✍️ نویسنده: 4
چه وقت آمدن بودØŸ!
Û±- چند سال قبل در گرماگرم یک مناظره وقتی سخن از درس‌آموز بودن قیام عاشورا به میان آمد و بر ضرورت الگو گرفتن از مقاومت سالارشهیدان تاکید شدØŒ طرف مقابل به اعتراض گفت: چرا از ماجرای عاشورا که به سوگواری برای شهدای کربلا اختصاص دارد استفاده ابزاری می‌شودØŸ و چرا عاشورای حسینی(ع) را سیاسی می‌کنیدØŸ! به ایشان گفته شدØŒ مگر حضرت اباعبدالله علیه‌السلام و یارانش در تصادف اتومبیل و یا سانحه سیل و زلزله کشته شده‌اندØŸ! سیاست به مفهوم واقعی آنØŒ اداره امور جامعه است و از این روی نمی‌تواند بیرون از دایره وظایف و تکالیف یک مسلمان باشد. مخصوصاØŒ حضرت امام حسین(ع) که امام مسلمین بوده‌اند. بنی‌امیه برای پیشگیری از حاکمیت سیدالشهدا(ع) که عدالت‌پرور و در تضاد با حاکمیت ظالمانه و اشرافی آنان بودØŒ آن حضرت را به شهادت رساندند. بنابراین اگر در عزای آن بزرگوار بر ضرورت مبارزه با سلطه‌گران تØ£کید نشود و از نیاز به حاکمیت اسلام که خواسته آن حضرت بودØŒ سخنی به میان نیایدØŒ مراسم و مجالس سوگواری و عزاداری آن امام مظلوم و شهیدØŒ آنگونه که بایدØŒ برپا نشده است. Û²- روز سه‌شنبه هفته گذشته و به دنبال حماسه کم‌نظیری که در تشییع پیکرهای مطهر Û²Û·Û° شهید غواص و گمنام خلق شدØŒ یک جریان سیاسی که متاسفانه برخی از کرسی‌های مسئولیت نظام را در اختیار داردØŒ به جای همدلی و همزبانی با توده‌های عظیم مردم و افتخار به برخورداری از یک ملت هوشیار و مقاومØŒ زبان به گلایه گشود که چرا مراسم تشییع پیکر شهدا به «میتینگ سیاسی»!  تبدیل شده و کسانی تلاش کرده بودند پیام شهدا را به نفع یک جریان سیاسی خاص مصادره کنند! طیف مورد اشاره که اندک و کم‌شمار نیز هستند ولی از یکسوØŒ برخی مناصب دولتی را برعهده دارند و از سوی دیگر علاوه بر رسانه‌های فراوان داخلیØŒ از حمایت گسترده رسانه‌ها و محافل بیگانه نیز برخوردارندØŒ در گلایه و اعتراض به تشییع باشکوه یاد شده آورده بودندØ› «هنوز مردم در راه معراج شهدا بودند که آنها که هیچ نسبتی با شهیدان ندارندØŒ شروع به نفرت‌پراکنی و عقده‌گشایی کردند و کینه‌ها و بغض‌هایشان دوباره سر باز کرد»... و توضیح ندادند که کینه و نفرت آن روز علیه چه‌کسانی و در مخالفت با کدام مراکز قدرت سر باز کرده بودØŸ! دیگری که بر کرسی معاونت رئیس‌جمهور تکیه زده استØŒ با نوشتن یک‌متن - و به قول خودش دلنوشته- در فضای مجازیØŒ آورده بودØ› «ای کاش شهدا توسط عده‌ای مصادره به مطلوب نمی‌شدندØŒ در هیچ جای دنیاØŒ با این سرمایه‌ها چنین نمی‌کنند. امشب بارها از خودم سؤال کردم که آیا شهدا و خانواده‌هایشان راضی هستند که دستمایه تسویه‌حساب‌های سیاسی شوند»؟! این معاون محترم رئیس‌جمهور توضیح نداده بود که «تسویه‌حساب سیاسی» با چه کسانیØŸ! دیگری که