✍️ نویسنده: 4
بچه‌ای خوب است که آنگلوساکسون باشد!
سازمان عفو بین المللØŒ در قریب به دو ماه گذشته دو بار نسبت به تغییر سیاست‌های جمعیتی ایران واکنش نشان داده و آن را بر خلاف حقوق بشر عنوان نموده است. عفو بین‌الملل در این زمینه بیانیه ای بلندبالا منتشر کرده است که می‌توان آن را در چند سطر خلاصه کرد: « قانونی را برای افزایش جمعیت و استحکام خانواده تصویب نکنید. تحصیل و اشتغال زنان را سامان ندهید. افکار فمینیستی را ترویج کنید. بابت زنای محصنه و همجنسبازی کسی را مجازات نکنید. کنوانسیون رفع همه ی اشکال تبعیض علیه زنان را بی درنگ و بدون قید و شرط تصویب کنید. به دنبال کاهش سن ازدواج نباشید و سن ازدواج دختران را بالا ببرید. برای طلاق سخت نگیرید و بگذارید به آسانی خانواده‌ها متلاشی شوند. برنامه ی تنظیم خانواده یا همان باروری سالم را ادامه دهیدØŒ تا تشویق شوید. به عقیم سازی های دائمی در ایران ادامه دهید. سقط جنین را تسهیل کنید و در نهایتØŒ دسترسی دختران نوجوان به وسایل ممانعت از بارداری را تضمین کنید!» این بیانیه دارای نکات بسیار جالبی استØŒ از جمله این که در موارد متعدد به مطالعات دکتر عباسی شوازیØŒ رئیس کنونی مؤسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور استناد شده و از صحبت‌های جنجالی شهیندخت مولاوردیØŒ معاون رئیس جمهور در امور زنان- نیز در آن بهره برداری شده است. اما به چه دلیل این سازمان غربی با افزایش جمعیت در ایران مخالف استØŸ آیا غرب و سازمان انگلیسی عفو بین المللØŒ از عواقب بحران جمعیتی ایران بی خبرندØŸ در زیر به Û´ نمونه از نظرات نخبگان غربی در مورد وضع بحرانی جمعیت ایران خواهیم پرداخت که به وضوح نشان می دهد غربØŒ آگاهی کاملی از جوانب و عواقب این بحران در ایران دارد. در هم ریختگی وحشی جمعیتی جاناتان وی لاست (Jonathan V. Last) که از نویسندگان و روزنامه نگاران مشهور غربی است و برای وال استریت ژورنالØŒ لس آنجلس تایمز و واشنگتن پست نیز می نویسد در مقاله ای با عنوان « جمعیت شناسیØŒ سرنوشت استØ› خطرات از دست دادن جمعیت» (Demography Is Destiny The perils of population loss) ضمن بررسی اجمالی از ساختار سنی جمعیت ایرانØŒ در مورد عواقب کاهش جمعیت جوان و حرکت سریع ایران به سمت سالخوردگی جمعیتØŒ اینچنین می گوید: «یک جامعه پایدار و منظمØŒ در مقابله با چنین در هم ریختگی وحشی جمعیتی (such wild demographic dislocations) دچار مشکل خواهد شد».(Û±) لاست پیش از این در کتابی پیرامون موضوع کاهش جمعیت در آمریکا (America’s Coming Demographic Disaster) طی اظهارنظری جالب گفته بود: « اگر آمریکا می‌خواهد به رهبری خود در جهان ادامه دهدØŒ ما به بچه های بیشتری نیاز داریم!» بزرگترین سقوط سنگین نرخ باروری برای همیشه در سال Û±Û¹Û¸Û° نرخ باروری ایران به صورت میانگین هفت فرزند به ازای هر زن بود. امروزه این میزان به یک و هفت دهم رسیده است. این کاهش فوق العادهØŒ شاید بزرگترین سقوط سنگین نرخ باروری باشد که برای همیشه ثبت شده است.