نودیها:یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: کاشت ناخن منجر به تجمع انواع آلودگی‌ها در زیر ناخن شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی را افزایش می‌دهد.

دکتر غلامرضا عشقی اظهار کرد: کاشت ناخن تنها توسط متخصص جراح پلاستیک و برای کسانی‌که به صورت مادرزادی ناخن ندارندØŒ مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی افزود: در مجموع عمل کاشت ناخن غیرعلمی است و عوارض شدید و جبران‌ناپذیری برای افراد به همراه دارد. عشقی تصریح کرد: پزشکان به هیچ عنوان در مطب‌های خود اقدام به کاشت ناخن نمی‌کنندØŒ اما متاسفانه آرایشگاه‌های زنانه با انجام کاشت ناخن مردم را به این عمل تشویق و ترغیب می‌کنند. این متخصص بیماری‌های پوست و مو یادآور شد: در عملیات کاشتØŒ ناخن زیرین فرد توسط موادی خاص تخریب می‌شود و ناخنی که از جنس پلی‌استر و ترکیبات پلاستیکی است به وسیله چسب بر روی آن قرار می‌گیرد. از آنجا که ناخن‌های کاشته شده دارای ترکیبات پلاستیکی استØŒ بنابراین به صورت Û±Û°Û° درصدی منجر به تخریب ناخن‌های سالم فرد می‌شود. عشقی در ادامه گفت: کاشت ناخن دارای عوارض بسیار زیادی است که زردی ناخنØŒ کدریØŒ تخریب قسمتی از ناخنØŒ تخریب Û±Û°Û° درصدی ناخن و کاهش رشد ناخن جزو آن است. وی کاشت ناخن را امری بیهوده و غیرعلمی دانست و اظهار کرد: بیشترین آلودگی‌ها در زیر ناخن‌ها جمع شده و منجر به ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی می‌شود. وی با بیان اینکه مدت زمان کاشت ناخن موقتی بوده و حداکثر شش ماهه استØŒ افزود: ناخن‌هایی که به صورت یک‌روزه کاشته می‌شوندØŒ عوارض بسیار کمتری به همراه دارند. عشقی علت اصلی گرایش به کاشت ناخن را چشم و هم‌چشمی دانست و تصریح کرد: این اقدام راهی برای خودنمایی است که روح و روان خانواده را هم آزار می‌دهد. این متخصص بیماری‌های پوست و موØŒ یکی از علل گرایش به کاشت ناخن و بلند کردن آن را ضعف فرهنگی دانست و عنوان کرد: باید از طریق صداو سیماØŒ رسانه‌ها و سایر نهادها در راستای فرهنگ‌سازی گام برداشته شود. وی توصیه کرد: هیچ‌گاه به سمت و سوی کاشت ناخن کشیده نشویدØ› چرا که نه تنها زیبایی ندارد بلکه منجر به آلودگی و بروز انواع بیماری‌ها در فرد و خانواده می‌شود. باشگاه خبرنگاران
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.