نودیها:براساس تازه‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های سی‌دی‌سیØŒ کارمندانی که پشت میز غذا می‌خورندØŒ در معرض چاقی هستند.
تحقیقات نشان می‌دهدØŒ پشت میزنشینی به نوبه خودØŒ یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به اضافه وزن و چاقی استØ› کارمندان نیز با غذا خوردن پشت میز به این مسئله دامن می‌زنند.
در آمارهای گرفته شدهØŒ نشستن روی صندلی به مدت طولانی به عنوان اولین دلیل برای اضافه شدن وزن یادشده است.
این بررسی همچنین نشان دادØŒ ÛµÛµ درصد از کارمندان خود را دچار اضافه وزن و چاقی می‌دانندØ› آنها همچنین دریافتند Û´Û± درصد افزایش وزن در نتیجه شغل کنونی آنهاست.
براساس این بررسیØŒ آنهایی که وزن اضافه کرده‌اند و چاق شده‌اند به دلیل قرار گرفتن در معرض استرس و ساعت‌ها پشت میز نشینی دچار این وضعیت شده‌اند.
این بررسی همچنین نشان دادØŒ کارمندان در حین کار مراقب مصرف غذا و میزان کالری که به بدن خود می‌رسانندØŒ نیستند.
داده‌های موجود حکایت از آن دارد که بیش از Û¶Û° درصد کارمندان آمریکایی پشت میز غذا می‌خورند و همین موضوع موجب شیوع چاقی بین قشر بزرگسال این کشور شده است.
محققان سی‌دی‌سی باور دارند، افرادی که معمولاÙ‹ غذا خود را پشت میز کارشان یا در غذاخوری دفتر کارشان صرف می‌کنند نه تنها خود را در معرض ابتلا به چاقی قرار می‌دهندØŒ بلکه میزان دریافت ویتامین در آنها کمتر و در طرف مقابل میزان کلسترول بدنشان افزایش می‌یابد.
بر اساس آخرین تحقیقات انجام شدهØŒ افرادی که پشت میز غذا می‌خورندØŒ شاخص توده بدنی بیشتری دارندØŒ اما غلظت لیپوپروتئین با چگالی بالا که موجب سوزانده شدن کلسترول‌های اضافی بدن می‌شود در این افراد بسیار کم است و همین موضوع باعث افزایش کلسترول آن‌ها می‌شودØ› هم چنین سطح مواد مغذی از جمله ویتامین C و E در بدن این دسته افراد بسیار کم است.
فارس
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.