✍️ نویسنده: 4

یک جوان ایرانی که از راه دریا عازم استرالیا بود پس از اینکه به کمپ تحت اجاره این کشور در جزیره مستقل نائورو منتقل شدØŒ در اعتراض به شرایط زندگی در این اردوگاه خود را به آتش کشید.

سایت نودیها :  روزنامه نیویورک‌تایمز می‌نویسد این ایرانی Û²Û³ ساله که نامش اعلام نشده در وضعیت بحرانی قرار داشت و مقامات در جزیره نائورو خواهان انتقال فوری وی به استرالیا برای درمان شده بودند. نائورو یکی از دو جزیره‌ای است که استرالیا مهاجران خارجی را به آنجا منتقل می‌کند. این برنامه که استرالیا می‌گوید برای جلوگیری از این سفر‌های خطرناک دریایی پیاده می‌شود مورد انتقاد سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است. پیتر اونیلØŒ نخست‌وزیر پاپوا‌نیوگینه می‌گوید یک مرکز بازداشت دیگر که در جزیره مانوس قرار دارد تعطیل خواهد شد. دادگاه عالی این کشور روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که این مرکز غیرقانونی است. اما هنوز مشخص نیست Û¸Û°Û° نفری که در این جزیره نگهداری می‌شوند چه سرنوشتی خواهند داشت. پیتر دوتانØŒ وزیر مهاجرات استرالیاØŒ تØ£کید کرده است که این مهاجرین وارد خاک کشور نخواهند شد. یکی از راه‌های پیشنهادی این است که این افراد به جزیره نائورو فرستاده شوند که اکنون میزبان بیش از Û´ÛµÛ° مردØŒ زن و کودک است. اما وضعیت در نائورو مساعد نیست. مردی که خود را روز چهارشنبه به آتش کشید این کار را در زمان بازدید مقامات سازمان ملل انجام داد تا بدین وسیله توجهارت را به وضعیت پناهجویان جلب کند. کاترین استابرفیلدØŒ سخنگوی کمیسر عال پناهجویان سازمان مللØŒ می‌گوید که سازمانش «درباره وضعیت روانی وخیم پناهجویان و آوارگان به شدت نگران است.» تسنیم