(Û²) شدیدترین سقوط در باروریØŒ آن هم پیش از توسعه یافتگی هنوز شدیدترین سقوط در باروری و سریع ترین نرخ های سالمندی جمعیتØŒ در کشورهای در حال توسعه در حال رخ دادن استØŒ جایی که بسیاری از ملل در حال رشد سالمندی هستندØŒ پیش از آن که ثروتمند شده باشند. ایرانØŒ به طور کامل دوسوم از سطح باروری خود را کاست و اکنون با سطح باروری کمتر از حد جایگزینیØŒ قادر به حفظ جمعیت خود در طول زمان نیز نیست.(Û³) آینده تاریک سالمندی ایران مایکل کوک در بیست و پنجم ژوئن سال Û²Û°Û°Û¹ میلادی در مقاله ای با عنوان «بحران جمعیتی ایران»    (Iran’s demographic crisis) با اشاره به جمعیت بالای جوانان در کشور می‌نویسد: تا اواسط این قرنØŒ این جوانانØŒ سالمند خواهند شد و جمعیت در سن کارÙ نسبتا کمی برای حمایت از آنها در جامعه ای با روابط شدیدا تضعیف شده ی خانوادگیØŒ وجود خواهد داشت. در واقع در درازمدتØŒ آیندهØŒ بسیار تاریک به نظر می رسد. (سوال حقیقی و) رمز و راز این است که چگونه نخبگان حاکم ایرانØŒ برای این مسØ£له آماده می شوندØŸ! با توصیفی که رفت اگر کسی بگوید که غرب از بحران جمعیتی ایران بی اطلاع استØŒ ادعایی بی اساس کرده که یا از روی جهل است و یا غرض ورزی. اما سوال دیگری که پیش می آید این است که چرا سازمان انگلیسی عفو بین الملل با تصویب قانون برای تشویق خانواده ها به فرزندآوری مخالف استØŸ چرا انگلیس اجازه دارد که با مشوق های فراوان اقتصادیØŒ نهایت تلاش را برای افزایش فرزندآوری زنان به عمل آوردØŒ ولی وجود این مشوق ها برای خانواده‌های ایرانی خلاف حقوق بشر استØŸ به نظر می رسد در ذات ادعای سازمان انگلیسی عفو بین المللØŒ امری نژادپرستانه نهفته باشد و آن این که «کودکان آنگلوساکسون حق وجود دارند و کودکان ایرانی نه!» شاهد مثال آن که بیماری نژادپرستی شیوع فراوانی در انگلیس دارد به گونه ای که سال گذشتهØŒ روزنامه ی انگلیسی ایندیپندنت نوشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفتهØŒ یک سوم بریتانیایی ها خود معترفند که نژادپرستند! آری گویا این بیماری شایعØŒ به مسئولین سازمان انگلیسی عفو بین الملل نیز سرایت کرده است.(Û´) بیانیه ی عفو بین الملل به قدری مغرضانه است که یکی از دانشمندان ایرانی خارج از کشور نیز در مصاحبه ای با بی بی سیØŒ این بیانیه را بی پایه و سیاسی می خواند. البته عملکرد سیاسی نهادهای حقوق بشری در راستای منافع قدرت های استکباری امروزه رسواتر از آن است که محتاج اثبات باشد و شاید تا همین جا نیزØŒ سخن به توضیح واضحات و تکرار مکررات کشیده باشدØŒ اما یک سوال. اگر عفو بین المللØŒ یک سازمان انگلیسی نبودØŒ طرفدار واقعی حقوق زنان بودØŒ شیوه ای انسانی داشت و به دنبال صلح واقعی در جهان بودØŒ در بیانیه اش چه می گفتØŸ نگارنده معتقد است که اگر چنین بیانیه ای صادر می شدØŒ مفادش از این قرار بود: ایران دچار بحران جمعیتی است و باید به دنبال افزایش هرچه سریعتر نرخ باروری باشدØŒ چرا که سرعت بی نظیر کاهش نرخ باروری در ایران سبب خواهد شد که این کشور با سرعت بی نظیری دچار مصیبت سالخوردگی جمعیت شود. متاسفانه در چند سال اخیر به خصوص در زمینه ی تصویب قانونØŒ عزم استواری در مسئولین ایرانی مشاهده نشده است. متاسفانه هنوز قانون خسارتزای تنظیم خانواده به صورت کامل لغو نشده است. برای تقویت نقش آفرینی مردم متمدن ایران در عرصه ی جهانیØŒ باید مسئولین این کشور مولفه های فرهنگ صحیح بومی را در عرصه ی خانواده و جمعیت تقویت کنند. این امرØŒ افزایش قدرت درونزای ایران را به دنبال خواهد داشت و از آن رو که ایران در Û²Û°Û° سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده استØŒ منجر به تقویت صلح در سطح منطقه و جهان خواهد شد. ایران رتبه ی نخست دنیا در سزارین را دارد و عوارض فراوان این عمل جراحی بر کسی پوشیده نیست. ایران باید برای حفظ سلامت زنان هرچه زودتر آمار سزارین را کاهش دهد. سقط جنین جنایتی بزرگ در حق یک انسان بی دفاع است و چنین جنایتی نباید در سایه ی غفلت مسئولین و به صورت غیرقانونیØŒ در دستگاه بهداشت و سلامت ایران صورت بپذیرد. پوشش وسایل ممانعت از باداری در ایران بیشتر از کشورهای آلمانØŒ اسپانیاØŒ ایتالیاØŒ ژاپن و استرالیا است و دیگر لازم نیست که ایران بیش از این در این مورد پیشرفت کند. خوب است که وزارت بهداشتØŒ درمان و آموزش پزشکیØŒ توانش را متوجه پیشرفت در مواردی چون پزشک خانواده کند. نهایتا ایران باید برای فایق آمدن بر بحران جمعیتیØŒ از نظرات جمعیت شناسان امین استفاده کند و علی القاعده باید از مشورت با کارشناسانی که منافع غرب را دنبال می کنندØŒ اجتناب کند. بی شک در مسیر افزایش جمعیت باید مراقب کسانی بود که: به صورت مداوم با صندوق جمعیت سازمان ملل مرتبطندØŒ بی‌شرمانه آمارسازی می کنند و نرخ باروری ایران را بالاتر از حد واقع نشان می دهندØŒ دانشمندان مرتبط با صهیونیسم جهانی را به ایران می آورندØŒ تابعیت دوگانه دارندØŒ خانواده شان در سوئیس و آمریکا زندگی می کنند و البته منکر وضع بحرانی جمعیت کشور و مدعی وضع عروسی جمعیتی هستند. گویا حقوق بشری برای انگلوساکسونها مطرح است که تنها حقوق و منافع آنها را برآورده سازدØŒ و این داستان ادامه دارد ... ــــــــــــــ Û±- نشریه ی ویکلی استانداردØŒ آمریکاØŒ مورخ Û²Û³ آپریل Û²Û°Û±Û² لینک مقاله: http://www.weeklystandard.com/articles/demography-destiny_636998.html Û²- ص ۱۴۳ از کتاب «بحران جمعیتØ› خطرهای رشد غیرقابل تحمل برای استرالیا» نوشته ی دیک اسمیتØŒ سال Û²Û°Û±Û± Û³- برگرفته از مقدمه ی بخش نخست کتاب "کاهش جمعیت و بازسازی سیاست قدرت های بزرگâ€ØŒ انتشارات پوتوماک واشنگتنØŒ نوشته ی فیلیپ لانگمنØŒ منتشر شده در سال Û²Û°Û±Û² Û´-http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/racism-on-the-rise-in-uk-with-1-in-3-people-admitting-prejudice-9443555.html منبع : کیهان
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.