✍️ نویسنده: 2
در کتب ادعیه مانند مفاتیح الجنان برای بسیاری از روزهای ماه های قمری دعای مخصوص وجود دارد.
وی گفت: رجب نام نهری است در بهشت که از عسل شیرین‌تر و از شیر سفیدتر است و هر کس در این ماه روزه بگیردØŒ از آن نهر آب می نوشد همچنین به ماه رجب «رجب الØ£صب» یعنی ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم نیز می‌گویند.
بهاری افزود: اکثر روزهای ماه رجب دعای مخصوص به خود را دارد اما مهم‌ترین ادعیه این ایام «دعای ام داوود» در نیمه ماه و دعای کوتاه اما پرمعنی «رجبیه» است.
وی عنوان کرد: دعای رجبیه از ادعیه بسیار منحصر به فرد بوده و هر فراز از این دعا به نحوی خاص خداوند را مورد خطاب قرار می‌دهد.
این کارشناس مسائل مذهبی به نقل از علامه مجلسی خاطر نشان کرد: محمدبن ذکوان به خدمت حضرت صادق(ع) عرض کرد فدای تو شوم! اینØŒ ماه رجب است. مرا دعایی تعلیم نما که حق تعالیØŒ مراØŒ به آن نفع ببخشد. حضرت فرمودند که در هر روز ماه رجبØŒ در صبح و شام و بعد ازنمازها در شب بخوان «یا من ارجوه لکل خیر...». پسØŒ حضرت محاسن مبارک خود را به دست چپ گرفتند و انگشت سبابه دست راست خود را به جانب چپ و راست حرکت می‌دادند و با انکسار تمامØŒ این دعا را می خواندند: «یا ذالجلال ...» و دست از ریش مبارک خود بر نداشت تا از آب دیده مبارک اشØŒ تر شد.»
وی در پایان گفت: دست کشیدن بر ریش در هنگام خواندن این دعا نشانه خضوعØŒ فروتنی و التماس به درگاه حق تعالی برای بیان درخواست نیاز بوده و اشاره انگشت سبابه دست راست نشانه اشاره به قبله برای قسم دادن حضرت حق به آن است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
منبع عکس :www.bonyadedoa.com
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.