✍️ نویسنده: 4
سوال : من مریضم یا مسافرم روزه ام رو تو ماشینم یا خیابون بخورم ایرادی دارهØŸ
به نام خدا - بخش دینی نودیها - یکی از تصورات غلطی که بین ما کمی رایج هستش روزه خواری در ملاØ¡ عام به دلیل روزه نبودن با عذر موجه هست. بله ØŒ اگر کسی مشکلاتی داشته باشه که به حقیقت نتونه روزه بگیره مشکلی در خوردن روزه اش نیست اما در ملاØ¡ عام خوردن روزه مشکلات فراوانی دارد. الف - کسی که روزه اش را در ملاØ¡ عام بخورد احکامی دارد که می توانید در سایتها بخوانید و از نظر اسلام این کار بسیار ناپسند و جرم است و حکومت می بایستی برخورد کند و همچنین مومنین تذکر بدهند. ب - جدای از مسئله فقهی که بسیار هم مهم است. مسئله شعور و درک یک نفر هم هست. وقتی در جامعه عده زیادی روزه دار هستند خوردن چیزی در ملاØ¡ عام اگر گناه هم نبود انسان با فهم و درک این کار را انجام نمی داد. یک مسلمان احکام خودش رو بدونه و چه خوبه که این مسایل رو به دیگران هم انتقال بده. همین ماها اگر بریم تو کشورهای دیگه جو قانون مداری ما رو می گیره و حتی قوانین بدشون رو هم اجرا می کنیم.
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.