✍️ نویسنده: 9
رامبد بسیار آدم خوبی است و کارش را هم خوب بلد است. او در این برنامه در حال قهرمان سازی است. یعنی رامبد وقتی مهمانی را دعوت می کند مثل یک کارگردان از آن مهمان بازی و حرف می گیرد وبرای همین هر کسی در آن برنامه حاضر می شود بدون استرس و ترس از برنامه و زندگی اش به راحتی سخن می گوید. اخیرا هم یکی از قدیمی های جنگ را آورده بود که ایشان در آن برنامه گریه اش گرفته بود و رامبد با تجریه خوبی که دارد توانست برنامه را کنترل کند. در حالی که آن رزمنده هم اشاره کرد که در برنامه خندوانه هستم ولی گریه ام گرفته است. در مجموع خود رامبد جوان در تمام عرصه ها آدم خوبی است و کلی خاطره از آن برنامه دارم. شاید جالب باشد بدانید که قسمت زیادی از حرف های من در برنامه خندوانه به خاطر اینکه قرار بود برنامه شب عید غدیر پخش شود حذف و پخش نشد. می گفتند حضور در خندوانه در شان یک مداح نیست برنامه خندوانه بسیار برنامه سالمی است البته انتقادهایی هم شد که چرا من در آن برنامه حاضر شدم. یادم هست عده ای گفتند شان یک مداح نیست در این طور برنامه ها حاضر شود. من به شخصه مانده ام ما مداح ها چه کار کنیم که پشتمان حرف نزنند. مجلس می رویم می گویند نگاه کن فلان قدر گرفته تا آمده-هاØŒ برنامه هایی مثل خندوانه می رویم طوری دیگر از شان و شخصیت حرف می زنند. می ترسم از روزی که حلال خدا را حرام اعلام کنیم به قول حضرت امام (ره) همه جا محضر خداست. نکته ای که اینجا هست شما می توانی بروی ولی طوری بروی که رنگ بدهی نه اینکه رنگ بگیری و این نکته بسیار مهمی است. من هیچ اشکالی در حضور نه تنها خودم بلکه بقیه مذهبی ها در این برنامه ها نمی بینم. در برنامه ای حضور پیدا کردم که هم خندیدیم هم از خدا و اهل بیت حرف زدیم. می ترسم از روزی که حلال خدا را حرام اعلام کنیم. بعضی ها خیلی تند می روند. Û·Û° درصد میزان حقوقی که برای مداح‌ها می گویند دروغ است اول اینکه من خودم هیات دارم و جایی نمی روم. قطعا کسی از خودش پول نمی گیرد ولی در مورد سایر مداحان مگر نمی گویند مداح هم نوعی هنر استØŸ مداح‌های امروز هم کمی کارشان سخت تر از گذشته است. گذشته روضه بود و مداحی و دعا ولی امروز در کنار اعمال گذشته تصنیفØŒ شور و ... هم باید اجرا شود. مداحØŒ امروز نمی تواند فقط روضه بخواند و برود. با این همه تشکیلات رسانه‌ای اعم از رسانه ملی و فضای مجازی نمی شود فقط آمد گریه کرد و رفت. باید کار کرد و وقت گذاشت برای همین مداحان شبانه روز وقت صرف می کنند. چرا هر کس دم از خدا و اهل بیت می زند باید یک گوشه ای بیفتدØŸ اصلا خوب نیست من این اصطلاح ها را به کار ببرم ولی باید بگویمØŒ یک بازیگر می رود بازی اش را می کند و پولش را می گیرد. یک خواننده یک کنسرت برگزار می کند که قیمت بلیت هایش از ÛµÛ°هزار تا Û±ÛµÛ°هزار تومان است. مردم پول می دهند و قربان صدقه خواننده هم می روند ولی یک نوکر امام حسین(ع) بهترین شعر و سبک ها را اجرا می کند و گاهی اگر پولی بگیرد هزار حرف و حدیث برایش در می آوریم. من حاضرم قسم بخورم Û·Û°درصد این قیمت های اعلامی که برای دوستان اعلام می کنند دروغ و شایعه است. می گفتند خرج هیات را بین فقرا تقسیم کنید یک سری گفتند چرا به هیات ها غذای فلان می دهید و بروید آن را خرج فقرا کنید. من یک چیز می گویم چرا گردش و کنسرت می رویمØŸ بیاییم پولش را به فقرا بدهیم. چرا شما که حرف اش را می زنیدØŒ خودتان انجام اش نمی دهیدØŸ خدایی حرف حساب است. می گویند آدمی