نودیها:رفتار تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنگام مواجه شدن با خانم موگرینی حاشیه ساز شد. اشتیاق این نمایندگان برای گرفتن عکس های سلفی و یادگاری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاØŒ آن قدر نامناسب بود که هیچ کس از آن نتوانست دفاع نماید و در نهایت ØŒ موجب عذرخواهی تعدادی از آنان از این عمل شد. اشتیاق سلفی بگیران آن هم در مجلس شورای اسلامیØŒ نشان می دهد که مجلس کنونی با مجلس تراز انقلاب اسلامی فاصله بسیار دارد. مجلس تراز انقلاب اسلامی که باید عصاره ملت مومن و انقلابی ایران باشدØŒ مجلسی است که نمایندگان آن همانند شهید مدرسØŒ بصیر و هوشمندØŒ دشمن شناس و شجاع باشند. متاسفانه رفتار تعدادی از نمایندگان مجلس در هنگام سلفی گرفتنØŒ از نوعی خودباختگی در برابر غرب حکایت می کند. گرچه رئیس مجلس این نوع رفتار نمایندگان را نوعی سهل انگاری تلقی کردØŒ لکن تامل در شعار تعدادی از نمایندگان سلفی بگیرØŒ نگرانی ها را از این نوع رفتار بیشتر می کند. شعاری که از سوی چند تن از نمایندگان در مقابل خانم موگرینی سر داده شد ولی تحت الشعاع عکس ها و تحلیل سلفی ها قرار گرفت.
آقای ابوالفضل حسن بیگی که خود در جمع سلفی بگیران حضور داردØŒ ضمن اشاره به صحبتهای نمایندگان با خانم موگرینیØŒ اشاره به شعار سر داده شده از سوی تعدادی از نمایندگان می کند که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. شاید بتوان عکس های یادگاری را توجیه کردØŒ لکن این شعار حکایت از نوع نگاه و چگونگی فکر کردن این نمایندگان حکایت می کند. البته این شعارØŒ توجیه سلفی گرفتن ها و تنزل آن در حد سهل انگاری را دشوار می سازد. آقای حسن بیگی در مصاحبه با روزنامه ایران در تاریخ Û±Û¶/Û°Ûµ/Û±Û³Û¹Û¶ می گوید: «نمایندگان به ایشان (خانم موگرینی) گفتند ملت ایران قوی است و ما از اروپا انتظار داریم که به برجام پایبند بماند و وارد بازی دولت آمریکا نشود. چند نماینده و خود من هم بلند گفتیمØŒ مرگ بر آمریکا و درود بر اروپا!!!»
آقایانی که شعار درود بر اروپا سر داده اندØŒ چه تصویری از اروپا و کشورهای تعیین کننده سیاست خارجی اروپا همانند انگلستانØŒ فرانسه و آلمان دارندØŸ آیا رفتار این کشورها طی Û³Û¸ سال گذشته در قبال ملت ایرانØŒ انقلاب اسلامی ونظام جمهوری اسلامیØŒ به گونه ای بوده که اکنون نمایندگان ملت ایران در مجلس شواری اسلامی در مقابل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چنین شعاری را سر بدهندØŸ آیا آقایان سردهنده این شعارØŒ رفتار کشورهای اروپایی در دوران دفاع مقدس را فراموش کرده اندØŸ هواپیمای "میراژ "و "سوپر اتاندارد "را کدام کشورها در اختیار ارتش بعث عراق جهت بمباران شهرهای ایران قرار دادندØŸ کدام کشورها عراق را به سلاح های شیمیایی و میکروبی تجهیز نمودندØŸ اروپایی ها طی Û³Û¸ سال گذشتهØŒ در قبال منافقین که جنایات بی شماری را مرتکب شده و دستانشان به خون بی گناهان بسیاری آغشته شدهØŒ چه موضعی داشته اندØŸ آیا این نشست چند هفته قبل منافقین در فرانسه را فراموش کرده اندØŸ به راستی اروپایی ها در