سایت نودیها : مهدی برهانی عضو انجمن علمی طب سنتی در خصوص مشکلات گوارشی در ایام نوروزØŒ گفت: اسهالØŒ استفراغ و دل پیچه‌های شدیدØŒ واکنش طبیعی بدن در برابر درهم خوری و پرخوری استØŒ متاسفانه در کشور ما در ایام نوروز نحوه مصرف صحیح خوراکی‌ها رعایت نمی‌شود و پرخوری و درهم خوری مشکلات متعددی برای افراد به وجود می‌آورد.
وی افزود: مشکلات گوارشی همچون اسهال و استفراغ در بسیاری از مواقع با سرم خوراکی ( ORS) برطرف شده و این سرمØŒ می‌تواند جایگزین مواد دفع شده از بدن شود.
این متخصص طب سنتی گفت: کسانی که به مشکلات گوارشی دچار می‌شوند باید حتماÙ‹ به متخصص مراجعه کرده تا بعد از تشخیص سوØ¡ مزاج و عارضه ایجاد شدهØŒ داروی خاص خود را دریافت کنند و باید بدانند که خود درمانیØŒ عوارض و مشکلات معده را در درازمدت بیشتر کند.
برهانی گفت: کسانی که مشکلات معده دارند مقدار غذای مصرفی خود را کم کنند و در هر وعده غذا Û±Û° لقمه بیشتر نخورندØ› طبیعی است خوردن این Û±Û° لقمه فرد را سیر نمی‌کند اما باید بدانند که به دلیل اینکه معده آنها ضعیف شدهØŒ بیشتر از این مقدار هضم صورت نمی‌گیرد. باید دو ساعت فاصله ایجاد شود و بعد از دو ساعت خوردن غذا را ادامه دهند.
وی گفت: این افراد باید بین غذا از خوردن آب و مایعات و میوه پرهیز کنند زیرا این کار زخم معده را شدیدتر کرده و هضم غذا را دچار مشکل می‌کند.
این متخصص طب سنتی گفت: کسانی که درد و سوزش معده دارند می‌توانند یک قاشق چایخوری دارچین با یک استکان آب داغ مخلوط کرده برای تسکین درد و سوزش مصرف کنند.
منبع : فارس
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.