✍️ نویسنده: 4
اگر در روزه داری دچار سردرد شدیم چه کنیمØŸ
نودیها : سردرد روزه‌داران ▫️اگر در ساعات روزه‌داری (یا تاخیر غذا یا تشنگی) دچار سردرد همراه با نشانه‌های دیگری مانند خشکی و تلخی دهانØŒ تهوعØŒ حس گرمی در سرØŒ حس کوبش در شقیقه‌هاØŒ و احساس کلافگی و بی‌قراری می‌شوید به این نکته‌ها توجه کنید: 🔹این سردرد ناشی از افت قند خون یا کاهش فشار خون نیستØ› 🔸این سردرد با خوردن خرماØŒ شیرینی‌هاØŒ شیره انگور و توت و خرماØŒ سیرØŒ خیارشورØŒ شوری‌هاØŒ و ادویه گرم تند در هنگام سحرØŒ شدیدتر می‌شودØ› 🔹 مصرف رب انار ترش‌و‌شیرینØŒ یا آلوبخاراØŒ یا تمرهندی ترش‌وشیرین در هنگام سحرØŒ به پیشگیری و کاهش شدت این سردرد کمک می‌کندØ› 🔸بهترین نوشیدنی‌ها برای پیشگیری و کاهش شدت این سردرد عبارت‌اند از: شربت سکنجبینØŒ شربت ریواسØŒ شربت زرشکØŒ شربت آلوØŒ شربت خاکشی با گلابØ› 🔹غذاهایی مانند خورش کدو با آلوØŒ خورش ریواسØŒ خورش قرمه‌سبزی با لیموعمانی و گشنیز بیشترØŒ زرشک‌پلوØŒ چلوسماق برای پیشگیری و کاهش شدت این سردرد سودمند است.
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.