✍️ نویسنده: 1
نماینده سابق مجلس یکی از خطوط قرمز کشورمان را صرفا هسته‌ای بودن مذاکرات عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که دایره این موضوع به گستردگی مسائل موشکی ایران است و ما شاهد اقدامات آمریکا برای دبه کردن در مذاکرات هستیم. وی با تاکید بر اینکه این قطعنامه دست و پای ایران را می‌بندد تا دست و پای اسرائیل و تکفیری‌ها باز باشدØŒ یادآور شد: در بند پنجم این پیش‌نویس تحریم صادرات و واردات به مدت Ûµ سال قید شده که این به معنای از بین رفتن قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و افزایش قدرت اسرائیل و تکفیری‌هاست. سروری با بیان اینکه در پاراگراف دوم پیش‌نویس قطعنامه محدودیت‌های غیرقابل باوری برای سیستم موشکی ایران بیان شده استØŒ تصریح کرد:‌ اگر به امنیت و آرامش کشورمان توجه کنیم خواهیم دید ایران جزیره امن در جهنم منطقه است و این ناشی از قدرت بازدارندگی و قدرت موشکی ایران بوده چرا که قدرت موشکی ایران بازدارنده است و اگر این قدرت تضعیف شود خسارات غیرقابل جبرانی به ایران وارد خواهد شد. قائم‌مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه آمریکا با این قطعنامه تیر را به چند هدف خواهد زدØŒ یادآور شد: ابتدا روسیه و چین از دور شورای امنیت خارج خواهند شد و مدل جدیدی که تحت عنوان قطعنامه در رابطه با مذاکرات ایران مطرح شدهØŒ حق وتوی چین و روسیه را مورد هدف قرار داده است. وی افزود: این قطعنامه مفاد و دستاوردهای وین را مورد هجمه قرار داده و زمینه را برای باج‌خواهی Û±+Ûµ از ایران فراهم می‌کند اما نمی‌دانیم که چرا وزارت خارجه سکوت غیرقابل باوری دارد در حالی که همه زحمات تیم مذاکره‌کننده با این توافق در حال برباد رفتن است. سروری با تاکید بر اینکه طرف مذاکره ما در این قضیه باید چین و روسیه باشد تا مانع صدور این قطعنامه شوند متذکر شد: این قطعنامه اجماع علیه ایران را به شدت افزایش می‌دهد در حالی که تیم مذاکره کننده از ترک برداشتن ساختار تحریم و شکسته شدن اجماع علیه ایران پس از این توافق خبر داده بودند.