✍️ نویسنده: 9
نوشیدنی‌های خطرناکی که هرگز نباید با غذا مصرف شوند
نودیها:پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند مصرف نوشابه‌های رژیمی برای سلامت بدن انسان مفید نیست و شیرین کننده‌های مصنوعی که در آن‌ها وجود دارد می‌تواند سبب آسیب عروق خونی و از بین رفتن سلول‌های مغزی شود. در نوشابه‌های رژیمیØŒ شیرین کننده‌هایی وجود دارد که مواد تشکیل دهنده آن‌ها در خون تجمع پیدا می‌کند و سبب آسیب به بدن می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از مایعات کم شیرین و سالم مانند آب یا شربت‌های کم شیرین مانند شربت لیموترش و نیز نوشیدنی هایی همچون دوغ در کنار خوراک خود استفاده کنند. مصرف گونه‌های مختلف نوشابه‌های گازیØŒ مانند نوشابه‌های ورزشیØŒ رژیمی و کم شیرین به دلیل مواد طعم دهنده‌ای که در آن‌ها به کار رفته برای سلامت بدن انسان مضر است. پژوهشگران رابطه مستقیمی بین مصرف نوشابه‌های دارای شیرین کننده آسپارتام و ابتلا به مشکل هایی همچون دیابت و چاقی پیدا کرده اند. شیرین کننده‌های مصنوعی اثری به مراتب بدتر از قند بر بدن می‌گذارند و سبب افزایش خطر سکته مغزی و زوال عقل می‌شوند. کارشناسان همچنین در پژوهش بر روی ۴،۴۹۵ کودک Û¹ تا Û±Û° ساله و بررسی اثر مصرف نوشابه‌های گاز دار با شیرین کننده‌های مصنوعی برروی آنها دریافتندØŒ میزان ترشح هورمون لپتین موثر در تنظیم اشتها و سوخت و ساز در این کودکان دچار اختلال شده است. امروزه بسیاری از شرکت‌های سازنده نوشیدنی‌های گازدار و شیرین در تبلیغات خود به مشتریان وعده می‌دهند که از موادی چون قند و شکر در محصولات آن‌ها استفاده نشده است و در عوض از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کنندØŒ اما همین شیرین کننده‌های مصنوعی هم سبب ایجاد عارضه‌های مختلف سلامت در افراد می‌شوند. یافته‌ها درباره ارتباط مصرف نوشابه‌های دارای شیرین کننده‌های مصنوعی با ابتلا به آلزایمر در نشست سالانه انجمن فیزیولوژیکی آمریکا در سن دیگو ارائه خواهد شد. باشگاه خبرنگاران
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.