✍️ نویسنده: 2
رهبری برای مسابقات کشتی پیام تبریک داد اما برای برجام خیر!
چهارمین جلسه حسینیه انقلاب اسلامی شیراز با سخنرانی حجت السلام والمسلمین نبویان نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش رجانیوزØ› مشروح این سخنرانی در زیر می آید: بسÙ’مÙ اللÙ‘ÙŽهÙ الرÙ‘ÙŽحÙ’منÙ الرÙ‘ÙŽحÙیمÙ شهادت امام صادق (ع) را تسلیت عرض می کنم. باید بدانیمØŒ استفاده از فرصت ها برای تبلیغ ارزش های دینی و الگو گیری از ایشان برای ما لازم و درس آموز است. وجود جو بد جامعه امام صادق (ع) را منفعل نکردØŒدر دفاع از ارزش های اسلامی آنچنان نهضتی را توانست پدید آورد و تشیعی هم که ایشان داشت تشیع بی بخاری نبود. به قول امروزی ها تشیع صغریØŒ تشیع لندنی نبود. اگر بود هیچ وقت حکومت با او کاری نداشت ØŒشیعه گری ما هم باید در راستای دفاع از یک حکومت و یک ارزش باشد.     مسلمان واقعی همیشه روی صحنه استØŒ همیشه در حال مبارزه است قرآن کریم میفرماید: اهداف همه انبیا "اناعبدالله" من مسلمان هستمØŒ نماز خودم را می خوانمØŒ خمس خودم را می دهمØŒ دروغ نمی گویمØŒ اهل نماز شب هستمØŒ قرآن را ترک نمی کنمØŒ دعا می خوانمØŒ واقعا چشمم به نامحرم نمی افتد. خب چه می خواهدØŸ قرآن می گوید کافی نیست "اناعبدالله" بخش اول است. "واجتنب طاغوت"ØŒ اگرفقط مومن شوی کافی نیستØŒ اجتناب از طاغوتØŒ طاغوت های زمان. مشخص است که قرآن اینجا خیلی حساس است.مسلمان واقعی همیشه روی صحنه استØŒ همیشه در حال مبارزه استØŒ خیلی باید حواس مان جمع باشد.وقتی ما موفق هستیم که به تکلیف خودمان عمل کرده باشیم.من فکر می کنم به تکلیف مان درست عمل نمی کنیمØŒ الان خودمان در مرحله آزمون بسیار بزرگی هستیم. این نکته در آیات قرآن کریم خیلی به نظر رسا است. قرآن کریم می فرماید "اÙنا جÙŽعÙŽلنا ما علی الارضÙ زینه"ØŒ آنچه که "ما علی الارض" هست روی زمین است زینت است. خوب برای چه قرار دادی خدایاØŸ "جعلنا" قرار دادیم "لÙنÙŽبÙ’لÙوÙŽکÙمÙ’" شما را بیازماییم.پس آنچه در روی زمین است برای آزمایش من و تو است.قرآن کریم درادامه می فرماید نه فقط آنچه که روی زمین است خدا کسی است که "خÙŽلÙŽقÙŽ الÙ’مÙŽوÙ’تÙŽ وÙŽ الÙ’حÙŽیاهÙŽ" یعنی از همان "بسم الله" تولد تا وقت مرگ "لÙنÙŽبÙ’لÙوÙŽکÙمÙ’" پس نشان میدهد از وقتی که متولد شده ایم تا وقت مرگ همیشه در حال آزمون هستیم. باز قرآن جلوتر می رسد و می فرماید "آسمان و زمین را خلق کردیم در شش روز و عرش را قرار دادیم" همه اینها را قرار دادیم آسمانØŒ زمین و عرش را "لÙنÙŽبÙ’لÙوÙŽکÙمÙ’" این یعنی هر لحظه من و شما در حال آزمایش هستیم اصلا زندگی بدون آزمایش معنا ندارد.    