✍️ نویسنده: 4
مراسم هفدهمین جشن سینمای ایران شامگاه سه شنبه Û±Û· شهریور با نکوداشت محمدرضا داوودنژاد و احمدرضا درویش(کارگردان)ØŒ فرهاد ورهرام(مستندساز) و سعید پورصمیمی(بازیگر) در ایوان شمس برگزار شد. در این مراسم هنرمندانی از جمله فاطمه معتمد آریاØŒ امین تارخØŒ آتیلا پسیانیØŒهمایون اسعدیانØŒگلاب آدینهØŒ مازیار میریØŒ فرهاد توحیدیØŒ کیومرث پوراحمدØŒ سیدرضا میرکریمیØŒ عبدالله اسکندریØŒ شیرین بینا،  علی دهکردی حاضر بودند. علی ربیعی وزیر کار و تعاونØŒ حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینماییØŒ فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانانØŒ احمد مسجد جامعی نیز از دیگر افراد مسئول حاضر در این مراسم بودند. در ابتدای این مراسم سیدرضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما گفت:صحبت برای من روی سن سخت است چون سالها بود که صحبت نکرده بودم. از خودم خجالت می‌کشم که مجموعه هایی از خواسته ها در حوزه هنر و فرهنگ وجود دارد و نمی توانیم برای این مطالبه ها پاسخ شایسته ای داشته باشیم. تمام این صحبت ها در ادوار مختلف تاریخی گفته ام و مجبور به تکرار آن هستم.تعجب من از این است که دولت ها خوب یا بد یکی پس از دیگری می آیند و می روند اما همه آنها در یک موضوع آن هم بی اعتنایی به مقوله هنر اشتراک نظر دارند. میرکریمی عنوان کرد: تعجب می کنم که دولت ها تغییر می کنند و به طور مشترک به هنر بی اعتنا هستند. به خدا ما هم کارامد هستیم و می توانیم. وی در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی بعدی‌اش وقتی می پرسند برای فرهنگ و هنر کشور چه انجام داده ایدØŒ مجبور نشود که بگوید: "در خانه سینما را باز کردیم." منبع : تسنیم