نودیها:کارشناس تغذیه از مضرات مصرف بالای چای و شرایط مناسب نوشیدن این دمنوش می‌گوید.
سیدمجید هاشمی چای و تمامی دمنوش‌های موجودØŒ ریشه گیاهی دارند و از فرآوری قسمت‌های متفاوتی از گیاهان مختلف تولید می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه چایی سیاه به دلیل طعم دلپذیر در کشور ما به‌عنوان نوشیدنی اصلی انتخاب شده استØŒ افزود: برگ گیاه چایی به دلیل فرآوری‌های زیاد به مقدار کمی خواص غذایی خود را از دست می‌دهد.
این کارشناس تغذیه اضافه کرد: چای و دمنوش‌های گیاهی خواص زیادی دارند که می‌توان به وجود خاصیت آنتی‌اکسیدانی ضد سرطان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد.
هاشمی با بیان اینکه مصرف بالای هر ماده غذایی برای بدن مضر است ادامه داد: توصیه می‌شود مصرف چای در روز در حد Û³ فنجان باشد چرا که مصرف بالای این نوشیدنی به بروز سکته‎‌های قلبی و مغزی کمک می‌کندØŒ جذب بسیاری از مواد مغذی مانند آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد و مصرف بالای کافئین زیاد در این دمنوش در روی دادن بسیاری از مشکلات قلبی مانند ضربان بالا مؤثر است.
 وی گفت: به همین منظور چای نباید بلافاصله قبل از غذا نوشیده شودØŒ کهنه‌دمØŒ تیره و پر‌رنگ نباشد و حداقل از زمان دم‌کردن آن دو تا سه دقیقه گذشته باشد.
این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه در کشور ما دمنوش‌های زیادی از ایام گذشته وجود داشته که مضرات کمتری نسبت به چای سیاه دارندØŒ افزود: دمنوش‌هایی مانند آویشنØŒ به‌لیمو و گل گاوزبان از جمله نوشیدنی‌هایی با خواص مفید و آرام‌بخش هستند که متØ£سفانه مصرف آن‌ها در بین مردم کاهش یافته است.
هاشمی در پایان اضافه کرد: در کل همه دمنوش‌های گیاهی خواص مفید و مضر زیادی دارد ولی باید در مصرف آن‌ها اعتدال را رعایت کرد.
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.