درآینده برای اینکه ملعون نشویم باید حواس مان جمع باشد امروز خواستم به شما بگویم شما جوانتر هستیدØŒ اهل فضای مجازی هستیدØŒ یا اگر هم نیستید وارد شویدØŒ بروید ببینید ملاکی که شاهان قاجاری اینجا را میدادندØŒ آنجا را می دادند چه بودØŸ فکر می کنید که دنبال چه بوده اندØŸ آنها هم تزشان این بود که حالا این مقدار را دادیم چون مجبور هستیمØŒ دشمن قوی است و مجبور هستیم عقب نشینی کنیم. آذربایجانØŒ ارمنستانØŒ گرجستان را می دادیم.این را پیگیری کنید. من ندیدم اما یکی از دوستانم می گفت مقام معظم رهبری مدتی قبل تز شاهان قاجاری را مطرح کرده اند. آقا خیلی پیشرو در فهم مسائل هستند. زیارت عاشورا می خوانیم "لÙŽعÙŽنÙŽ اللÙŽÙ‘هÙ اÙمÙŽÙ‘هÙ‹ØŒ اÙمÙŽÙ‘هÙ‹" چند بار اÙمÙŽÙ‘هÙ‹ دارد «لعنت بر امت» درآینده برای اینکه ملعون نشویم باید حواس مان جمع باشد. آقایی در تشیع جنازه شهدا در شیراز آمد به من گفت شما رهبری را هم خراب می کنید.عجب ما رهبری را خراب می کنیمØŸ چرا رهبری را خراب می کنیمØŸ چون رهبری اگر لازم باشد خودش می آید وسطØŒ همه چیز را می گوید. رهبری خودش می آید وسطØŒ تو چرا نمی آییØŸ آدم یاد این آیات قرآن می افتدØŒ قرآن کریم می فرماید: حضرت موسی یارانش را که داشت می بردØŒ فرمود: بیایید اینجا جمع شوید. نشستند. به حضرت موسی چی گفتندØŸ " فاذهب Ø£نت و ربک فقاتلا Ø¥نا هاهنا قاعدون " تو با خدایت برو پیروز که شدی به ما خبر بدهید ما می آییم. آقا جملاتی دارد به دانشجویی که از ایشان سوال می کند آقا صریحاÙ‹ می فرماید: "شما باید خودتان تکلیف خودتان را بدانید". جملات شان واقعا حکیمانه است. آقا می فرماید: من نمی توانم هر حرفی را بگویم اما تو می توانی. درحال حاضر بحث هسته ای بزرگترین چالش ماو بزرگترین آزمون مجلس نهم است. با این توافق نامه چه کار می خواهیم بکنیمØŸ یکی از طلبه ها که خیلی ساده صحبت می کند می گفت: چه تف و لعنتی آیندگان نسبت به ماها می کنند. من به شما می گویم چه تف و لعنتی نسبت به شما می کنند. پس طلبه ها چکار می کنندØŸ به ما که می گویید رهبر خودش می آیدØŒ یعنی من و تو در یک چیز مشترک هستیمØŒ هر دو می خواهیم از خودمان رفع مسئولیت کنیم. به ما که می رسد می گویید رهبر خودشØŒ شما داغ تر از رهبر نباشید چه استدلال بسیار غلطی است. به آقا می گویند تند هستید! تو برو که این تندی به تو بخورد به رهبری نخورد. مقام مظم رهبری نسبت به موضوع مذاکره وهسته ای چه می بایست می گفتØŸ می گویند: چرا آقا دفاع کرد جوابش خیلی روشن هست. می گوید گفته اینان متدینØŒ شجاعØŒ غیورØŒ فرزندان انقلاب هستند زحمت می کشند! من با شما دوستی می کنم می گویم خودت آدم خوبی هستی اما کارهای تو را قبول ندارمØŒ این یعنی آدم بدی هستیØŸ نه اینکه من متدین هستم دلیل نیست که آدم معصومی هستم و تمام کارهایم درست است. آقا از مذاکره کنندگان دفاع کردند ولی از مذاکرات هرگز دفاع نکردند.گفت خطوط قرمز این است. بیان خطوط قرمز به معنای اینکه در اینجا کارتان اشتباه بوده.