✍️ نویسنده: 4
سخنان رهبری در مورد افزایش قیمت سوخت
نودیها : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه درباره‌ی مسائل پیش‌آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوختØŒ مطالبی بیان کردند. متن کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی دراین‌باره به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم و الحمدلله ربÙ‘ العالمین و الصÙ‘لاه و السÙ‘لام علی سیÙ‘دنا محمÙ‘د و آله الطÙ‘اهرین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین. قبل از اینکه بحث را شروع بکنیمØŒ من عرض بکنم که در این یکی دو روز خب یک حوادثی به دنبال مصوÙ‘به‌ی سران کشورØŒ سران قوا اتÙ‘فاق افتادØ› دیروزØŒ دیشبØŒ پریشبØŒ در برخی از شهرهای کشورØ› و متØ£سÙ‘فانه مشکلاتی هم درست شدØŒ تعدادی جان باختند و مراکزی تخریب شدØ› از این کارها هم شد در این یکی دو روزه. چند نکته را باید توجÙ‘ه داشتØ› اوÙ‘لاÙ‹ وقتی یک چیزی مصوÙ‘به‌ی سران کشور هستØŒ آدم باید با چشم خوش‌بینی به او نگاه کندØŒ بنده در این قضیÙ‘ه سررشته ندارم یعنی تخصÙ‘ص این کار را ندارمØŒ گفتم هم به آقایانØ› گفتم من چون نظرات کارشناس‌ها هم در این قضیÙ‘ه‌ی بنزین مختلف استØŒ بعضی‌ها آن را لازم و واجب میدانند بعضی‌ها مضر میدانندØŒ بنابراین من هم که صاحب‌نظر نیستم در این قضایاØ› گفتم من صاحب‌نظر نیستم لکن اگر سران سه قوÙ‘ه تصمیم بگیرندØŒ من حمایت میکنم. من این را گفتمØŒ حمایت هم میکنم. سران قوایندØŒ نشستند با پشتوانه‌ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتندØŒ باید عمل بشود به آن تصمیمØ› این یک نکته. نکته‌ی دوÙ‘م اینکه خب بلهØŒ یقیناÙ‹ بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است یا خیال میکنند به ضررشان استØŒ به هر تقدیر ناراضی میشوندØŒ لکن آتش زدن به فلان بانکØŒ این کار مردم نیستØŒ این کار اشرار استØ› کار اشرار استØŒ این را باید توجÙ‘ه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاÙ‹ اشرارØŒ کینه‌ورزانØŒ انسانهای ناباب وارد میدان میشوندØŒ گاهی بعضی از جوانها هم از روی هیجان با اینها همراهی میکنند و این‌جور مفاسد را به بار می‌آورند. این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمیکند جز اینکه علاوه‌ی بر هر مشکلی که هستØŒ ناامنی را هم اضافه میکند. ناامنی بزرگ‌ترین مصیبت برای هر کشوری استØŒ برای هر جامعه‌ای استØŒ اینها قصدشان این است. شما ملاحظه کنید در این دو روز تقریباÙ‹ یعنی دو شب و یک روزی که از این قضایا گذشته همه‌ی مراکز شرارت دنیا علیه ماØŒ این کارها را تشویق کردندØ› از خانواده‌ی منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعه‌ی خبیث و جنایت‌کار منافقینØŒ اینها دارند مرتÙ‘باÙ‹ در فضای مجازی و در جاهای دیگر تشویق میکنندØŒ ترغیب میکنند که این شرارتها انجام بگیرد. من عرضم این است: هیچ‌کس به این اشرار کمک نکندØ› هیچ انسان عاقل و شایسته‌ای که به کشور خودش علاقه‌مند استØŒ به زندگی راحت خودش علاقه‌مند استØŒ به اینها نباید کمک بکندØ› اینها اشرارندØŒ این کارها کار مردم معمولی نیست. مسئولین هم البتÙ‘ه دقÙ‘ت کنندØŒ مواظبت کنندØŒ هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند. حالا من دیروز دیدم در تلویزیون که بعضی از مسئولین محترم آمدند گفتند که ما مراقبیم که این افزایش قیمت موجب افزایش قیمت اجناس و کالاها نشودØ› خب بلهØŒ این مهم استØ› چون الان گرانی هستØŒ بنا باشد باز اضافه بشود گرانیØŒ خب این برای مردم خیلی مشکلات درست میکندØ› باید مراقبت کنند. این مراقبتها را اینها بکنندØŒ مسئولین حفظ امنیÙ‘ت کشور هم به وظایفشان عمل کنند. مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت خودشان راØŒ آگاهی خودشان را نشان دادندØŒ بدانند که این حوادث تلخ از ناحیه‌ی کیست و چگونه استØŒ این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی استØ› این را بفهمندØŒ توجÙ‘ه کنندØ› که میفهمند هم مردمØŒ ملتفتندØ› و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیه‌ی ما استØŒ مسئولین کشور هم به وظایفشان به طور جدÙ‘ی عمل کنند. بالاخره وقتی یک تصمیمی گرفته شد از ناحیه‌ی سران سه قوÙ‘هØŒ بحث دولت نیستØŒ بحث یک وزارتخانه نیستØŒ سران سه قوÙ‘ه‌ی کشور نشستند یک تصمیمی گرفتندØ› به یک پشتوانه‌ی کارشناسی هم متÙ‘کی است. گفتم من صاحب‌نظر نیستم در این قضیÙ‘ه لکن به عنوان یک آدمی که میبیند مسئولین کشور تصمیم گرفتند. زمان امام (رضوان‌اللÙ‘ه‌علیه) هم همین جور بودØ› یک کارهایی را مسئولینØŒ سران سه قوÙ‘ه تصمیم میگرفتند و اجرا میشدØŒ حالا هم همین جور است. امیدواریم ان‌شاء‌اللÙ‘ه به کمک مردمØŒ به هم‌فکری و هم‌افزایی مسئولین و دلسوزی و پیگیری آنها و لطف الهی ان‌شاء‌اللÙ‘ه این کار به بهترین وجهی پیش برود. منبع : khamenei.ir
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.