✍️ نویسنده: 4
نودیها : محسن مهدیان: امروز(دوشنبه) اتفاق مهمی در دانشگاه تهران افتاد. تعدادی از دانشجویان در مخالفت با اجرای قانون تجمع اعتراضی برگزار کردند. خواسته دانشجویان این بود که قانون را اجرا نمی‌کنیم. این اتفاق از جهات مختلف اهمیت دارد. وجه اول خطابش دانشجویان معترض است. ما هنوز به این سطح از بلوغ نرسیدیم که اعتراض به قانون با قانون شکنی متفاوت است. تجمع این دانشجویانØŒ در اعتراض به قانون نیست بلکه در تقابل با اجرای قانون است. انشالله که فرقش روشنست. برای همین در شعارها می گفتند تا ریشه کنی حجاب یک یاحسین دیگر. معترض به قانونØŒ مانع اجرای قانون نمی شود و قبل از اصلاح قانونØŒ قانون را زیر پا نمی گذارد ... معترض به قانون می داند که اعتراض را نباید نزد حراست دانشگاه ببرد و باید مجوز تجمع بگیرد و قس علی هذا. روشنست. اما وجه دوم این ماجرا خطابش به مسوولین کشورست. وقتی شهر را رها می کنیم تا چهارشنبه ها و باقی روزهای هفته راعده ای با اباحه گری مانور ابتذال دهندØŒ طبیعی است که از آزادی یواشکی برسیم به تجمع برای قانون شکنی علنی. حجاب و غیر حجابش بماند. کجای دنیا اجازه می دهندØŒ قانون کشورشان را اینطور بی حیثیت کنندØŸ اما وجه سومش ابعاد سیاسی این ماجراست. حجاب هیچØŒ قانون هم هیچ. چرا آقایان متوجه نیستند که پروژه کشف حجابØŒ پروژه امنیتی است. صاحب این پروژه علنا با پهلوی ها و پمپئو و غیره عکس یادگاری دارد تا نشان دهد که کشف حجاب را در خدمت تحریم ها و علیه مردم آورده است. موضوع چهارشنبه های سفیدØŒ موضوع حجاب و بدحجابی نیست. موضوع قانون و بی قانونی هم نیست. مشخصا علیه مردم است. چرا در غفلتیمØŸ فارس