آقا برای پیروزی یک کشتی گیر پیام تبریک می فرستدØŒامابا وجود اینکه پرونده هسته ای یک پرونده بین المللی استØŒآقا یک تبریک هم نمی گویند. بیست وسوم تیرماه درماه رمضانØŒ هیئت دولت برای افطار میهمان آقابودند. من افتخار داشتم چند بار افطاری خدمت آقا بودم. نیم ساعت آقای روحانی صحبت کرد وگفت: فرزندان شجاع منØŒ فرزندان شجاع ملتØŒ مذاکره کنندگان. دو جمله از آقا منتشر شد که فرمودند: از مجاهدت های صادقانه اینان (مذاکره کنندگان) تشکر می کنمØŒ دو به دفاع از دولت قبل درآمدند. آقا فرمود: معین خواهد شدØŒمردم خودشان می فهمند خدمتگزارها را از غیرخدمتگزارها درست تشخیص می دهند.فردای آن روز رئیس جمهور به حضرت آقا نامه ای نوشتند که ایشان نه تایید کرد ونه انتقادی.آقا روی این موضوع جدی هستند. خطوط قرمز آقا را کجا رعایت کردندØŸ امنیت کشور را دارید به خطر می اندازیدØŒشما امکان دسترسی به اماکن نظامی را دادید. یک سوال آژانس اطلاعاتش را کجا میبردØŸ محرمانه در درون خودش نگه میداردØŸ دیدید که از تیم مذاکره کننده آمریکایی و کنگره به اسرائیل می روندØŒخب اگر اطلاعات موشکی را بگیرند و بفهمند چطور خنثی می شودØŒاین مسئولیت اش را شخص آقای روحانی برعهده دارد.خیلی شفاف باید گفت هسته ای مسته ای را دادیدØŒ امنیت کشور را چرا مورد آسیب قرار می دهیدØŸ خیلی احساس خطر می شودØŒاین وسط ماباید بایستیم ومطالبه گری کنیم.درفضای مجازی بیایید و این مطالبات را مطرح کنید. خودتان اهل بخیه باشیدØŒ مطالعه کنیدØŒ شفاف بگویم از نماینده هاØŒ نمایندگان استانØŒ نماینده غیر استان بخواهید. آزمون بزرگی است و این آزمون خطر زیادی برای ما دارد. علیرغم اینکه قانون اساسی ما تصریح کرده به ورود مجلس به موضوع هسته ایØŒ آقایان می گویند به مصلحت ملی نیست که مجلس بیایدØŒ اجرای قانون به مصلحت نیستØŸ چرا همیشه جلو قانون می خواهید بایستیدØŸ درسال Û¸Û² وسال Û¸Û´ که پرونده هسته ای دست همین تیم مذاکره کننده بودØŒ رهبری فرمود با دو سال تحریم کشورخیلی عقب افتاد. حالا با تحریمهاØŒ بیست و پنج سال کم کمش عقب می افتیم. چرا باید عقب افتادگی کشور را بپذیریمØŸ آخر یک مورد دو مورد نیست. اولا صنعت هسته ای که نیستØŒ دانش هسته ای که نیست. قدرت ایران در هسته ایØŒ موشکی و عمق استراتژی است ØŒما جنگ را به خانه اسرائیل برده ایم.اسرائیلی که اوایل انقلاب ØŒشعارش این بود که از نیل تا فرات را باید بگیریم. یعنی از مصر تا عراق را. به قول شهید مطهری ØŒمی گفتند شیراز ملک سلیمان و مال یهودیان هست و اینجا را هم باید بگیرند.اما باکاری که انقلاب اسلامی کرد حالا میبینیم که دور خودش دیوارکشیده. آمریکا هنرش این است که نیروهایش کشته نمی شوند. چون جنگ را به داخل خانه ماØŒ منطقه ما می آورد. ما هم باید جنگ را در خانه دشمن ببریم.