✍️ نویسنده: 9
Û¶ ضرر وحشتناک «نمک»
نودیها:حسین عبدالعزیزی با اشاره به اینکه شهروندان خطرات استفاده بی رویه از نمک طعام را جدی بگیرندØŒ اظهار داشت: استفاده کم از نمک طعام مطلوب استØŒ اما خوردن غذا با نمک مسئله دیگری است. این کارشناس بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه میزان مصرف نمک طعام Û¶ تا Û±Û¸ گرم استØŒ افزود: مصرف بیش از این میزان نمک طعام باعث افزایش فشار خون و بیماری قلبی می‌شود. عبدالعزیزی تصریح کرد: کارشناسان معتقدند که مصرف بی رویه نمک مهمترین عامل میگرن (سردرد عصبی) است. وی در ادامه اذعان کرد: نمک همچنین باعث آب جمع شدگی در بدنØŒ از دست دادن پتاسیم و تورم در پاها می شود. عبدالعزیزی گفت: پتاسیم برای جذب و استفاده پروتئین در بدن ضروری است. این کارشناس مواد غذایی متذکر شد: چنانچه شهروندان بخواهند میزان نمک خود را کاهش دهند می‌بایست از نوشیدن کوشاب (ماØ¡ الشعیر)ØŒ استفاده از منوسدیم گلوتاماتØŒ جوش شیرینØŒ پودر پختو پزØŒ از خوردن گوشت‌هایی همچون ژامبونØŒ سوسیسØŒ غذاهای کنسرو شده و یا یخ زده پرهیز کنند. عبدالعزیزی در پایان خاطرنشان کرد: آشامیدنی‌های رژیمی ممکن است کم کالری باشند اما حاوی نمک هستند. تسنیم
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.