او نیز از منصب و مسئولیتی در دولت محترم برخوردار است نوشته بود «ای کاش عده‌ایØŒ حداقل با تشییع این پیکرهای مطهر کاسبی نمی‌کردند»!... یک مقام دولتی دیگر گلایه کرده و گفته بود که «برگزاری میتینگ سیاسی در سایه نام بلند پاکترین فرزندان این مرز و بومØŒ نه گام زدن در صراط مستقیمØŒ که پیمودن راه نفاق و خیانت به آمال این شهیدان همیشه مظلوم تاریخ است»! و اظهارنظرهای مشابه دیگری از همین دست. Û³- حالا باید از طیف یاد شده که لکه ننگ همسویی با دشمنان این مرز و بوم در فتنه آمریکایی اسرائیلی Û¸Û¸ در کارنامه سیاسی برخی از آنان ثبت شده است پرسیدØ› مگر شعارهای مردم که در مراسم کم‌نظیر تشییع شهدای سه‌شنبه سر داده شده و یا بر صفحه پلاکاردها و پرچم‌ها نقش بسته بودØŒ چه بود که تا این اندازه شما را عصبانی کرده استØŸ! اگر در مراسم باشکوه آن روز حضور نداشته‌ایدØŒ می‌توانید با مراجعه به فیلم‌ها و عکس‌ها و یا پرس‌وجو از توده‌های عظیم شرکت‌کننده در مراسم یاد شدهØŒ به شعارهای آن روز پی ببریدØŒ شعارهایی نظیرØ› «مرگ بر آمریکا»، «می‌جنگیمØŒ می‌میریمØŒ سازش نمی‌پذیریم»، «هیهات ‌مناالذله»، «عزت قابل‌مذاکره نیستØŒ حتی اگر دست‌های ما بسته باشد»، «نه سازشØŒ نه تسلیمØŒ نبرد با آمریکا»، «تا آخر‌ایستاده‌ایم»، «خون شهیدان ما قابل اکسید نیست»، «در منطق شهادتØŒ تحریم حرف مفت است»، «لب تشنه جان دهیمØŒ سازش نمی‌کنیم»، «آب‌خوردن ما وابسته به سلام بر حسین استØŒ نه تحریم‌ها» و... کدامیک از شعارهای یاد شدهØŒ با بینش و منش و راهی که شهدای بزرگوار و مظلوم این مرز و بوم طی کرده‌اند همخوانی نداردØŸ! و از نگاه طیف مورد اشاره «سیاسی بازی»! «نفاق»! «مخالفت با منافع ملی»! «سوØ¡استفاده از خون شهدا»! و... تلقی می‌شودØŸ! Û´- آیا شعار «مرگ بر آمریکا» جای گلایه داردØŸ و آیا عصبانیت جریان یاد شده از سردادن این شعار غیر از وابستگی آنان به شیطان بزرگ می‌تواند هیچ معنا و مفهوم دیگری داشته باشدØŸ مگر آمریکا قاتل اصلی شهدای مظلوم ما نبوده استØŸ بنابراین چرا از شعار مردم علیه قاتل شهدا برافروخته‌اید و رگ‌های گردنتان به نشانه عصبانیت بیرون زده استØŸ آیا انتظار داشتید مردم در مراسم تشییع شهدایشان شعار «درود بر آمریکا»! و «زنده باد کدخدا»! سر بدهندØŸ! شاید هم عصبانی هستید که چرا مردم داستان جعلی مخالفت حضرت امام با شعار مرگ بر آمریکا را باور نکرده‌اندØŸ!... می‌توانید بفرمائید کدامیک از شهدا شعار «درود بر آمریکا»! سر داده‌ بودند که شما «مرگ بر آمریکا» را مصادره شهدا تلقی کرده‌ایدØŸ! Ûµ- مردم چه گناهی دارند که حاضر نیستند تن به ذلت بدهندØŸ! و با شعار «هیهات منا‌الذله» بر ادامه راه شهیدان که پیروی از سالار شهیدان است تاکید ورزیده‌اندØŸ! راستی اگر شما روز عاشورا حضور داشتید - نستجیربالله- به