✍️ نویسنده: 3
وقتی با دستگاه آبمیوه‌گیری آب هویج می‌گیرید تفاله‌هایش را دور نریزیدØ› می‌توانید با بسته‌بندی و نگهداری آنها در فریزر از این مواد ظاهرا بلااستفاده در آشپزی‌های آینده خود استفاده بهینه کنید.
Û±- وقتی قصد پخت خورش فسنجان داریدØŒ می‌توانید به اندازه پودر گردو از این تفاله‌های نگهداری شده هویج استفاده مجدد کنید. آنها را در روغن تفت دهید و به خورش بیفزایید. با این کارØŒ خورش فسنجان علاوه بر مزه بهترØŒ رنگ هویج می‌گیرد انگار که به آن زعفران زده‌اید! Û²- وقتی سوپ تهیه می‌کنید مقداری از تفاله‌های هویج را در آن بریزید تا هم زودتر بپزد هم این‌که سوپتان لعاب بیشتری بیندازد. Û³- هنگام پخت کوکوی سبزی یا سیب زمینیØŒ مقداری از تفاله‌های هویج را به مایه کوکو اضافه کنید (البته بهتر است در این مورد تفاله‌ها فریز نشده باشند) کوکوی شما خوش‌طعم‌تر خواهد شد. Û´- در زمان پخت مرغØŒ پیاز را رنده کردهØŒ از این تفاله‌های هویج به آن اضافه کنید تا به مرغ طعم بهتری داده شود و بوی مرغ بشدت کاهش می‌یابد. Ûµ- هنگام پخت برنجØŒ با تفاله‌های هویج می‌توانید ته‌دیگ هویج درست کنید. کمی از آنها را با ماست و تخم مرغ و زعفران و نمک مخلوط کردهØŒ از برنج آبکش‌شده یکی دو کفگیر به مواد اضافه کنید و ته قابلمه برنجتان که از قبل روغن در آن داغ کرده‌اید پخش کنید و برنج را روی آن بریزید. ته‌دیگی بسیار خوشمزه عایدتان خواهد شد منبع:جام جم آنلاین
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.