✍️ نویسنده: 9
نودیها:عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: سوریان به دلیل بالا رفتن سن و کاهش وزن زیاد عملکرد ضعیفی در المپیک داشت و نتوانست مقابل حریفان نمایش خوبی داشته باشد.
حسین ملاقاسمی درباره حذف حمید سوریان از رقابت‌های المپیک با دو شکستی که مقابل کشتی‌گیران ژاپن و قزاقستان داشتØŒ اظهار کرد: به شدت از نتیجه‌ای که سوریان بدست آورد ناراحتم و قلبم درد گرفت چرا که نمی‌خواستم یک قهرمان محبوب و پرافتخار که خدمات زیادی به کشتی ایران و جهان داشته استØŒ این گونه از کشتی خداحافظی کند. او با غیرتی که از خود نشان داد با هر سختی فشار تمرین‌ها را تحمل کرد و همه هدفش این بود که باز هم مردم ایران را با کسب مدال المپیک خوشحال کند اما در این راه ناموفق بود. البته این نتیجه به هیچ وجه از شایستگی‌های او کم نمی‌کند. عضو شورای فنی کشتی فرنگی با اشاره به دلایل حذف سوریان از المپیک گفت: او تقریبا Û³Û² سال سن دارد و بعد از المپیک لندن در این Û´ سال پیر کشتی شد. هرچند که تجربیاتش بیشتر شد. او اگر برای حضور در المپیک لندن Ûµ-Û¶ کیلوگرم وزن کم می‌کردØŒ در این چهار سال مجبور بود Û±Û° تا Û±Û± کیلوگرم وزن کم کند و به همین دلیل فشار زیادی را متحمل می‌شد و از سوی دیگر به خاطر اینکه سن او بالا رفته بدن تحمل این فشارها را نداشت. وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سوریان مدتی تمرین را رها کرده بود تا اینکه محمد بنا بار دیگر به تیم ملی بازگشت و سوریان بار دیگر با غیرت و تلاشØŒ توانست سهمیه المپیک را با هر سختی به دست بیاورد و عازم المپیک شود. اما وزن کم کردن‌های زیاد برای کشتی‌گیری که سنش بالا می‌رود بسیار سخت است و اثرات مخربی دارد. او حتی در تمرین‌های تیم ملی هم نمی‌توانست فشار تمرین‌ها را تحمل کند و همین موضوع باعث شد او در سه دقیقه دوم مقابل حریفان کم بیاورد و بدنش خالی کند. ملاقاسمی افزود: سوریان همیشه سعی می کرد در تمرین‌ها پا به پای دیگر کشتی‌گیران بیاید اما نمی‌توانست و وقتی خسته می‌شد می نشست و باز پس از استراحت تمرین‌ها را ادامه می‌داد. فشار زیادی به خود وارد می‌کرد تا بتواند پا به پای دیگران جلو برود اما به هر حال بالا رفتن سن و کاهش وزن‌های متوالی باعث شد او نتواند آن طور که باید توانایی‌هایش را نشان دهد.
مشرق نیوز
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.