✍️ نویسنده: 9
وقتی محسن چاوشیØŒ غیرت ایرانی مهدویان را برای لاتاری به جوش می‌آورد!
نودیها:مدتی است پیش نمایشی از قطعه مسلخ با صدای محسن چاوشی به گوش شنوندگان و علاقه مندان رسیده است. طبق این سÙ‰ و اندی ثانیهØŒ شاهد شاهکاری از طرف سازندگان آن هستیمØŒ سÙ‰ و هشت ثانیه ای شامل چند مصرع و لحنی فوق العاده دقیقا همان چیزی که طرفدارانش از "او" می‌خواهند. علی اکبر یاغی تبار شاعر سنگین سخن و گه گاه سیاسی نویس و از شاعرانی که چاوشی دوستان تمایل دارند ستاره شان هر از گاهی با این هنرمند کار کند که نتایج و خروجی‌های بکری همچون اثر "چنگیز" داشته اند را به گوش جان و دل سپرده و به مذاق شان خوش نشسته است. با نیم نگاهی به اشعار یاغÙ‰ تبار و عقبه هنری او و تجربیاتش در زمینه شعر خواهیم دریافت که این هنرمند اشعاری با مضامینی چون میهن پرستیØŒ دینØŒ سیاستØŒ انسانیتØŒ حماسه و دیگر مضامین اجتماعی با لحنی قوی و ساختار و چارچوبی منسجم همراه با انتخاب کلمات ثقیل می پردازد. از شعر "مسلخ" با نام پیشین "دÙبی" طبق چند مصرع زیر: دختر شاه پریونو بردن حال من از رفته و مونده بد شد "قالی کرمون تو دÙبی لگد شد" "غیرت" من خار بیابون شده دیگه کفن خواب خیابون شده می توان دریافت که این اثر همچون آثار قبلی این شاعر از قاعده وطن پرستی و سیاست مستثنی نیست و انتظار می رود که بعد از شنیده شدن به مضامینی مانند غیرت و وطن پرستی و ایران دوستی پرداخته باشد. با توجه به نام پیشین این اثر یعنی "دÙبی" و نقش و دخالت حاشیه نشینان "خلیج فارس" در کشور مانØŒ به قدری زیاد مÙ‰ توان "مسلخ" را مترادف و هم معنی با آخرین اثر سینمایی "محمد حسین مهدویان" با عنوان "لاتاری" که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد دانست. لاتاری به غیرت و حیثیت ایرانیØŒ به ناموس و دختران و خواهران ماØŒ به دخالت کثیف حاشیه نشینان و مافیای قاچاق "دختران ایرانی" پرداخت. غیرت ایرانی که با بازی ساعد سهیلی به تصویر کشیده شد و با نقش آفرینی هادی حجازی فر به دÙبی ختم شد. چشمان مان را هنرمندانی چون یاغی تبارØŒ چاوشی و مهدویان به این فجایعÙ اخلاقÙ‰ و اجتماعÙ‰ که در حاشیه خلیج فارس در حال رخ دادن استØŒ باز خواهد کرد. آهنگ را دوباره و با دقت گوش کنیم و این بار توجه بیشتری به لحن محسن چاوشی داشته باشیم که قالی کرمان را چگونه لگد مال می کنند! آری متوجه مفهوم قالی کرمان و لحن پر از خشم چاوشی از لگد مال شدن آن شدیم. می گوید: غیرت من خار بیابون شده! همان پرسشی که شخصیت ساعد سهیلی و هادی حجازی فر را وادار به انتقام کرد! اینجاست که مÙ‰ توان به هوش و ذکاوت هنرمندانی چون چاوشی و یاغی تبار براÙ‰ پرداختن به معضل اجتماعÙ‰Ù روز آن هم با چنین سبک و سیاقÙ‰ پی برد. اینجاست که مÙ‰ توان متوجه علت تاخیر انتشار این اثر (مسلخ) شده و از طرفی به سخت مجوز گرفتن مهدویان برای فیلمنامه با کلی ممیزی پی برد! "مسلخ" درد وطن است که چاوشی فریادش مÙ‰ کشد "لاتاری" درد ملی است که مهدویان به تصویرش مÙ‰ کشد. مسلخ و لاتاری را باید امر مبرم این روز های کشور مان دانستØŒ امری که مسئولین باید پیگیر باشند تا وضع "معیشت مردم" باعث و بانی متضرر شدن "ناموس ایرانی" نشود. با دیالوگی از فیلم سینمایی لاتاری این متن را به پایان می رسانم: حاج موسی (حجازی فر): هر کسی که به ناموس ایرانی دست درازی کنه تو خونه خودش خفه اش میکنیم... لازم به ذکر است قطعه مسلخ همزمان با اکران احتمالی فیلم لاتارÙ‰ در تاریخ Ù¢Û´ اسفند ماه منتشر مÙ‰ شود. همچنین رضویØŒ تهیه کننده فیلم لاتاری بتازگی گفته "‎محمدحسین مهدویان" پیشنهاد ساخت یک ویدئو کلیپ بر اساس یک قطعه موسیقی از ‎محسن چاوشی را داده بودند و بعد از شنیدن ‎مسلخ ایده ی ‎لاتاری به ذهنش رسیده بود." دانشجو
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.