✍️ نویسنده: 9
نودیها:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ضررهای حذف وعده سحری از سوی روزه‌داران گفت: نخوردن وعده سحری سبب افزایش خطر ابتلای روزه‌داران به کبد چرب می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود که این وعده غذایی در ماه رمضان حذف نشود.
نخوردن وعده سحری سبب افزایش خطر ابتلای روزه‌داران به کبد چرب می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود که این وعده غذایی در ماه رمضان حذف نشود
جعفریان ادامه داد: برخی از افراد در وعده سحریØŒ قندهای ساده مانند شربت و مربا زیاد مصرف می کنند که این کار سبب می شود تا انسولین بدن بیش از حد ترشح شده و فرد حدود ساعات Û¹ تا Û±Û° صبح بشدت احساس گرسنگی کند. وی وعده غذایی سحری را معادل ناهار اعلام کرد و گفت: همان چیزهایی که مردم در ناهار می خوردند می توانند در وعده سحری هم صرف کنند. توصیه می شود در سحری از غذاها با فیبر بالا مانند نان سبوس دار و حبوبات به همراه سبزیجات استفاده کند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد با رعایت اصول ساده می توانند ماه رمضان را به نحو مطلوب روزه داری کنند و فرصت معنوی این ماه هم بهره مند شوند. وی به روزه داران توصیه کرد که وعده های افطارØŒ شام و سحر را طوری تقسیم کند که خیلی به هم نزدیک نباشد. در وعده افطاری غذای ساده که شبیه صبحانهØŒ صرف کنند تا برای وعده شام آماده باشند. جعفریان از روزه داران خواست پس از صرف افطارØŒ مقداری قدم بزنند. روزه داران معمولا در طول روز تحرک بدنی کمی دارند و توصیه می شود پس از مدتی از صرف افطار حدود نیم ساعت قدم بزنند و بعد از آن شام را صرف کند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وعده شام می تواند مانند روزهای عادی باشد و در این وعده غذایی می تواند از غلات و سبزیجات و... استفاده کرد. وی بر مصرف سبزی و میوه توصیه کرد و گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان در فصل گرم واقع شده استØŒ مصرف سبزی و میوه می تواند آب بدن را حفظ کرده و جلوی کم آبی را بگیرد. تبیان
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.