به راه انداختن جنگهای نیابتی در منطقه و تجهیز و تقویت گروهکهای تروریستیØŒ چه نقشی را ایفا کرده اند که اکنون باید به آنان درود فرستادØŸ در موضع تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه ملت ایرانØŒ عملکرد اروپایی ها چگونه بوده استØŸ واقعیت آن است که طی Û³Û¸ سال گذشتهØŒ اروپایی ها در بسیاری از توطئه های آمریکا علیه ملت ایران،‌ این کشور را همراهی کرده اند. در هر کجا شاهد تفاوت رفتاری اروپا در قبال ملت ایران نسبت به آمریکا هستیمØŒ این تفاوتهاØŒ تفاوتهای روشی در پیشبرد اهدافشان می باشند. کشورهای سلطه گر اروپا و آمریکاØŒ در براندازی جمهوری اسلامی و پایان دادن به حرکت انقلاب اسلامی ملت ایرانØŒ دیدگاه یکسانی دارند و از این جهت هیچ تفاوتی با هم ندارند. تفاوت اروپا و آمریکا در براندازی جمهوری اسلامی و شکست انقلاب ملت ایرانØŒ در روش ها است. شاید این نمایندگان مدعی شوند که،‌درود ما به اروپا به خاطر رفتارهای متفاوتش با آمریکا در موضوع برجام است. آیا این تفاوت رفتاری که اروپایی ها در راستای منافع خود برای تسلط بر بازارهای ایران دارندØŒ شایسته درود گفتن استØŸ اما گویا این نمایندگان فراموش کرده اند که چند روز قبل از مراسم تحلیف و به دنبال پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغØŒ سه کشور اصلی اروپا در همراهی کامل با آمریکاØŒ اقدام ایران را محکوم کردند! کشورهای اروپایی در حالی پرتاب سیمرغ را محکوم کردند که این اقدامØŒ هیچ ارتباطی با برجام ندارد. نکته قابل توجه در این خصوصØŒ نامه مشترک آمریکاØŒ انگلیسØŒ فرانسه و آلمان به شورای امنیت و متهم کردن ایران از سوی این چهار کشور به نقض قطعنامه Û²Û²Û³Û± است. در بخشی از نامه چهار کشور یاد شده آمده است: « برنامه سابقه دار ایران برای ساخت موشک های بالستیک کماکان با قطعنامه های شورای امنیت مغایر است و در منطقه آثار بی ثبات کننده دارد». بدون تردید همراهی کشورهای اروپایی با آمریکا در ارسال این نامه با ادبیات ذکر شدهØŒ مقدمه ای برای کمک به آمریکا در اعمال تحریم های جدید خواهد بود. آمریکایی ها با تصویب قانون جدید تحریم ها بر خلاف برجامØŒ به دنبال تشدید فشارها بر ایران هستند. تصور اینکه اروپا در مقابل تحریم های جدید آمریکا خواهد ایستادØŒ تصوری نادرست است و آینده در این خصوص قضاوت خواهد کرد. تصور اینکه ما می توانیم با چنین شعارهاییØŒ اروپا را از آمریکا جدا سازیمØŒ تصوری کودکانه ای بیش نیست. اروپا و آمریکا با یکدیگرØŒ اختلاف و رقابت دارندØŒ لکن در دشمنی با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نگاه مشترک دارند. تفاوت اروپا و آمریکا در دشمنی با ملت ایران و انقلاب اسلامیØŒ صرفا تقاوت روشی در اعمال دشمنی ها می باشد. اروپایی ها معتقدند از طریق رابطه و نفوذ در ایرانØŒ بهتر می توانند به اهدافشان و از جمله براندازی جمهوری اسلامی برسند. بدیهی است که در مواجهه با چنین دشمنیØŒ به هوشمندی بیشتری نیازمندیم. از این جهتØŒ آنچه در مجلس رخ دادØŒ جای بسی تاسف دارد.
فارس
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.