امام حسین(ع) اعتراض نمی‌کردید که چرا به ذلت سازش با یزید تن نداده و با سردادن فریاد «هیهات مناالذله» از حاکمان ظلم برائت جسته استØŸ! Û¶- مگر شما در پی سازش با دشمنان و تسلیم در مقابل زورگویی و باج‌خواهی آنها بوده‌اید که از شعارهایی نظیر «تا آخر ایستاده‌ایم»، و «نه‌سازش نه تسلیم» برآشفته‌ایدØŸ! و مگر در مذاکرات به دنبال فروش عزت مردم و نظام هستید که از شعار «عزت قابل مذاکره نیست» عصبانی شده‌ایدØŸ! تیم مذاکره‌کننده کشورمان که بارها بر حفظ عزت ایران اسلامی در مذاکرات تاکید ورزیده استØŒ پسØŒ شما از کدام قبیله‌اید که نسخه‌ وطن‌فروشی می‌پیچیدØŸ! و... Û·- و اماØŒ جان کلام آن که طیف مورد اشاره به یقین می‌داند و می‌دانسته است که مخالفت با شعارهای روز سه‌شنبه مردمØŒ برای این طیف هزینه سنگینی به دنبال خواهد داشت و عاقلانه آن بود که برای حفظ موقعیت خود هم که شدهØŒ دست به مخالفت نزند. ولی چرا با سراسیمگی و عصبانیت به مقابله با آن شعارها برخاسته استØŸ! پاسخ این سوال را فقط می‌توان در تدارک یک توطئه  احتمالی علیه مردم این مرزوبوم دانست که با «حضور به موقع» Û²Û·Û° شهید غواص و گمنام و حماسه بی‌نظیر تشییع پیکرهای مطهر آنانØŒ نقش بر آب شده است. توضیح آن که وقتی برخی از مشاوران رئیس‌جمهور محترم به ایشان توصیه می‌کنند که حتی «آب‌خوردن» مردم را هم به رفع تحریم‌ها گره بزندØŒ به آسانی می‌توان درک کرد که جریان نفوذ کرده در اطراف رئیس‌جمهور محترم از این طریق در پی آن است که توافق با حریف را به هر قیمتی موجه و ضروری قلمداد کند! چرا که وقتی از یکسو آب خوردن مردم هم به رفع تحریم‌ها وابسته باشد و از سوی دیگر آمریکا و متحدانش رفع تحریم‌ها را موکول به پذیرش شرایطی کنند که به یقین و بدون کمترین تردیدیØŒ ذلت و تحقیر ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم را در پی خواهد داشت به طور طبیعیØŒ این توهم به مردم القاØ¡ می‌شود که اگر شرایط ذلت‌بار حریف را نپذیریدØŒ حتی از آب خوردن هم محروم خواهید شد! چنین است که حضور به موقع پیکرهای مطهر شهدا آنهم به قول حضرت آقا «در لحظه‌های نیاز این ملت خداجوی و خداباورØŒ بشارتهای تردید‌ناپذیر را بر دل‌های بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید»... حالا به آسانی می‌توان فهمید که شهدای غواص و گمنام با حضور به‌موقع و بصیرت‌افزای خود آنهم دقیقا «در لحظه‌های نیاز»،  «کاسبی»! چه کسانی را کساد کرده و باعث «دلواپسی»! چه کسانی شده‌اندØŸ! تا آنجا که انگار با زبان بی‌زبانی خطاب به شهدا می‌گویندØ› این چه وقت آمدن بودØŸ! بار دیگر شعارهای آن روز را مرور کنیدØ› «آب خوردن ما وابسته به سلام بر حسین(ع) استØŒ نه تحریم‌ها»، «لب تشنه جان دهیمØŒ سازش نمی‌کنیم» و... حسین شریعتمداری
منبع : کیهان