مریم مقیمی گفت: بهترین شربتها برای رفع تشنگی در ماه رمضان ماØ¡ الشعیرØŒ شربت لیموØŒ شربت نارنج یا بالنگ و شربت سکنجبین است.
وی ادامه داد: همچنین آب انواع میوه‌ها مانند انارØŒ سیبØŒ به و گلابی علاوه بر تقویت معده برای رفع تشنگی توصیه می شوند.
این متخصص طب سنتی گفت: دمنوش های گیاهی نیز از دیدگاه طب سنتی برای ایام روزه داری مفید هستند و بیشتر از نوشیدنی های گازدار و قندی توصیه می‌شوند.
مقیمی افزود: به عنوان مثال دمنوش شیر بادام برای روزه داران مناسب است و می توان بادام را با عسل و آب سرد مخلوط و مصرف کرد.
وی ادامه داد: شیر خرما نیز نوشیدنی مناسب دیگری برای رفع عطش است که بادام به همراه عسل و خرما و شیر می‌تواند معجونی برای رفع خستگی و عطش باشد.
این متخصص طب سنتی گفت: خوردن شیر با مغز بادام خامØŒ مغز گردو ØŒ مغز پسته خامØŒ کنجد و پودر نارگیل نیز نوشیدنی مناسب دیگری برای این ایام است.
وی تصریح کرد: شربت زرشکØŒ خاکشیر و لیمو برای رفع عطش روزه داران توصیه می‌شود.
(فارس)
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.