✍️ نویسنده: 4
پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجوییØŒ دانشجویان بسیجی Û¶ دانشگاه تهران در نامه‌ای به روحانی سانسور خبری و برخورد‌های امنیتی شدید دولت با منتقدان را دلیل تنگ شدن عرصه دانستند به نحوی که سبب ایجاد خفقان شدیدی در جامعه دانشجویی شده است.

این دانشجویان بسیجی در این نامه عنوان کردند: از ابتدای ایجاد نظام اسلامی تاکنونØŒ دانشجویان به‌ عنوان نخبگان جامعه همواره نقش فعال و ارزشمند خود را با شناخت عالمانه آسیب‌ها و گوشزد کردن آن به مسئولان و البته ورود در عرصه‌های مختلف ایفا کرده‌اند و همواره به‌عنوان مؤذن جامعه شناخته‌شده‌اندØŒ این قشر فرهیخته دائماÙ‹ در تلاش بوده تا ارزش‌های انقلابی را در خود زنده نگه‌داشته و این آرمان‌ها را به مسئولان تذکر دهد. طبیعتا Ù‹ بی‌اعتنایی به مطالبات جوانان انقلابی و بسیجیØŒ بی‌اعتنایی به ارزش‌هاØŒ آرمان‌ها و افرادی است که ازسر دلسوزی به بیان نقطه نظرات خود می‌پردازند. در ادامه این نامه آمده است: بی‌توجهی‌های مکرر شما در شنیده شدن مطالبات جوانان دانشجوی بسیجیØŒ ما را بر این داشت که در نامه‌ای گلایه و شکایت خود را پیرامون این مسئله به شما ابراز داریم. بسیج دانشجویی Û¶ دانشگاه بزرگ تهران خطاب به روحانی اعلام کردند: شما بهتر از هر کس دیگری به یاد دارید که در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوریتان از استبداد رØ£ی و بستن دهان منتقدان به درگاه خدا پناه بردیدØ› حال امروز شما و دولتتان را چه شده است که انتقاد عده‌ای دانشجوی دلسوز و علاقه‌مند به نظام که هدفی جز عزت و سرافرازی انقلاب ندارند را برنمی‌تابید. شاید لازم باشد به شما یادآوری کنیم که رهبر معظم انقلاب بارها مسئولان را به شنیدن حرف منتقدان توصیه کرده‌اند و فرموده‌اند: «به مسئولان کشور- در سه قوه- این را تØ£کید می‌کنم که آن‌ها هم باید با منتقدین خود و با کسانی که از آن‌ها انتقاد می‌کنند رفتار مناسبی داشته باشندØŒ آن‌ها را تحقیر نکنندØŒ به آن‌ها اهانت نکنندØ› تحقیر مخالفان از سوی مسئولانØŒ خلاف تدبیر و خلاف حکمت است»(Û±/Û±/Û±Û³Û¹Û´) این دانشجویان به رئیس جمهور اعلام کردند: شما و دولت تدبیرتان بارها دم از آزادی بیان و اعتدال در رفتار زده‌ایدØ› اما آنچه خود در عمل نشان داده‌اید به‌ وضوح خلاف این بوده است. سانسور خبری و برخورد‌های امنیتی شدید دولت شما با منتقدانØŒ عرصه را به نحوی تنگ کرده که موجب شده خفقان شدیدی جامعه دانشجویی را فراگیرد. خفقانی که در آن انتظار می‌رود هیچ صدای منتقدی به گوش نرسد و حتی ذهن‌های پرسشگر هم خود را به تغافل وادارند تا مبادا ذره‌ای به دلباختگان به مذاکرات برنخورد. بسیج دانشجویی Û¶ دانشگاه بزرگ تهران خطاب به روحانی اظهار داشتند: آیا شعار اعتدال شما حکم می‌کند که منتقدان مذاکرات هسته‌ای را عده‌ای بی‌سواد بنامید و آن‌ها را به رفتن به جهنم بخوانیدØŸ چرا اجازه‌ صحبت آزادانه به منتقدان جریان مذاکرات هسته‌ای که خود از دلسوزان انقلاب و ایران اسلامی هستند را نمی‌دهیدØŸ رهبر معظم انقلاب امسال را سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت خواندند و شما هم بارها از این شعار ابراز حمایت کرده‌ایدØŒ حال جای این پرسش باقی است که آیا معنای همدلی و هم‌زبانیØŒ بستن دهان منتقدین و برخورد با مطالبات آن‌ها استØŸ در ادامه این نامه آمده است: شاید لازم باشد بار دیگر قسمتی از فرمایشات مقام معظم رهبری را به شما یادآوری کنیم که: «الآن فرصت خوبی است برای همدلیØ› یک عده‌ای مخالف‌اندØŒ یک عده‌ای اعتراض دارندØ› خیلی خبØŒ مسئولان ما که مردمان صادقی هستندØŒ مردمان علاقه‌مند به منافع ملی‌اندØŒ بسیار خبØŒ یک جمعی از مخالفان را- از آن افرادی را که شاخص‌اند- دعوت کنندØŒ حرف‌های آن‌ها را بشنوندØ› ای‌بسا در حرف‌های آن‌ها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنندØŒ کارشان بهتر پیش برودØ› اگر چنانچه نکته‌ای هم نبودØŒ آن‌ها را قانع کنندØ› این می‌شود همدلیØ› این می‌شود یکسان‌سازی دل‌ها و احساس‌هاØŒ و به‌تبع آن عمل‌ها» (Û²Û°/Û±/Û±Û³Û¹Û´) بسیج