✍️ نویسنده: 9
نودیها:بالاخره سیف بعد از پنج سال ریاست بر بانک مرکزیØŒ ساختمان میرداماد را تحویل همتی استاد دانشگاه تهران و رئیس بیمه ایران داد. سیف عملکردی از خود به جا گذاشت که حالا حامیان دولت هم جرات حمایت از آن را ندارند. بازار آشفته ارز و سکه ØŒ افزایش قیمت ها و در سرآشیبی افتادن معیشت مردم بخشی از این عملکرد سیاه است.
 
اما نکته جالب توجه این است که همه اعضای خانواده سیف آنگونه که حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است اقامت استرالیا را گرفته اند و در حال حاضر آن جا ساکن هستند. اقامتی که شاید به منظور فرار از عملکرد ضعیف سیف بوده است. اما آیا همه مردم ایران امکان این فرار را دارندØŸ حمید رسایی در توئیتی به مسئله خانواده سیف اشاره کرد که مثل همیشه حسام الدین آشنا در توئیتی به جای پاسخگویی با کنایه و اشاره  به آن پرداخت. اما اصل موضوع را تکذیب نکرد. با رسایی در مورد این توئیت اش گفتگو کرده ایم
 اگر آقای آشنا تردید دارد از سیف بپرسد توئیتی در مورد خانواده آقای سیف کرده بودید. می‌خواستم ببینم مستندات شما در این باره چیستØŸ چون  برخی مثل آقای آشنا در این موضوع تشکیک کرده اند.   آقای آشنا اگر تردید دارد از آقای سیف بپرسد بعدا اظهار نظر کند. در ضمن آقای آشنا نگفته است که این بحث دروغ استØ› یعنی موضوع را رد نکرده است. بلکه گفته این حرف‌ها را نزنید. ما هم که نمی‌توانیم این حرف ها را نزنیم بالاخره مساله مهمی است که یک مقام مسئول در این جایگاه همه اعضای خانواده اش اقامت کشور دیگر را گرفته اند و در آن جا ساکن شدند در حالی که آن فرد کسی است که باید پاسخگویی بسیاری از امور مالی مربوط به بانک مرکزی باشد. یکی از راه های نفوذ به کشور بچه های مسئولین هستند/ سیف دلبستگی به این آب و خاک ندارد یعنی احتمال این که آقای سیف هم به استرالیا برود وجود داردØŸ وقتی یک نفر تمام اعضای خانواده اش می‌روندØŒ معلوم است دلبستگی به داخل کشور وجود نداردØŒ اعضای خانواده آنجا را به اینجا ترجیح می‌دهند. یک موقع است طرف برای ماموریت می‌رودØŒ موقت می‌رودØŒ برای تفریح می‌رودØŒ که تازه همین هم مسئولین نباید انجام دهندØŒ بچه‌هایشان می‌روند آنجا درس بخواننند که اکثرا می‌مانند. یکی از راه‌های نفوذ در کشور همین افراد هستند. همین اقامت ها هست. الان هر کسی بخواهد به او اقامت می‌دهندØŸ به هرکسی اقامت نمی‌دهند. پس وقتی به بچه ها و خانواده های مسئولیت اقامت می دهند قطعا بخاطر رضای خدا نیست. فقط خانواده سیف نیستند که اقامت گرفتند خیلی ها این کار را کردند/ اگر سیف با کار خانواده اش موافق نیست اعلام برائت کند آقای رسایی الان کشورمان با فشار های خارجی مخصوصا از جانب آمریکا روبرو است. مسئولین مردم را دعوت به مقاومت می کنند. در این شرایط خبر اقامت گرفتن خانواده مسئولین از جمله سیف مطرح می شود به نظر شما این کار درستی استØŸ راه حل آن نگفتن نیستØŒ راه حل این است که جلوی این کار‌ها را بگیریمØŒ یک راه حل جلوگیری این است که این‌ها را بگوییم تا فشار افکار عمومی عامل بازدارنده در این موضوع شودØŒ تا بقیه این کار را نکنند. والا این روند که روز به روز بیشتر می‌شود و در بعضی از دولت‌ها با تفکر خاص بیشتر و بیشتر هم شده است. الان فقط آقای سیف نیستØŒ دیگرانی هم هستند که این ویژگی را دارندØŒ بررسی کنند ببینند چه کسانی خانواده شان اقامت گرفته اند. برای چه یک مسئول باید خانواده اش اقامت یک کشور دیگر را داشته باشدØŸ وقتی که آقای روحانی استاندار‌ها را از پروازی بودن منع می کند و می گویید باید ساکن استان محل خدمت باشید. بعد چطوری می‌شود خانواده‌ها بروند در یک کشور دیگر زندگی کنندØŸ اگر این مسئول توانایی دارد مشکلات را حل کندØŒ خانواده اش هم باید در کنارش باشد و به رفع مشکلات کمک کندØŒ اگر کشور مشکل ندارد آن‌ها هم اینجا باشند. اگر کشور مشکل داردØŒ کسی که خانواده اش را به خارج از کشور می فرستند  پس کنار برود تا افرادی بیایند که تعلق خاطر به این مملکت دارند. این متاسفانه یک روال شده است. تمام مشکل این کشور هرگز حل نخواهد شد تا آن موقعی که مسئولین و بزرگان این کشورØŒ بچه هایشان و یا خانواده شان در خارج از کشور مشغول تحصیل باشندØŒ یا خانواده شان اقامت خارج از کشور داشته باشند. همچنان ما درجا خواهیم زدØŒ نفوذی خواهیم داشتØŒ همچنان ما کسانی را خواهیم داشت که از طریق همین راه‌ها نفوذ می‌کنند. راهش این نیست که ما نگوییم باید گفته شودØŒ بعضی‌ها می‌گویند فرزند چه ربطی به پدر و مادرش داردØŸ خوب اعلام برائت کنند. شاید یک فرزندی تصمیم بگیرد زندگی اش را طور دیگری بچیند. الان من عکس‌های فرزند بعضی از مسئولین را  در خارج از کشور برای شما بفرستم می بینید این ها چه وضعی دارند. خوب فرد مسئول اعلام برائت کند. بگویید این از من نیست. یاد بگیرند از آیت الله جنتیØŒ محمدی گیلانیØŒ که اعلام برائت کردند از فرزندانشان و پای اعتقادات خودشان ایستادند. مردم احساس می کنند کشور رها است/ نهاد های نظارتی تعارف می کنند چرا نهاد های نظارتی برخورد نمی کنندØŸ به دلیل اینکه چشم هایشان گرفتار شده است. دچار تعارفات شده اندØŒ همین نگاهی که شما دارید که اگر این‌ها گفته شود باعث دلسردی مردم می شود همین نگاه  باعث شده نهاد های نظارتی برخورد نکنند و این موضوع رواج پیدا کند. در حالی اتفاقا من معتقدم عدم برخورد باعث دلسردی مردم می‌شود. مردم احساس می‌کنند کشور رها است.
رجانیوز