✍️ نویسنده: 4
 
علی رضایی نژاد : ۱- دیروز رفتم نانوایی. نوبتم که شد شوک زده شدم. گفت قیمت هر سنگک به Û±Û³Û°Û° تومان افزایش یافته است. هفته قبل Û¸Û°Û° تومان بود. شاطر گفت دولت برخی نانوایی های تهران را مجبور کرده که آزاد پز شوند.
Û²- آقای نوبخت اعلام کرد سالانه Û±Û· هزار میلیارد تومان کسری منابع یارانه وجود دارد که حتی اگر یارانه تولید ندهندØŒ باز Û¸ هزار میلیارد تومان کسری باقی میماند.
Û³- دولت بی سر و صدا یارانه نان را حذف کرده است. طبق قانون هدفمندی بایدØŒ یارانه ها هدفمند شود نه حذف. یعنی قیمتها به مرور آزاد و ما به تفاوتش به حساب یارانه بگیران واریز شود. اما اینبار دولت یارانه ای بابت آزادسازی قیمت نان واریز نکرده. بی سر و صدا و به نوعی امنیتی عمل کرده اند!
Û´- فعلا دولت به جای حذف یارانه ثروتمندان دنبال حذف یکباره یارانه مستضعفین است. پای حذف یارانه صرافیها که وسط آمدØŒ موج تکذیب و تایید و حرفهای ضد و نقیض دولتیها شروع شد. ظاهرا برای مرفهین دولتی و وزرای چند هزار میلیاردی آن حذف یارانه اغنیا سختتر است تا حذف یارانه اقشار آسیب پذیر.
Ûµ- عقل و منطق حکم میکند که کسری یارانه ها طبق قانون مجلس با حذف افراد مرفه از لیست یارانه بگیران جبران شود. دولت باید از حذف یارانه وکلاØŒ پزشکانØŒ مدیران دولتØŒ قضاتØŒ نمایندگان مجلسØŒ صاحبان کارتهای بازرگانیØŒ صاحبان املاک بالای Û¶Û°Û° میلیون تومان ارزشØŒ مودیان بزرگ مالیاتیØŒ صاحبان خودروهای بالای Û²ÛµÛ°Û° سی سی و شرکت داران شروع کند. حذف یارانه نان که مبلغی نمیشود و تاثیری به حال دولت ندارد. به هر حال فعلا دولت امیدوار است که با تعلیق تحریمهاØŒ مشکل تصمیم گیری و مدیریت منابع کشور از جمله یارانه ها هم برطرف شود!
منبع : رجانیوز