دانشجویی Û¶ دانشگاه بزرگ تهران خطاب به روحانی اعلام کردند: اکنون سؤال ما این است که بعد از گذشت بیش از یک ماه از این فرمایش مقام معظم رهبری چه اقدام جدی و غیر نمایشی‌ای برای شنیدن حرف منتقدین انجام داده‌ایدØŸ امروز همه‌ ما شاهد آن هستیم که شما نه‌تنها اقدام مفیدی برای تحقق این مطالبه انجام ندادید که با برخوردهای نامناسب به سرکوب منتقدان پرداختید. شما هیچ‌گاه میدانی برای دانشجویان منتقد در راستای تبیین نظراتشان فراهم نکردید. گویی جای کارگزار و کارفرما عوض‌شده و مسئولان دولت شما خود را کاملاÙ‹ مستغنی از ملت می‌دانند. چراکه اگر دولت شما حقیقتاÙ‹ خود را کارگزار ملت می‌دانست با سعه‌ صدر بیشتری به شنیدن نظرات مختلف موجود در جامعه می‌پرداخت و دنبال به کرسی نشاندن نظر خود به هر قیمتی نبود. در ادامه این نامه آمده است: ما دانشجویان بارها قصد رساندن نظرات و انتقادات خود نسبت به مسئله‌ هسته‌ای را داشته‌ایم و بارها از مسئولین مختلف دولتی برای حضور در محافل دانشجویی و پاسخ‌گویی به سؤالات موجود پیرامون موضوع هسته‌ای دعوت به عمل آوردیم. بیش از Û±Û° نامه تحلیلی به مسئولان و وزرای مختلف دولت شما نوشته‌شده است. با این ‌وجود و با گذشت تقریباÙ‹ دوسال از عمر دولت شماØŒ باکمال تØ£سف نه‌تنها تاکنون هیچ پاسخی به این نامه‌ها داده نشده استØŒ بلکه در مقابل به‌جای پاسخ‌گویی منطقیØŒ توهین‌های ناروا و برچسب زدن به منتقدان بود که صورت پذیرفت. مگر شما به‌عنوان مسئولین دولتی وظیفه‌ی خود نمی‌دانید که شنونده‌ نظرات و پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشیدØŸ چرا دائماÙ‹ از زیر بار پاسخ‌گویی به سؤالات شانه خالی می‌کنید و هنوز که هنوز است یک مسئول دولتی در یک محیط واقعی دانشجویی حاضر نشده است تا صرفاÙ‹ شنونده مطالبات دانشجویان باشدØŸ! در همین ایام اخیر چند بار درخواست مجوز برای برگزاری تجمع با موضوع نقد روند مذاکرات هسته‌ای داده شدØ› ولی متØ£سفانه مجوزی صادر نشد و در مرتبه آخر نیز که مجوز تجمع در میدان فلسطین به پیشنهاد خود مسئولین ذی‌ربط داده شدØŒ پس از مدت‌زمان کوتاهی و در آخرین دقایق قبل از شروع تجمع به‌صورت تلفنیØŒ ناگهانی و مشکوکی لغو گردید. این در حالی بود که گروه‌های عظیمی از دانشجویان برای حضور در این اجتماع آماده حضور بودند. البته ما دانشجویان بسیجی به دلیل داشتن اهتمام به قانون جمهوری اسلامی رسماÙ‹ تجمع را ملغی اعلام کردیم ولی این ابهام باقی است که آیا لغو این مجوز معنایی جز توهین به دانشجویان انقلابی و مطالبه گری که قصد عمل به وظیفه‌ شرعی خود را داشته‌اند داردØŸ این دانشجویان خطاب به روحانی عنوان کردند: شما مسئول و نماینده‌ این ملت هستید و موظف هستید که به مطالبات این ملت گوش دهیدØŒ ودیعه‌ الهی‌ای که هم‌اکنون در دستان شماست به برکت خون هزاران شهید حاصل‌شده است. این برخوردهای بی‌ادبانه دولت حضرت‌عالی از خاطر دانشجویان نخواهد رفت و این نوع رفتار نتیجه‌ای جز ایجاد شکاف و اختلاف بین دولت و ملت در پی نخواهد داشت و بی‌شک به تضعیف بیشتر دولت شما و بدبینی افکار عمومی و نارضایتی ملت شریف ایران اسلامی خواهد انجامید. این دانشجویان اعلام کردند: در پایان باردیگر از رفتار و منش دولت حضرت‌عالی که از طرفی دانشجویان را به انتقاد فرامی‌خوانید و از طرفی هیچ میدانی را برای انتقاد باز نمی‌گذارید و خفقان را حاکم می‌کنید گلایه می‌کنیم و امیدواریم هر چه زودتر به وظیفه خود در زمینه همدلی و هم‌زبانی با ملت و توجه به نظرات منتقدان و احترام و عنایت به نظرات دانشجویان خیرخواه و انقلابی عمل کرده و به این داستان تیره‌وتار و گرفته‌ خفقان در جامعه پایان بخشیده و قلب جریحه‌دار شده دانشجویان بسیجیØŒ که توسط رفتارهای خلاف انصاف و برخوردهای گاز انبری دولت حضرت‌عالی شکسته شده است را التیام بخشید. بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام بسج دانشجویی دانشگاه تهران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی علم و صنعت بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

منبع : فارس