که خواب باشد را می شود بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده تا صبح هم تکان بدهید فایده ندارد. حواس مان باشد طرف مقابل مان خانواده و اهل بیت امام حسین(ع) است. آنهایی که می گویند جای این خرج ها به فقرا کمک کنیدØŒ بدانند همین فقیرها هستند که پشت در هیات¬ها ایستاده اند و به دستگاه امام حسین(ع) کمک می کنند. همین هایی که به قول ما هیچ ندارند مشغول خرج کردن برای هیات های امام حسین (ع) هستند. از ایستادن در مقابل دستگاه امام(ع) بپرهیزیم. در تاریخ نگاه کنیم کسانی که در مقابل دستگاه اهل بیت و مخصوصا امام حسین(ع) سر پایین انداختند مانند جناب حر شدند. پس چه خوب است ما هم در برابر این دستگاه و صاحبان آن ادب را رعایت کنیم. ما مرده پرست نیستیم ما ایرانی ها واقعا مرده پرست نیستیم فقط تا زمانی که یک نفر هست فقط بدی او را می بینیم و وقتی می میرد تازه رئوف می شویم و یاد مهربانی های طرف می افتیم. جدا بیاییم قبل از رفتن اطرافیان مان رئوف شویم و مهربانی ها و خوبی های شان را ببینیم. از قدیم گفته‌اند تا توانی دلی به دست آورØŒدل شکستن هنر نمی باشد. لایق این جایگاه نبودمØŒنیستم و نخواهم بود مردم نسبت به من محبت دارند بالاخره هر کسی مخاطب دارد و عده ای هم منتقدش هستند. خدا شاهد است با بنده مردم رفتار بدی نداشتند حتی به قول بعضی ها غیر مذهبی ها هم با من بدرفتاری نکردند. در حقیقت این خوش رفتاری ها و احترامی که مردم برای من قائلند فقط به واسطه امام حسین(ع) است. برای همین نوکری برای اهل بیت است که مردم مرا دوست دارند. همه ما گم شده ای درون خود داریم که خدا و اهل بیت است. من شرمنده امام حسین(ع) هستم چون واقعا فکر می کنم لایق این جایگاه نبودمØŒنیستم و نخواهم بود. از مردم هم ممنونم که به خاطر این دستگاه و عظمت صاحبان این دستگاه حرمت ما را دارند. شبکه‌های مجازی ابزار مناسبی است برای دل شکستن همه آدم ها از بچه ها گرفته تا کهن سالان همه دوست دارند قهرمان باشند چون همه قهرمان ها را دوست دارند. قهرمان ها فقط در زمینه های ورزشی وجود ندارند. به نظر من مهم نیست در چه زمینه ای قهرمان باشی و یا حتی برای کشورت افتخار کسب کنی یا نکنیØŒ انسانی که دل فردی را آزرده نکند هم قهرمان است. در این دوره و زمانه دل به دست آوردن با توجه به مشکلاتی که وجود دارد خیلی سخت است. صفحات مجازی یکی از فضاهایی است که دل شکستن در آن رواج فروانی دارد. باید شرایطی فراهم شود تا بتوانیم این محل دل شکستن در برخی موارد را به محلی برای آشتی و خوشی برای همدیگر تبدیل کنیم. هیات تنها برای ذکر مصیبت نیست خود هیات بهترین بستر فرهنگ سازی است به این معنی که غنی ترین و قوÙ‰ ترین فرهنگ در تشیع فرهنگ عاشوراست که هیات های ما این فرهنگ را دنبال و ترویج می کنند. حضرت آقا امسال نیز با تاکید بیشتر بحث فرهنگ سازی در هیات ها را بیان فرمودند. خود معظم له قریب سه دهه این موضوع را تبیین کرده اند که باید این منویات عملی شود. به نظر من باید هیات انقلابی که در فرمایشات آقا آمده است محقق شود. نکته ای که باید بگویم این است که من از بعضی مسئولین گلایه دارم. مگر آقا نفرمودند امام زاده ها باید قطب فرهنگی کشور شوندØŒآیا فرهنگ جامعه ما دور از فرهنگ اهل بیت استØŸ از این فرهنگ کجا گفته می شود غیر از هیئات و مساجدØŸ کسانی مثل شهید باکری و شهید همت ها کجا تربیت شده اند ØŸ آیا غیر از دستگاه اهل بیت بوده استØŸ چرا هیات ها نباید داخل امام زاده ها