عمق استراتژی مان حزب اللهØŒ سوریهØŒ عراقØŒ یمین و جای دیگر است. برنامه بعدی اینان هستند چون قرار است اسرائیل امن امن بشود! آمریکا دارد می گویدØŒ تمام ابزارهای قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد از دست میرود. من یک سوال می کنم بعد از اینکه آقایان آمدند چقدر کمک کردند به نیروهای مقاومت در منطقهØŸ اجازه کمک هم دادندØŸ واضح تر بهتان بگویم ابتدای جنگ عربستان چند تا کشتی جنگی ما رفتØŒ چرا برنگشتØŸ بروید تحقیق کنید. ظریف چه مقدار نقش داشتØŸ جان کری چقدر نقش داشتØŸ کری ساعت چند زنگ زد به آقای ظریفØŸ خود آقای ظریف بیاید به شما بگوید به مردم بگوید که من چقدر نقش داشته ام که کشتی ها برگردند حواستان جمع باشد.    اثرات توافق هسته ای Û±-   می گویندØŒ دیدی آقا اشتباه کردند گفتند من خوش بین نیستمØŒ دیدی انجام شد. اینها خیلی خطرناک است. Û²- چرا رفتند مذاکره ØŸ گفت حتی آب جامعهØŒ اشتغال جامعهØŒ اقتصاد جامعه هم وابسته به رفع تحریم استØŒ یادتان هستØŸ خب مشکلات جامعه را با چی حل کردیم با رابطه با آمریکا حل کردیمØŸ پس بدون رابطه با آمریکا هیچ وقت این مشکلات مملکت حل شدنی نیست سی و هفت سال امام داد زد و گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. اینها پیامدهای فرهنگی مهم است. مشکلات ما جز رابطه با آمریکا حل نخواهد شدØŸ داشتید مذاکره می کردید برای اینکه آب مملکتØŒ نان مملکتØŒ همه چیز مملکت با این توافق یعنی با توافق با آمریکا یعنی با رابطه با آمریکا باید مشکلات این ملت حل شود. خوب اصلا چی می گفتید نه شرقی نه غربیØŸ می بینید سال های انقلاب چجوری دارد خط قرمز می خورد. اینا بحث ÛµÛ°Û°Û° تا سانتریفیوژ نیست اصلا خیلی جای درد دارد. نه آقا چیه مرگ بر آمریکاØŒ اینها چییستØŸ شما باید بپذیرید که مشکلاتتان جز رابطه با آمریکا حل نخواهد کردØŒ جز رابطه با شیطان بزرگ. بابا اینقد نگویید شیطان بزرگØŒ امام یک اشتباهی کرد. اینها با حرفها یک خط قرمز روی تمام ارزش های انقلاب می کشند. قرآن چه مقدار می فرماید که تولی سرای کفر نکنید." اÙلÙŽی الÙ‘ÙŽذینÙŽ ثÙمÙ‘ÙŽ یÙŽتÙŽوÙŽلÙ‘ی فÙŽریقÙŒ مÙنهÙم"قرآن وعده داده است. بدانید اگر ما نباشیمØŒ این ملت در صحنه نباشدØŒ محکوم به شکست هستیم . مشکلات ما با آمریکا حل نمی شودØŒ این پیام های قرآنی را بفهمند. "مÙŽثÙŽلÙ الÙ‘ÙŽذÙینÙŽ اتÙ‘ÙŽخÙŽذÙوا مÙنÙ’ دÙونÙ اللÙ‘ÙŽه٠أَوÙ’لÙیÙŽاءَ" غیر خدا را دوست و سرپرست نگیرید. آمریکا را وارد می کنند خیال میکنند مشکلات ما با آمریکا حل میشود. "کÙŽمÙŽثÙŽلÙ الÙ’عÙŽنÙ’کÙŽبÙوتÙ اتÙ‘ÙŽخÙŽذÙŽتÙ’ بÙŽیÙ’تاÙ‹" یقین بدانید اگر ما هم قبول کنیم که مشکلات ملت به دست آمریکا حل می شود "وÙŽ Ø¥ÙنÙ‘ÙŽ Ø£ÙŽوÙ’هÙŽنÙŽ الÙ’بÙیÙوتÙ لÙŽبÙŽیÙ’تÙ الÙ’عÙŽنÙ’کÙŽبÙوتÙ لÙŽوÙ’ کÙŽانÙوا یÙŽعÙ’لÙŽمÙونÙŽ" این ملت محکوم به شکست خواهد شد. خدا شاهد است کسی نیست در مرحله آزمون هستیم بیدار باشید. میدانی الان آمریکا دارد چه می گویدØŸ آمریکا به اینها می گوید سرجایتان بنشینیدØŒ دیدید ایران پشیمان شدهØŒ سی و هفت سال گفته مرگ بر آمریکا مبارزه کرده آخرش چی شد دستش را بالا آوردهØŒ فهمید بدون ما مشکلاتش حل شدنی نیست. از هر وسیله ای دست تان هست استفاده کنیدØŒ هی نگویید رهبر رهبر . رهبری تذکراتش را دادهØŒ این واقعه در تاریخ می ماندØŒمی گویند رهبر بود و اینها بودند و این توافق نامه صورت گرفت! رهبری عقب نشینی می کند اگر من و تو تنهایش بگذاریم. آنوقت برای توجیه شدن می گویند قطعنامه اعتبار ندارد.