✍️ نویسنده: 4
خبرگزاری آنا: حسن کامران درباره سفرهای خارجی کارکنان دولت اظهار کرد: متØ£سفانه سه قوه در رفتن به خارج مسابقه می‌دهند. اصولا وقتی که مردم در معیشت مشکل دارند و این همه جوان بیکار داریمØŒ تعجب می‌کنم از مسئولانی که به خارج می‌روند.
وی افزود: مسئولانی که به سفرهای خارجی می‌روندØŒ پول بلیطØŒ غذا و هتل‌شان رایگان استØŒ هر چه ما سخت می‌گیریم باز درهای توجیه باز است. دیروز جلسه هیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت را داشتیمØ› مثلا در سفر رئیس جمهوری به اندونزیØŒ Û³Û¸ نفر درخواست داشتند. Û¹ تا کم کردیم یعنی Û²Û¹ نفر همراه رئیس جمهوری رفتند که البته به نظر من Û²Û¹ نفر هم زیاد است.
عضو مجلس در هیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت اضافه کرد: مثلا گفتیم دو پزشک نرودØŒ یک پزشک برود. خدمه ویژه نرودØŒ ولی گفتند یکی باید باشد غذا را چک کند که مسموم نباشد. Û±Û² نفر خبرنگار و عکاس بودندØŒ نیروهای امنیتی ایرادی ندارد اینها توجیه دارد ولی این همه خبرنگار و عکاس نیاز نیست. مترجم اشکالی نداردØŒ برخی چیزها لازم است و برخی چیزها نیاز نیست.
کامران با بیان اینکه «رؤسای سه قوه باید خودشان رعایت کنند»، تصریح کرد: همچنین مجلس باید به دولت تذکر دهد. نباید دستگاه دولتی نماینده مجلس به خارج بفرستدØŒ باید مجلس خودش تشخیص دهد که کدام سفر برودØŒ این نوعی نان قرض دادن به همدیگر است. نباید دستگاه‌های دولتی سفر جور کنند. این خودش فساد آور است.
منبع : رجا نیوز