✍️ نویسنده: 9
نودیها:ابوالقاسم چیذری مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهرانØŒ در اینیستا گرام خود از درآمد بالای بادکنک فروش ها نسبت به کارمندها انتقاد کرد.   وی نوشت: «دستفروشی جزØ¡ شغلهای پردرآمد در کشور شدهØŒ حمایتهای غیرکارشناسی و احساسی از دستفروشی قرار است چه بلایی بر سر اقتصاد و چرخه تولید در کشور بیاورد!ØŸ   بادکنک فروش جوانی را دیدم که در خیابان حضرت ولیعصر (عج) هر بادکنک را Û² هزار تومان می فروختØŒ وقتی درآمدش را جویا شدمØŒ می گفت هر بادکنک را Û²Û°Û° تومن می خرم و الباقی اش سودم است. چون دیدم توان دارد بهش پیشنهاد کار دادم و اولین چیزی که پرسید گفت حقوقش چقدر استØŒ وقتی فهمید نیروهای شهربان حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومن می گیرندØŒ لبخند معنا داری زد و گفت: "من فقط غروب ها هستم و در روزهای عادی هفته حداقل روزی ÛµÛ° عدد بادکنک می فروشم (یعنی روزیی کمتر از پنج ساعت کار) و درآمدم ماهیانه ام حدود Û³ میلیون تومان است." دیگر چیزی نداشتم که بگویمØŒ فقط گفتم(خدا برکت دهد) حال قضاوت را به عهده شما می گذارم که یک کارمند در فضای اداری یا یک کارگر کارخانه و یا تولیدیØŒ به صورت متوسط ماهیانه بین یک میلیون و هشتصد تا Û² میلیون و پانصد هزار تومان درآمد دارد و وقتی در فضای کسب و کار این امکان باشد که با شغل کاذب دستفروشی و بادکنک فروشی درآمدی بیشتر از یک کارمند و یا کارگر داشتØŒ چه بر سر فضاهای کار و تولید خواهد آمدØŸ حمایتهای غیرکارشناسی و احساسی از دستفروشی قرار است چه بلایی برسر اقتصاد و چرخه تولید و فعالیت های کارگری در کشور بیاورد!ØŸ رابطه ی این حمایتها با اقتصاد مقاومتی چیست؟» خبرگزاری دانشجو