✍️ نویسنده: 9
نودیها:دبیر انجمن آب های آشامیدنی و معدنی ایران گفت: آب معدنی های خاص نروژی برای ادم های خاص راهی بازار ایران شده است.
پیمان فروهرگفت: ابن اب معدنی با برند ووس از نروژ به برخی فروشگاه های خاص شمال تهران راه یافته است.
  وی می افزاید: تا چندی پیش این  آب معدنی به صورت قاچاق به بازار می آمد اما اخیرا سازمان غذا و دارو مجوز واردات این برند را صادر کرده است که البته مصرف کننده آنØŒ برخی سفارت خانه ها و افراد خاص در ایران است. وی با بیان اینکه صنعت آب های آشامیدنی بسته بندی و معدنی در ایران نوپاست اضافه کرد: کمتر از Û³ درصد جمعیت ایران از آب های بسته بندی استفاده می کنند و به محض ایجاد تنش اقتصادی و معیشتیØŒ بسیاری از مصرف کننده های ایرانی بلافاصله این محصول را از سبد کالایی خود حذف می کنند. فروهر گفت: تشکل ها و تولید کننده های ایرانی فعال در صنعت آبØŒ هر ساله آرزو می کنند هزینه های تولید افزایش نیابد تا بتوانند قیمت را پایین نگه دارند و مردم به خرید این محصول تشویق شوند. وی افزود: مخاطب آب های بسته بندی وارداتی مشخص و افراد بسیار انگشت شمار هستند و فروش وسیعی برای این محصول پیش بینی نمی شود. دبیر انجمن آب های آشامیدنی و معدنی ایران گفت: البته به صنعت ما آسیبی نمی زند زیرا مردم توان خرید آب بسته بندی تولید داخل را با قیمت Û¸Û°Û° تومان هم ندارند چه برسد به اینکه برند Û³Û° تا Û¶Û° هزار تومانی بخرند. فروهر افزود: در کشوری که شرایط اقتصادی مردم خاص است در آب آشامیدنی هم اختلاف طبقاتی را در حدی ببینیم که فردی از خودرویش پیاده شود و بطری یک لیتری را Û´Û° تا ÛµÛ° هزار تومان بخردØŒ در حالیکه برای مصرف عادی خود هم استفاده نمی کنند برای محافل خاص خود از این آب وارداتی استفاده کنند. وی ادامه داد: اگر آب بسته بندی از مجرای قانونی وارد شود سلامت را تهدید نمی کند زیرا برند ووس از برندهای شاخص دنیاست و کیفیت متناسب و مطلوبی دارد اما برای سلامت روان جامعه کار درستی نیست جامعه ای که مردم سختی معاش و هزینه های زندگی دارند آب Û´Û° هزار تومانی وارد شود در حالیکه صنعتگر ما نتواند آب هزار تومانی را بفروشد. دبیر انجمن آب های آشامیدنی و معدنی ایران گفت: اگر آنالیز فیزیکی و شیمیایی این آب را بررسی کنیم مشاهده می کنیم هیچ چیز خاصی ندارد فقط تفاوت این است که این آب برند جهانی است با بسته بندی و طعم های متفاوت اما از نظر محتوی چیز خاصی ندارد. فروهر افزود: این برند در سطح دنیا جزØ¡ برندهای برتر است اما مردم بدانند این آب کار خاصی در بدن نمی کند و از نظر آنالیز معدنی جزØ¡ آب های معدنی با غنای پایین است. وی گفت: تنها صنعتی که در ایران Û´ برند برتر جهان اقدام به تولید کرده اند صنعت آب بسته بندی است و همه برندهای ایرانی نیز جزØ¡ سرمایه های ایران هستند از این رو به هیچ هم وطنی خرید آب بسته بندی ووس را توصیه نمی کنم. جام نیوز