✍️ نویسنده: 9
نودیها:در اقدامی عجیب و موهنØŒ از دانش‌آموزان دختر حاضر در امتحان تیزهوشان شهر قم خواسته شده تا چادرهای خود را بردارند و بدون چادر امتحان دهند. روابط عمومی آموزش و پرورش قم هم وقیحانه‌تر در توجیه این اقدام بی‌شرمانه به رادیو ایران اعلام کرده که دلیل این اقدام جلوگیری از تضییع حق بقیه دانش‌آموزان بوده است! ادامه این خبر آمده است که در خلال امتحان بازرسان مرد نیز به جلسه امتحان وارد می‌شوند و به گفته والدین برخی از دانش‌آموزانØŒ با درخواست دختران برای سر کردن چادر در زمان حضور بازرسان هم موافقت نمی‌شود! خبر مذکور در حالی بوده است که این پروتکل جدیدØŒ پیش‌تر هم پیاده‌سازی شده و همواره با بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو بود. گرفتن چادر داوطلبان خانم در کنکور سراسری سال Û¹Û´ تجربی در شهر یاسوج اولین گزارشی بود که به صورت رسمی منتشر شدØŒ گزارشی که با بی‌تفاوتی مسئولان رو به فراموشی گذاشته شد. اجبار زنان به برداشتن حجاب در آزمون استخدامی لرستان در خرداد ماه Û¹Û´Ø› اقدامی که در آن مردم انقلابی لرستان اعتراض کردند و باز مسئولان بدون اقدام و عملی از کنار آن گذشتند. در خرداد ماه سال Û¹Û´ اتفاقی مبنی کشیدن چادر از سر یکی از دانشجویان ممتاز دانشگاه صوفی زنجان به بهانه همراه داشتن برگه‌های تقلب رخ داد و طبق برخی اظهارات مجبور کردن پنج دانشجوی دیگر به برداشتن چادر از سر  که سبب اعتراضات بسیاری شدØ› موارد دیگری هم گزارش شده است که ذکر همه آنها مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود. از سیاسی کردن موضوع فعلاÙ‹ گذر می‌کنیمØŒ اما این قبیل اقدامات که ظاهراÙ‹ به رویه‌ای در آموزش و پرورش تبدیل شده استØŒ قطعاÙ‹ ورود فوری نهادهای نظارتی را طلب می‌کند. وزارت آموزش و پرورش در روزهای اخیر و پس از روی کار آمدن دانش آشتیانی روزهای پرالتهابی را سپری می‌کندØŒ اما کشیدن چادر از سر دختران با حیای ایرانی به هر بهانه‌ای و نمایاندن آنان به مردانØŒ هیچ توجیهی ندارد و مرتکبان قلدرمآب و رضاخان منش چنین اقداماتی قطعاÙ‹ باید به سزای اعمال ضد شرعی و نابخردانه خود برسند. گذشته از این مواردØŒ آیا به نظر کسانی که چنین اقدامی را اتخاذ می‌کنندØŒ کشف حجاب تجاوز به حریم یک انسان نیستØŸ! چگونه می‌توان حریم خصوصی فردی را به بهانه واهی تقلب شکست‌؟! به اینان باید گفت اگر دین نداریدØŒ ‌لااقل آزاده باشید‌! البته بیجا هم کرده‌اید که در جمهوری اسلامی چادر از سر دختران ایرانی کشیده‌اید و باید که به سزای اعمال خبیثانه‌تان برسید. قریب به Û¹ دهه از دستور رضاخان به کشف حجاب می‌گذرد و در این میان انقلابی بر مبنای چادر سیاه حضرت زهرا (س) رخ داد تا حقوق زنان به عنوان قشری مهم و انسان‌ساز دوباره جان گیرد. این عده واپس‌گرای عقب‌مانده و متحجر و دارای جمود فکریØŒ چگونه و با چه دستاویزی به خود اجازه داده‌اند که این چنین شرع مقدس را بازیچه هوا و هوس‌های خود کنند‌؟ مسئولان فعلی آموزش و پرورش یا در فکر واردات لباس بچه‌ و پر کردن جیب شخصی‌شان هستند یا اقدام به کشیدن چادر از سر دختران می‌کنندØŒ معلوم است در چنین شرایطی آنچه به حاشیه می‌رود و رفته استØŒ تعلیم و تربیت است. باشد که مسئولان مربوطه به خصوص در حوزه‌های آموزشی و تربیتی زنگ خطرهای ساده اینچنینی را جدی بگیرندØ› چراکه شاید امروز بتوان نطفه‌های شوم ساده شبیه موارد مذکور را با اندک هزینه و توجه ریشه‌کن کردØŒ اما در سایه بی‌توجهی و اهمال‌کاری عواقب سنگینی در انتظار خواهد بود.  مشرق