✍️ نویسنده: 9
نودیها:حسین شریعتمداریØŒ مدیر مسئول روزنامه کیهان دریادداشتی نوشت: دیروز در اقدامی غیرمنتظره و سؤال‌برانگیزØŒ مراسم امضای قراردادهای تجاری میان ایران و سوئد به جای مراکز رسمی کشورمان در منزل سفیر سوئد برگزار شد...
 
*عکس‌های منتشر شده از مراسم مورد اشارهØŒ نشان می‌دهد که خانم‌های عضو هیئت همراه نخست‌وزیر سوئد بدون حجاب در مراسم حضور یافته‌اند و گفته می‌شود نخست‌وزیر و سفیر سوئد برای حضور بدون حجاب این خانم‌ها اصرار داشته‌اند که مراسم در منزل سفیر سوئد انجام بپذیرد! ...اما سیاستمداران سوئدی می‌دانسته‌اند کهØŒ حضور مسئولان بلندپایه دولتی در مراسم یاد شده می‌تواند نشانه بی‌احترامی مسئولان کشورمان به قوانین اسلامی باشدØŒکه اینگونه نیز بوده است!
 
*امضای قرارداد تجاری در منزل سفیر سوئدØŒ این تردید را پیش می‌کشد که -خدای نخواسته و با عرض پوزش- مبادا برخی از دولتمردان کشورمان حرف‌های در گوشی! و محرمانه‌ای! داشته‌اند که نمی‌خواسته‌اند به گوش برخی دیگر از مسئولان نظام برسد و آنان را ملزم به پاسخگویی و توضیح کند! ان‌شاØ¡الله که اینگونه نباشد!
 
*اقدامی مشابه آنچه در منزل سفیر سوئد انجام گرفته است در طول تاریخØŒ نه فقط در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری سابقه نداشته و کشورهای میزبانØŒ اینگونه حرکت‌ها را نقض حاکمیت خود تلقی کرده و هرگز به آن تن نمی‌دهند.
 
*و بالاخرهØ› دولت یازدهم و دستگاه دیپلماسی آنØŒ با اقداماتی نظیر امضای قرارداد در منزل سفیرØŒ ارسال پیام دیپلماتیک از طریق ایمیل و توئیت و مذاکره در حال قدم زدن و... به این تردید جدی دامن زده است که قصد دارد روابط دیپلماتیک را از میدان و عرصه قابل کنترل و نظارت به عرصه‌های غیرقابل نظارت و بیرون از میدان دید مسئولان عالی‌رتبه‌تر بکشاند!...
رجا