✍️ نویسنده: 4

نودیها :  هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطراتش و در چندین جایØŒ به استفاده از کاخ‌ها و ساختمان‌های شاه سابق برای تفریح در دوران انقلاب اشاره می‌کند.

در خاطرات سال Û±Û³Û¶Û² هاشمی رفسنجانی چنین می‌خوانیم:

دوشنبه اول فروردین Û±Û³Û¶Û²: ...امام نیز سخنرانی مبسوطی در مذمت قشر مستکبر و کاخ‌نشین و تعریف از کوخ‌نشینان کردند... این سخنان به نفع مواضع ما و مجلس است. با آقای موسوی اردبیلی قرار گذاشتیم که برای استراحت دو سه روزی مسافرت کنیم...Û±

سه‌شنبه دوم فروردین Û±Û³Û¶Û²: قرار گذاشته بودیم برای استراحت با آقای موسوی اردبیلی به نوشهر برویم. آقای میرحسین موسوی گفتند که آنجا محل دنجی هست... بخشی از اعضای خانواده با ما بودند... معلوم شد بخشی از باغ کاخ شاه است... بچه‌ها را به تماشای هتل انقلاب – هایت سابق – بردندØ› می‌گفتند خیلی مجلل است...Û²

جمعه Û²Û¸ مرداد Û±Û³Û¶Û²: ... همراه با اعضای خانواده و پاسداران به سد لتیان رفتیمØ› رفتن از راه لشکرک و برگشتن از راه آبعلی. در دریاچه پشت سد پیش رفتگی به شکل شبه‌جزیره وجود داشته که در زمان شاه ساختمان خوبی ساخته‌اند و پس از انقلاب تا این اواخر متروک بوده... اخیراÙ‹ نخست‌وزیری تحویل گرفته و برای پذیرایی آماده نموده استØ› نسبتاÙ‹ خوب نگهداری شده تا عصر آنجا ماندیم. آقا جلال کباب درست کرد. بد نبود.Û³

پنج‌شنبه Û²Û´ شهریور Û±Û³Û¶Û²: صبح زود برای مسافرت به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رفتیم... برای ناهار و استراحت به مهمان‌سرای استانداری رفتمØŒ به کاخ ولیعهد که به دلیل لوکس بودن و طاغوتی بودن از آن استفاده نمی‌شد.Û´

Û± - خاطرات هاشمی رفسنجانیØŒ سال ۱۳۶۲، آرامش و چالشØŒ صفحه Û²Û·

Û² - همان

Û³ - خاطرات هاشمی رفسنجانیØŒ سال ۱۳۶۲، آرامش و چالشØŒ صفحه Û±Û¸Û¹

Û´ - خاطرات هاشمی رفسنجانیØŒ سال ۱۳۶۲، آرامش و چالشØŒ صفحه Û²Û±Û²

منبع :‌فارس از مشرق