من و همسرم همدیگر را خیلی دوست داریمØŒ سعی می‌کنیم به خواسته‌های یکدیگر توجه کنیم و به خانواده‌هایمان احترام بگذاریم. مشکل خاصی در روابطمان نداریم. دلمان می‌خواهد بچه‌دار شویمØŒ اما نگرانم که نکند یک عادت بد اخلاقی که در خانه داریم باعث شود تا ارتباطمان خراب شود و فرزندمان آسیب ببیند.
******
پاسخ مشاور: مشاجره و بگومگو میان تمامی زوجین وجود دارد. خوب است بدانید زوجینی که دعوا نمی‌کنندØŒ بیشتر مورد نگرانی درمانگران هستند. در حقیقت این دست زوجین (مطابق با بررسی‌های بالینی و روان‌شناختی) آمار طلاق‌شان بیشتر از آنهایی است که با هم مشاجره می‌کنند. یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود زنگ خطر یک رابطه به صدا در بیایدØŒ بی‌تفاوتی است اما جرو بحث همان‌قدر که برای رسیدن به تفاهم لازم است و با توجه به تفاوت‌های زنانه و مردانه طبیعی استØŒ اگر بیشتر از حد مجاز شود مانند آلاینده‌های هوا نمی‌گذارد در خانه نفس بکشید. پس بدون این‌که نگران این مشکل باشید و گمان کنید که رابطه شما مشکلی داردØŒ به این فکر کنید که چگونه باید از مرزها عبور نکنیدØŒ زیرا بگو مگو زیر یک سقف کار عجیبی نیستØŒ اما تفاوت زوج‌های موفق و ناموفق در نحوه مدیریت این بگومگوهاست. بگومگو بدون خشم و توهین آسیبی به بدنه رابطه نمی‌زند.
زوج‌های موفق روش گفت‌وگوی مثبت با یکدیگر را انتخاب می‌کنند. این زوجین سطح عصبانیت را همواره در درجه پایین کنترل می‌کنند و آموخته‌اند که از عباراتی با ملایمت استفاده کنند و از توهین و تحقیر یکدیگر خودداری می‌کنند. همچنین این دست زوجین روش کنترل خشم و عصبانیت را هم به خوبی آموخته‌اند عدم توافق‌ها را می‌پذیرند. زوجین شاد و با ارتباطات سالمØŒ عدم توافق‌هاØŒ گفت‌وگو کردن محترمانه درباره تفاوت‌ها و خودکنترلی را بخوبی آموخته‌اند. شما هم اگر می‌خواهید که زوج موفقی باشید باید مانند آنها عمل کنید. بحث کردن می‌تواند حتی به شناخت بیشتر هم کمک کند به شرطی که دنبال اثبات حرف خود به هر وسیله‌ای نباشید.
زوج‌های موفقØŒ مشاجرات شان را با روش برد Ù€ برد خاتمه می‌دهند. راه‌های مختلفی وجود دارد که بتوان یک مشاجره را با عباراتی مثبت به پایان رساند. در حالت کلی زوجین سالمØŒ بگومگو می‌کنند اما مشاجرات آنها از کنترل خارج نمی‌شود و با یک پایان خوش تمام می‌شود. به‌طوری که دوباره به سوی هم باز می‌گردند و باز هم دوستدار یکدیگر هستند. شما هم مانند زوج‌های موفق عمل کنید و اگر دلخوری هم در بحث و گفت‌وگو‌های‌تان پیش آمدØŒ دلخوریتان را طولانی نکنید و خیلی زود به حالت اول برگردید. بحث کردن جای نگرانی ندارد اما از حد خارج شدن می‌تواند آسیب‌هایی به رابطه‌تان بزند.
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.