✍️ نویسنده: 4
پناهیان: دلایل ظهور دارند ما را محاصره می‌کنند
رجانیوز - خبرگزاری دانشجو: حجÙ‘ت الاسلام علیرضا پناهیان در سلسله جلسات تاریخ تحلیلی اسلام که پنجشنبه شب ( Û³ اردیبهشت) در هیئت شهدای گمنام(حسینیه شهدای قهرود) برگزار شدØŒ با اشاره به حضور یکی از چهره های شاخص نیروهای مقاومت یمن در کشورمان گفت: یکی از سؤالاتی که جوانان در نشست های مختلف از وی پرسیده بودند در خصوص موشک های یمن و توان موشکی این کشور بود که ایشان معمولاÙ‹ در پاسخ به آنها گفته بود مگر شما زمانی که انقلاب کردید موشک داشتید. شما حتÙ‘ی در جنگ تحمیلی هم موشک نداشتید. ما توکلمان به خداست و خدا ما را کمک می کند. وی ادامه داد: وقتی این سؤال به دفعات متعدد از ایشان پرسیده شده بودØŒ وی از فردی که به نوعی میزبان ایشان هم بوده پرسیده بود چرا جوانان شما انقدر درباره موشک از ما سؤال می پرسندØ› ما با خدا کارها را پیش خواهیم برد. جالب اینکه وقتی این فردØŒ این موضوع را برای ما نقل می کردØŒ دوستانی که در جلسه حاضر بودند پرسیدند حالا واقعاÙ‹ آنها موشک دارند یا نه! استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از اوقاتØŒ ما مذهبی ها در مقام عملØŒ به نوعی غیرمعنوی عمل می کنیم و برخی اوقات سکولار می شویم افزود: ما و به نوعی خدا را فراموش می کنیم و خدا را در عرض وسائل دیگر در نظر می گیریم. ما واقعا باید باور کنیم که داشتن یا نداشتن موشک فرقی نداردØ› واقعاÙ‹ فرقی ندارد. خیلی عمیق تر از اینها باید خدا را باور کنیمØ› اگر اینگونه بودیم خیلی زودتر از اینها فرج حاصل می شد. پناهیان آغاز ماه رجب و در پیش بودن ماه شعبان و ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در این Û³ ماه نیز همانند ماه محرم باید سبک زندگی خودمان را عوض کنیم گفت: باید در این Û³ماه تغییرات محسوسی را در خود ایجاد کنیمØ› مخصوصاÙ‹ در زمانه ای که در آن به سر می بریم باید با اضطرار دعا کنیم و به در خانه خدا برویم. ما اگر در شرایطی که هیچ اضطرار و شرایط فیزیکی هولناکی متوجه ما نیست به در خانه خدا برویم و با اضطرار دعا کنیمØŒ هزاران قدم جلو می افتیمØ› چون اضطرار را با معرفت در خود ایجاد کرده ایم و از روی جبر شرایط نبوده است. پژوهشگر مسائل دینی ادامه داد: معلوم نیست دعای کسانی که زیر بمباران های دشمن هستند و یا در معرض سر بریده شدن هستندØŒ به اندازه دعای شما مستجاب بشود که با آرامش روزها زیر سایه و شب ها کنار خانواده خود هستید و دارد دعا می کنید. اضطرار شما یک اضطرار معرفتی استØ› یک اضطرار موقعیتی نیست. اگر شما بتوانید مضطرانه دعا کنید خیلی کار جلو می رودØ› نه سر اطرافیان شما را دارند از بدن جدا می کنندØŒ نه بمب بر سر شما می ریزندØ› با این حال رفته اید در خانه خدا و ناله می زنید. این یعنی سطح معرفت و معنویت خیلی بالا رفته است. خدا با چه زبانی به ما بفهماند که این انتظار را از ما دارد. بنده البته می دانم کسانی که در میدان نبرد هستند چه اجری دارند و در راه خدا Û¸Û°Û° کشته و زخمی دادن یعنی چهØ› انسان گاهی اوقات وقتی این مجروح ها را می بیند آرزوی شهادت می کند. معلوم است که اینها از ما جلوتر هستند و از نظر معنویØŒ نورانی تر هستند و ما در پرتو نور آنها داریم زندگی می کنمØŒ ولی معلوم نیست دعای شما بیشتر از دعای آنها مستجاب نشود. مسئول اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاØŒ دعای مضطرانه در شرایط غیر اضطرار را اتفاقی ویژه خواند و اظهارداشت: باید اعتکاف امسال را شدیداÙ‹ تحت تØ£ثیر فضای دعا قرار بدهیمØ› هیچ کس هم از دعا خسته نمی شود. شما محرم ده شب سینه زنی می کنید اصلا خسته نمی شوید چون توقع و آمادگی اش را داریدØŒ در ماه مبارک رمضان روزه می گیرید و آنچنان هم گرسنه نمی شوید چون بنایش را دارید. در شب های ماه رجب و شعبان اگر هر شب هم برنامه دعا و مناجات برای خودتان بریزید تا برای ماه مبارک رمضان آمادگی داشته باشید اصلا خسته نخواهید شد. وی با بیان اینکه بیایید فضا را عوض کنیم و باور کنیم که دعا کارساز است نه موشکØŒ اضافه کرد: باور کنیم کاری که با دعا می شود کرد با لشگر و نیروهای رزمنده نمی شود انجام داد. مخصوصا اینکه یک خبر مهمی که وجود دارد