من قطعنامه را که مطالعه می کردمØŒ اول فارسی اش را دیدم ضمیمه ب دیدم ضمیمه الف ندارد بعد یکی به یکی از دوستانم گفتم پرینت بگیرد گفت این نسخهÛ±Û·Û°-Û±Û¸Û° صفحه است. گفتم بابا Û²Û°صفحه ترجمه است بعد فهمیدم Û±ÛµÛ¹صفحه فقط ضمیمه الف است Û±ÛµÛ¹صفحه توافق نامه شده یک نکته می نویسند بعد می گویند این را در ضمیمه دوم بخش فلان می رویدØŒ ضمیمه دوم می گوید ضمیمه سومØŒ اینجوری میروی ضمیمه سوم می گوید ضمیمهØŒ اگه یک نفر حوصله نداشته باشد سر در نمی آورد دقیقا چی به چی است. در مجلس در بحث تحریم ها یکی از نمایندگان از وزیر امور خارجه سوال کرد تعلیق را چرا پذیرفتیدØŸ لغو را چرا نپذیرفتیدØŸ منشی مجلس اعلام کرد متن توافق نامه را خواندیØŸ بخش تحقیق و توسعه بر عهده کمیسیون ما استØŒ من رفته ام و لیست اش را در آورده ام هفده مورد عقب نشینی داشته استØŒتحقیق و توسعه در زمینه باز فن آوری کلاÙ‹ ممنوع شده است و میزان سانتریفیوژها را هم که می دانید و من در مورد آن صحبت کردم. یکی از این آقایان به کمیسیون ما آمد و گفت ما هیچ محدودیتی را نپذیرفته ایم مگر در زمینه غنی سازیØŒ در غنی سازی هیچ محدودیتی را نپذیرفته ایم مگر در زمینه سانتریفیوژهاØŒ در زمینه سانتریفیوژها هیچ محدودیتی را نپذیرفته ایمØŒ آخر سر به او نگاه کردم و گفتم: آخرش ما به شما بدهکار شدیم پس شما که هیچ محدودیتی نپذیرفته ایدØŸ دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که اخیراÙ‹ وارد مذاکرات شده است و توجیه کننده مذکرات است ØŒدر جلسه خصوصی به او گفتم چرا می آیید و می گویید سانتریفیوژ نسل یک مورد نیاز ما نیستØŸ بعد از او پرسیدم ما بیست درصد غنی سازی مان را جز با نسل یک سانتریفیوژها با کدام نسل از سانتریفیوژها گرفته ایمØŸ اگر نسل یک مورد نیاز ما نیست و به کار ما نمی آید من این را هم مانند شما قبول می کنم. پس چه شدØŸ ما چند سانتریفیوژ نسل دوم در نطنز نصب و راه اندازی کرده ایمØŸ شما می گویید سانتریفیوژهای نسل یک مناسب نیستند پس چرا هنگامی که برای Û¶Û°-ÛµÛ° سانتریفیوژ خواستید مجوز بگیرید رفتید و مجوز نسل یک را گرفتیدØŸ شما که از وضعیت سانتریفیوژهای نسل دو اطلاع داشتید ولی با این حال چرا مجوز سانتریفیوژهای نسل یک را گرفتیدØŸ آیا شجاعت کافی داشتید که مجوز سانتریفیوژهای نسل دو را بگیریدØŸ آیا آمریکا به شما اجازه داد به سوی سانتریفیوژهای نسل دو برویدØŸ کجای این توافقنامه نوشته شده است که شما از سال دهم تا سال پانزدهم می توانید ÛµÛ°Û°Û°Û° هزار سانتریفیوژ تولید کنیدØŸ ÛµÛ°Û°Û°Û° هزار را در Û²Û° که ضرب کنیم می شود یک میلیون سو.