✍️ نویسنده: 5
hana-flv-player video="http://duya.navadiha.ir/uploads/motiongraphic-eskorte-naftkeshha2.mp4" width="400" description="" player="5" autoload="true" autoplay="false" loop="false" autorewind="true" / بارگیری بر روی رایانه در سال های پایانی جنگØŒ خلیج فارس برای ایران بسیار ناامن شده بودØ› عراق خیلی راحت کشتی ها و سکوهای نفتی ایران را می زد. کویت بخشی از سرزمینØŒ و عربستانØŒ آسمانش را در اختیار صدÙ‘ام قرار داده بودند. فرماندهان عالی رتبه سپاهØŒ جریان عبور آزاد و متکبÙ‘رانه ناوهای جنگی آمریکا و نیز سایر کشتی ها و شناورهای تحت حمایت این کشور را به عرض امام (ره) رسانده بودند. حضرت امام (رض) فرموده بود: «اگر من بودمØŒ می زدم.» همین حرف امامØŒ برای سردار شهید مهدوی و جانشینش سردار شهید بیژن گرد و نیز همرزمان آنها کافی بود تا خود را برای انجام یک عملیات مقابله به مثل و اثبات این موضوع که با همÙ‘ت و رشادت دلیرمردان ایران اسلامیØŒ خلیج فارسØŒ چندان هم برای آمریکایی ها و نوکرانشان امن نیستØŒ آماده سازند. اولین کاروان از نفتکش های کویتی آن هم با پرچم آمریکا و اسکورت کامل نظامی توسÙ‘ط ناوگان جنگی این کشور در تیرماه سال Û±Û³Û¶Û¶ به راه افتادند. در این بینØŒ دولت آمریکا عملیات سنگینی را در ابعاد روانیØŒ تبلیغیØŒ سیاسیØŒ نظامی و اطÙ‘لاعاتی جهت انجام موفÙ‘قیت آمیز این اقدام انجام داده بود. در این کاروانØŒ نفتکش کویتی «اÙŽلرÙ‘ÙŽخاء» با نام مبدÙ‘ل «بریجتون» حضور داشت که در بین یک ستون نظامیØŒ به طور کاملØŒ اسکورت می شد...   سرانجام این نفتکشØŒ در فاصله Û±Û³ مایلی غرب جزیره فارسیØŒ در اثر برخورد با مین های کار گذاشته شده توسÙ‘ط سردار شهید مهدوی و یارانشØŒ منفجر شد به طوریکه حفره ای به بزرگی Û´Û³ متر مربÙ‘ع در بدنه آن ایجاد گردید. در پی این حماسه مرحوم حاج سید احمد خمینی به شهید مهدوی می گوید که دل امام را شاد کردید