✍️ نویسنده: 9

نودیها:تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهدØŒ زنان در حین رانندگی در قیاس با مردان عصبانی‌تر هستند.

یک شرکت خودروساز انگلیسی با همکاری یک کارشناس از دانشگاه «گلداسمیت»(Goldsmiths) لندن با بررسی Û±Û°Û°Û° راننده دریافتند که زنان به هنگام رانندگی به طور متوسطØŒ Û±Û² درصد عصبانی تر از مردان هستند. «پاتریک فاگان»(Patrick Fagan)ØŒ روانشناس رفتاری از «گلداسمیت» از Û±Û°Û°Û° راننده تست حس گرفته تا ببیند چگونه صداØŒ بیناییØŒ بویایی و طعم ØŒ پاسخ‌های عاطفی را در حالات مختلف رانندگی تحریک می‌کنند. فاگان گفت: از نظر روانیØŒ زنان نسبت به مردان نمره بالاتری در هوش هیجانی و کلامی و ویژگی شخصیتی روان‌رنجوری یا نوروتیسیزم دارند. وی افزود: نظریه تکاملی نشان می‌دهد اجداد زن اولیه در دوران باستانØŒ در برابر هر چیزی که آنها را تهدید می‌کرد و در زمانی که مردهای آنها به شکار رفته و آنها در غار بی‌دفاع و تنها بودندØŒ احساس خطر می‌کردند. این غریزه سیستم هشدار دهندهØŒ هنوز هم در زنان وجود داشته و باعث می‌شود تا زنان راننده به محرک‌های منفی حساس‌تر باشندØŒ به طوری که سریعتر از مردان عصبانی و ناامید می‌شوند. بر اساس این پژوهشØŒ دو احساس غالب در هنگام رانندگی وجود دارد: حس آزادی که احساس شادی را به همراه دارد و خشم هنگامی که ما کنترل خود را از دست می‌دهیم. هنگامی که محققان از شرکت کنندگان در این پژوهش سوال کردند که چه چیزی باعث خوشحال شدن شما در پشت فرمان خودرو می‌شودØŒ Û¸Û´ درصد از آنها گفتند: "جاده‌های خلوت(empty roads ) نزدیک به Û·Û° درصد گفتند "مناطق روستایی و خارج از شهر(the countryside)" و Û¶Û¹ درصد از آنها از علاقه خود به "کنار دریا(the seaside)" گفتند و بیش از نیمی از مردم انگلستان یعنی ÛµÛ´ درصد از آنها گفتند آنچه باعث می‌شود که آنها واقعا در ماشین احساس خوبی داشته باشندØŒ آواز خواندن است. طبق آمار به دست آمده تقریبا هشت نفر از Û±Û° نفر در حین رانندگی همیشه به چیزی گوش می‌دهند. محققان این پژوهش اظهار کردند که هدف ما از انجام این پژوهش بررسی احساسات رانندگان و کمک به آنها برای راندن بهتر هم در حال حاضر و هم در آینده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که در تمام حالات آزمونØŒ احتمال بروز واکنش‌های عصبی از سمت زنان بیشتر است. تسنیم