✍️ نویسنده: 4
بوی بد دهان در ماه مبارک رمضان و راهکارهای از بین بردن آن
مجله نودیها : روزه داری فواید درمانی بی شماری از جمله بهبود سطح قند خونØŒ فشار خون و سطح کلسترول دارد. در ادامه این مطلب به برخی از نکات کاربردی برای حفظ سلامت بهداشت دهان و دندان در طول روزه داری اشاره شده است: چه عواملی باعث بوی بد دهان می‌شوندØŸ عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاک‌های باکتریایی یکی از دلایل شناخته شده بوی بد دهانØŒ پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه است. همچنین سیگار کشیدن سلامت دندان‌های شما را به خطر بیندازد و مصرف برخی از مواد غذایی مانند پیازØŒ سیر و انواع ادویه هاØŒ ممکن است بوی بد را تشدید کند. خشکی دهان یکی از دلایل عمده بوی بد دهان است. این امر به دلیل ناکافی بودن بزاق ایجاد می‌شود که از عوارض جانبی رایج برخی دارو‌ها محسوب می‌شود. سایر بیماری‌های غیر دهانی از جمله اختلالات بینیØŒ سینوسØŒ گلو یا اختلالات گوارشی می‌توانند منجر به بوی بد دهان شوند. بزاق در محافظت از دهان و کاهش رشد باکتری نقش مهمی دارد. کاهش جریان بزاق در هنگام روزه داری دلیل اصلی بوی بد دهان در این ایام است. پس از افطارØŒ غدد بزاقی به زودی تحریک شده و بزاق بطور طبیعی ترشح می‌شود. در ادامه چند نکته مهم برای جلوگیری از بوی بد دهان هنگام روزه داری آورده شده است: برای از بین بردن موثر پلاکØŒ بهداشت دهان و دندان را بسیار عالی انجام دهید. میوه و سبزیجات بخورید و از غذا‌های شورØŒ سرخ شده و چسبناک خودداری کنید. نوشیدن قهوهØŒ چای و سایر نوشیدنی‌های کافئین دار را کاهش دهید. سیگار نکشید. در هنگام افطار آب فراوان بنوشید و در ساعات ناشتایی دهان خود را با آب بشویید و آن را قورت ندهید. چند نکته مهم برای حفظ بهداشت دهان و دندان بهداشت دهان و دندان در ماه مبارک رمضان با بهداشت روزانه شما تفاوتی ندارد. شب قبل از خواب شب و بعد از مصرف وعده سحری مسواک بزنید. حداقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید. زبان خود را با استفاده از مسواک جداگانه تمیز کنید. از دهان شویه بدون الکل استفاده کنید. باشگاه خبرنگاران جوان
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.