✍️ نویسنده: 4
دانشجویان خطاب به سید حسن خمینی : این حرمÙ Ûµ ستاره! متعلق به کیستØŸ!
جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای سرگشاده به حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینیØŒ نسبت به ساخت و سازهای اشرافی در حرم امام خمینی واکنش نشان دادند. جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای سرگشاده به حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینیØŒ تولیت حرم امام خمینی(ره)ØŒ نسبت به ساخت و سازهای اشرافی در حرم امام خمینی واکنش نشان دادند. متن این نامه به شرح ذیل می‌باشد: امام روح الله:«با حفظ جهات شرعی در مورد زمین مذکور با پیشنهاد حجت‌الاسلامØŒ آقایان خامنه‌ای و هاشمیØŒ موافقت می‌شود. ان شاØ¡ الله در کنار ساختن مصلای تهرانØŒ در ساختن‌ بینش کفرستیزی مسلمانان موفق باشید. ضمناÙ‹ سادگی مصلا باید یادآور سادگی محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد. و شدیداÙ‹ از زرق و برق ساختمان‌های مساجد اسلام امریکایی جلوگیری شود.»  ( Û²Û³/Û¸/Û±Û³Û¶Û· ) تولیت حرم امام روح اللهØ› حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی سلام علیکمØ› حضرت روح الله را پیش از آن که به شناسنامه ی سازمان ثبت و احوال شان بشناسیمØŒ به روش و منش گرامی شان شناخته ایم و نسبت و قرابت هر کس با آن بزرگوار را به معیار افکارحضرتش (ره) سنجیده ایم. چه فراوانندØŒ آزادگان و عدالتخواهانی که در گوشه گوشه جهان با ملیت های گوناگون با اقتدا به خمینی کبیر ØŒ علم مبارزه را به دوش گرفته اند که فرمود :((من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند ØŒ و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده اند ØŒ میبوسم… )) که همین ها فرزندان Ù رشید تفکر امام مستضعفان هستند و نیز هستند کسانی که در مرزهای همین کشورند و به استناد عملکردشانØŒ نسبتی با امام ( ره ) ندارند. حاج آقاØ› اخیرا تصاویری از حرم امام (ره) منتشر شد که سخت متعجب و بعد متاسفمان کرد .این عکس ها _ به عنوان آینه عملکرد جنابتان _ چه سنخیتی با امام کپر نشین ها و پابرهنگان داردØŸ! تصاویر منتشر شده را در کنار تصاویر حسینیه جماران گذاشتیم و از دریچه ی قیاس نگریستیم ØŒ اما هیچ نسبتی نیافتیم و از همین مدخل سوالی ذهنمان را درگیر ساخت که: « این حرمÙ تولیت است یا شما تولیتÙ حرم هستیدØŸ! » این حرم را برای چه کسی ساخته ایدØŸ برای مسئولینی که با الگانس بیایند تجدید بیعت کنند و عکس انتخاباتی بگیرند و بروندØŸ! یا برای امام Ù Û±Ûµ خرداد که میفرماید : «بررسی کنید اشخاصی که در Û±Ûµ خرداد جان دادندØŒ سنگ قبرهای آن‌ها را ببینیدØŒ کی بودند این‌هاØŸ اگر یک سنگ قبر از این قشرهای دیگر غیر اسلامی پیدا کردیدØŒ آن‌ها هم شرکت داشته‌اندØŒ اگر در قشرهای اسلامی یک سنگ قبر از آن درجه‌های بالا پیدا کردیدØŒ آن‌ها هم شرکت داشته‌اندØŒ ولی پیدا نمی‌کنید. هرچه هست از این قشر پایین استØŒ این قشر کشاورز استØŒ این قشر کارگر استØŒ این تاجر مسلم استØŒ این کاسب مسلم استØŒ این روحانی