✍️ نویسنده: 4
حمید بابازاده  اظهار کرد: در دو سال گذشته بخش ساخت و ساز مسکن کشور با افت کاری مواجه بوده و بازار سنگین‌تر از قبل شده است. وی با بیان این‌که رکود کاری باعث کاهش شدید ساخت و ساز شده است در رابطه با دلایل بروز این وضعیت تصریح کرد: متاسفانه همه چیز از مسائل اقتصادی گرفته تا غیراقتصادی کشور به مسائل سیاسی کلان گره زده شده است و به نظر می‌رسد تا این مسائل حل و فصل نشودØŒ مشکلات برطرف نمی‌شود. وی با بیان این‌که در این صورت می‌توان انتظار ورود سرمایه‌گذاران به بخش ساخت و ساز را داشتØŒ گفت:‌ در صورت آزاد شدن پول‌های بلوکه شده کشور و یک مدیریت قوی می‌توان امیدوار بود که وضعیت اقتصادی و همچنین بخش ساخت و ساز رونق بگیرد. عضو انجمن انبوه‌سازان با بیان این‌که تحریم بانک‌های ایرانی و مربوط به جابجایی پول از جمله مشکلات موجود است که عملکرد انبوه‌سازان را تحت تاثیر قرار دادهØŒ افزود: در حال حاضر بسیاری از انبوه‌سازان قید کار را زده‌ و خانه نشین شده‌اند. باید فعلا این وضعیت را تحمل کنیم تا وقتی که وضع اقتصادی کشور بهبود یابد. بابازاده با بیان این‌که مدت‌هاست با کشورهای توسعه یافته رابطه اقتصادی نداریمØŒ بیان کرد: در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود بسیاری از ایرانی‌های مقیم خارج کشور می‌توانند به توسعه و آبادانی ایران کمک کنندØŒ متاسفانه در سال‌های اخیر فقط با یک سری کشورها آن هم به صورت تحمیلی مراوده اقتصادی داشته‌ایم. منبع : تسنیم