باشندØŸ ما نباید مراکز فرهنگی و مذهبی خودمان را از امام زاده ها و مساجد جدا کنیم. متاسفانه فقط ما چوب انتقاد گرفتیم دست-مان و همدیگر را می زنیم. کمی به فکر مملکت و جوان های آن باشیم. مثلا خود ما حسینیه ای داریم که شبانه روزی در آنجا کار فرهنگی می کنیم. بد نیست افرادی که فکر می کنند ما در این هیات ها شبانه روزی مشغول گریه‌زاری هستیم ببینند ما فقط در حسینیه ای که داریم به جز مراسم های مذهبی حدود بیست خانواده را زیر پوشش قرار داده ایم و در ماه مبارک رمضان و شب عید تقریبا به Û²Û°Û°خانوار ارزاق کمک می کنیم . محمد علیزاده را دوست دارم ارتباط خاصی با خواننده ها ندارم ولی یکی از خواننده هایی که هم زیاد به هیات ما می آید و هم بنده صدای ایشان را دوست دارم محمدعلیزاده است. ببینید محمد علیزاده خودش هم محبوبیت دارد و هم مقبولیت اما آخر ماجرای زندگی اشØŒ می رسد به هیات اهل بیت و آنجا خودش را سبک می کند. روح محمدعلیزاده ها در دستگاه اهل بیت آرام می شود. این ها همه اش نکته هایی است که باید توجه کنیم. پیشنهاد بازیگری در فیلم‌های مذهبی بدهند قبول می کنم در مجموع فیلم زیاد می بینیم چه حالا و چه در گذشته ولی یک نکته جالب بگویمØ› چند سال پیش پیشنهادی بازیگری داشتم که جواب منفی به آن دادم. البته همانطور که قبلا هم گفتم پیشنهادهایی داشتم برای بازیگری و خوانندگی ولی برای موضوع بازیگری به دوستان گفته‌ام اگر فیلمی باشد که موضوعیت تاریخی مربوط به اهل بیت را داشته باشد آمادگی خود را برای ایفای نقش در آن اعلام می-کنم. من رفقا و دوستان خوبی هم در سینما دارم مثل محمدحسین مهدویان یا بهروز شعیبی که از نیروهای ارزشی و فعال سینما محسوب می شوند. بابت دوستی با بعضی‌هاØŒ پیشمانم این دنیا محل گذر است و با تمام خوبی ها و خوشی ها روزی بالاخره تمام می شودØŒ همه ما باید از لحظه لحظه های مان استفاده کنیم تا کم ترین پشیمانی را برای خودمان در گذر زمان داشته باشیم. خود من دو سه کار در زندگی انجام داده ام که هنوز پشیمانم. یکی از کارها دوستی با بعضی افراد هست. یک جا شما پول از دست می دهید می گویید مال دنیاست دوباره برمی گردد یا اصلا فدای سرت ارزش ندارد ولی یک جا شما محبتØŒعاطفه و وقت برای افرادی می گذارید که ناسپاسی می کند و هر چقدر هم سعی کنید فراموش کنید یا جبرانش کنید نمی‌توانید. مرحوم آیت ا... رفسنجانی به حضرت زهرا(سلام الله علیها) ارادت داشت رحلت آ یت ا... هاشمی رفسنجانی را ابتدا به رهبرعزیزم سپس به خانواده محترم ایشان و مردم تسلیت می گویم چون داغ رفیق آن هم رفیقی که دیگر مثل برادر شده است خیلی سخت است. می گویند رفاقت که بیشتر از Û±Ûµ سال شود نمی گویند رفاقت ØŒ دیگر اسمش برادری است. من ایشان را سال Û·Û¹ در ارومیه و سالگرد شهید باکری ملاقات کردم. بنده مداح و ایشان سخنران مجلس بودند. مراسم ایام فاطمیه بود و قرار بود مداحی قبل از سخنرانی برگزار شود و نکته ای که مرا متعجب کرد حضور زودتر از موعد ایشان در مجلس بود که بعدا متوجه شدم این بزرگوار ارادت خاصی به مادرمان حضرت زهرا(س) دارند. این جمعیت و این تشییع جنازه باشکوه را من اول در محبت و ارادت شان به خانم فاطمه زهرا(س) و دوم خدمت خالصانه به خلق خدا می بینیم. مردم هم با این حضورشان نشان دادند قدرشناس زحمات انسان هایی که برای¬شان زحمت کشیده اند هستند و با این حضور بار دیگر وحدت خود را به جهانیان نشان دادند عقیق
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.