این است که شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان امسالØŒ بنابر تقویم شب جمعه است. بسیاری از علائم دارند به ما می گویند که مقداری حواسمان را جمع کنیم. واقعا یک شب بنشینیم برنامه ریزی کنیم که اگر ظهور نزدیک استØŒ من دارم چکار می کنم. واقعا اگر امسالØŒ سال آینده بخواهد اتفاقی رخ دهد ما چکاره ایم. یک بار بنشینیم فکر کنیم و آمادگی مان را برای ظهور بررسی کنیم. برای این آمادگی نیز هیچ راهی جز دعا نداریم. پناهیان ادامه داد: از هم اکنون برای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که بناست در آسمان منادی ندا سر دهد و ما را برای ظهورآماده کندØŒ خودمان را آماده کنیم. کارشناس مسائل مهدویتØŒ ظهور را فرآیندی مرحله ای و تدریجی توصیف کرد و با بیان اینکه همه این مقدمات یک شبه اتفاق نمی افتدØŒ ادامه داد: هر چه جلوتر می رویمØŒ انکار نزدیک بودن ظهور سخت تر از گذشته می شودØ› دلائل ظهور دارند ما را محاصره می کنند. علائم دارند خودشان را نشان می دهندØŒ علائم بسیار آشکار هستند. اشارات و تصریحات روایات فراوانی در این باره وجود دارد. اگر این همه آمادگی که در منطقه بوجود آمده دلیل بر نزدیکی ظهور نیستØŒ حداقل باید در روایات ذکر می شد که یک بار همه ی علائم ظهور تا حدی خودشان را نشان می دهند ولی ظهور رخ نخواهد دادØ› کما اینکه درباره سفیانی چنین روایتی وجود دارد که سفیانی اول و سفیانی دوم داریم. اگر یک جریان سفاکی در منطقه ظهور کند و خونریزی کند مردم می گویند آیا این همان سفیانی استØŒ بعد به روایات مراجعه می کنیم. من حالا نمی گویم سفیانی اولی که در روایات آمدهØŒ قبلاÙ‹ به چه چیزی تطبیق داده شده و حالا خیلی ها منتظر سفیانی دوم هستند. شاید اینگونه باشدØŒ بنده در حد احتمال دارم بیان می کنم ولی این احتمال ها احتمال هایی نیستند که به سادگی بتوان از کنارشان عبور کرد. کارشناس مسائل دینیØŒ قدرت کنونی اسلام در منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: بنده تصور می کنم که ما الان در شرایطی شبیه بدرØŒ اÙحد و یا خندق نیستیمØ› موقعیت امروز ما شبیه «حÙنین» است. در جنگ بدرØŒ مؤمنین در اقلیت بودند و هیچ کس باور نمی کرد که پیروز شوند. در اÙحد مؤمنین در خانه خودشان به استقبال دشمن رفتندØŒ گروهی از مؤمنین ضعف نشان دادند و شکست خوردند. واقعاÙ‹ ما الان هیچ گروهی از مؤمنین که ضعف نشان بدهند را سراغ نداریمØŒ هیچ یک از ملت های مؤمن منطقه سنگر را خالی نکرده اندØŒ هیچکدام عقب ننشسته اند. دورانØŒ دوران خیانت های شبیه اÙحد نیستØŒ دوران غنیمت جمع کردن نیستØŒ دوران جنگ خندق نیست که محاصره آنقدر سنگین باشد که ما مجبور باشیم اطراف خودمان خندق ایجاد کنیم. وی در توصیف شرایط جنگ حÙنین گفت: حÙنین تنها نبردی بود که مسلمان ها تعدادشان از غیر مسلمان ها بیشتر بود و با این حال ابتدا شکست خوردندØŒ چون به تعدادشان مغرور شدند و به خدا توکل نکردند. آیا شما باور ندارید که ما الان تعدادمان بیشتر استØŸ شاید همان ذهنیتی که برای مردم حاضر در جنگ حنین ایجاد شده بودØŒ امروز برای ما دارد بوجود می آید که حالا که تعداد ما بیشتر است چرا برویم گریه کنیم و مضطرانه ناله سر دهیم. باور کنیم که تعداد ما الان بیشتر است و هیچ زمانی به این اندازه نبوده ایم. مردمان یمن را نگاه کنید که تعدادشان چقدر از متجاوزان بیشتر است. با جنگ Û³Û³ روزه لبنان خیلی متفاوت است. امکان کمک رسانی خیلی از غزه بهتر است. من نمی دانم ما چرا روز به روز داریم جلو می رویم. خب حالا که ما تعدادمان بیشتر است یعنی جبهه حق تعدادش بیشتر استØŒ مبادا مانند حنین بشود که توکل نکردند و شکست خوردند. ما الان در آن شرایط هستیم و نیاز به دعا داریم. پناهیان اضافه کرد: بیایید با دعا اسلام را یاری کنیم. شاید در یکی از جلسات دعا دلمان آنچنان به سوز و گداز در بیاید که خدا ما را لایق قرار بدهد و از ما هم کمک بگیرد. آخرالزمان به طریقی سخت گیری بیشتر می شود و به یک طریقی سهل گیری بیشتر می شودØ› کسانی که فکرش را نمی کنید می روند خط مقدم و کسانی که از آنها توقع دارید جا می مانند. من نمی دانم چطورØŒ ولی بروید در خانه خدا.
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.