کجای توافقنامه آمریکا اجازه نفس کشیدن را به شما داده استØŸ من که نمی دانم. این آقایان اصلا توافقنامه را مطالعه می کنند یا نهØŸ به خدا قسم انسان در تعجب می ماند. آن وقت آقای ظریف در مجلس می آید و می گوید ما کاری کردیم که این قلب رآکتور اراک را در می آوریم و تا همین جا ادامه داد و دیگر حرف نزد خب بعد چکار می کنیمØŸامروز صبح عرض کردم با بتن چنان پرش می کنیم که کاملا برای مقاصد هسته ای آینده کشور غیرفعال شود. خب این حرف ها را چرا نمی گوییدØŸخیلی جالب است شما باید بدانید که همین آقای صالحی آمد مجلس و گفت خوب شد که رآکتور اراک را دارند از ما می گیرند حالا من رآکتورش را گفتم آقای روحانی گفت که اصلا با طرحش مخالفت کرده است. پس واقعیت چه چیزی استØŸگفت قلب رآکتور اراک به درد نمی خورد چون اگر که راه می افتاد حادثه ای مشابه حادثه چرنوبیل به وقوع می پیوست. می دانید نتیجه چیستØŸ نتیجه این است که آمریکا این قدر احمق است که سرویس اطلاعاتی و دانشمندان قوی ندارد چون اگر داشت می گذاشت ما رآکتور را تکمیل می کردیم و راه می انداختیم تا انسان های زیادی کشته شوند شاید هم این طور نباشد و آمریکا یک کشور دل سوز است که برای این که قضیه چرنوبیل پیش نیاید به ما کمک کرده است. به قول آقا آن وقتی که سند ملی شدن نفت مطرح شده بود آقا فرمود عده ای گفتند این مایع بدبو را برای چه می خواهیدØŸ این مایع زیر زمین است و هزینه دارد تا شما دستگاه آورید و شروع به اکتشاف و در نهایت زمین را حفاری کنید تا به آن رسید ما آن را برای شما می آوریم. پس چقدر ما هزینه کرده ایم برای اکتشافØŒ استخراج و پتروشیمی و برای اینکه به بنزین و نفت تبدیل شود. آیا این ها نمی ارزیده و فایده نداشته ØŸ آیا باید همه چیز را به دست آمریکا می دادیمØŸ دقیقاÙ‹ حالا این استدلال را برای چه چیزی استفاده می کنندØŸ خیلی حواس تان را جمع کنید. منطقØŒ یک منطق دیگر شده است. اما می دانید آمریکا کی دست از سر شما بر می داردØŸ یقین بدانید هیچ فایده ای ندارد.قرآن کریم به شما می گوید که جنگ ما با آمریکا جنگ هسته ای یا جنگ فلان نیستØ› قرآن می فرماید آمریکا یک زمان دست از سر شما بر می دارد "لا یÙŽزالÙونÙŽ یÙقاتÙلÙونÙŽکÙمÙ’ حÙŽتَّى یÙŽرÙدÙÙ‘وکÙمÙ’ عÙŽنÙ’ دÙینÙکÙمÙ’" دوستان در اینجا نشسته اند علی دمام با شما می جنگند "یÙŽرÙدÙÙ‘وکÙمÙ’ عÙŽنÙ’ دÙینÙکÙمÙ’ ..." جنگ ما با آمریکا جنگ اسلام و کفر استØŒ اسلام و مدرنیته استØŒ مدرنیته یعنی کفر "لا یÙŽزالÙونÙŽ یÙقاتÙلÙونÙŽکÙمÙ’ حÙŽتَّى یÙŽرÙدÙÙ‘وکÙمÙ’ عÙŽنÙ’ دÙینÙکÙمÙ’" خیلی جای حرف دارد. اما بدانید یکی یکی به سراغ این ها می آیند.کافی است و من دیگر بیشتر از این صحبت نکنم و فرمایشات شما را بشنویم. منبع : رجانیوز
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.