متعهد استØŒ هرچه هست از این قشر استØŒ پس Û±Ûµ خرداد را به تبع اسلام این‌ها به وجود آوردند و به تبع اسلام این‌ها حفظ کردند و به تبع اسلام این‌ها نگهداری می‌کنند. »صحیفه‌ی نورØŒ ج Û· ØŒ ص ÛµÛ´ØŒ ،۱۵/Û³/Û±Û³ÛµÛ¸ این حرم Ù Ûµ ستاره ! متعلق به امامی است که در گرمای نجف حاضر نبود به اندازه ی یک کولر سطح زندگیش از مردم عادی بالاتر برودØŸ! نکند گمان کرده اید از این طریق _العیاذ بالله_ به امام(ره) شØ£ن و منزلت عطا میفرماییدØŸ! شرف المکان بالمکین…. اگر به این برج و باروها بود که پابرهنگان خمینی می بایست فوج فوج به بیل گیتس و لری الیسون ایمان می آوردند! فکر نمی کنید آنان که از اقصی نقاط جهان به شوق زیارت قبر امام روح الله تشریف می آورندØŒ با دیدن حرمی که این بلای Ù پر زرق و برق! را سرش آورده اید گمان می کنند که راه را اشتباه آمده اندØŸ! متاسفانه این عمل شماØŒ شاهدی است بر این مدعا که هنوز برخی مسئولین در جمهوری اسلامی صرفاÙ‹ نگاه شعاری به آرمان های امام روح الله دارند و گویی قرار نیست منویات ایشان هیچگونه بازتابی در رفتار و عملکرد آنان داشته باشد. ظاهرا حضرتعالی علاقه وافری به نمادینه کردن امام به جای نهادینه کردن افکار امام داریدØ› معمولا کسانی سراغ اینگونه اعمال- یعنی نماد و مجسمه ساختن – می روند که بیشتر از سیرت به صورت تمایل داشته و بیشتر از هسته به پوسته گرایش دارندØ› تمرکز بر ظاهر بدون محتواØŒ خطر استحاله را بدنبال دارد و این موضوع است که موجب نگرانی ما شده استØ› خطر وارونه جلوه دادن افکار امام آن هم از جانب خاندان امام… پناه بر خدا به نظر میرسدØŒ میان Ù شما و امام( ره) به اندازه همین حرم مجللی که ساختید فاصله هست… به واقع اینگونه اعمال چه لزومی داردØŸ چه تناسبی بین این خرج های شبهه دار با نظام فکری امام خمینی(ره) وجود داردØŸÂ آیا این عمل جنابعالی مصداق « حیف بیت المال» نیستØŸ مگر رهبری بارها و بارها نسبت به خرج بیت المال در مسائل غیر ضروری و صرفا تشریفاتی تذکر و انذار نداده اندØŸ و در آخر با جملاتی از امام پابرهنگان ØŒ این نامه را به پایان می رسانیم: « خوف این‌که ما اگر ساده رفتار کنیمØŒ آنÙ€هÙ€ا بÙ€ا آن سÙ€فارتخانه‌های آنهاØŒ با آن وضعی که دارندØŒ ما در نظر آنÙ€هÙ€ا تÙ€حقیر می‌شویمØŒ این خوف را در خودتان راه ندهید… شما گمان نÙ€کنید که اگر چنانچه‌ به‌طور ساده عمل بکنید و سفارتخانه شما یک جای سÙ€اده‌ای بÙ€اشÙ€دØŒ یک مرکزی باشد که از آن‌جا علم و دانش و اخلاق صادر شÙ€ودØŒ شما تحقیر خواهید شدØŒ خیر. این حرفØŒ حرف غرب زده‌هاست که خیال می‌کنند ما اگر مثل غرب نباشیم ما تحقیر می‌شویم… عظمت انسانØŒ به لÙ€باس و کلاه و اتومبیل و پارک و امثال آن نیست. انسان یک حقیقتی است کÙ€ه اگÙ€ر آن حقیقت بروز کندØŒ شرافتمند استØŒ عظمت دارد. » حضرت روح الله در جمع سفرا و کارداران دولت جمهوری اسلامی(جلد Û±Û³ صحیفه نور صفحه Û´Û¸Û·) به امید ظهور عدالت گستر گیتی جنبش عدالتخواه دانشجویی منبع : خبرنامه دانشجویان ایران
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.