✍️ نویسنده: 9
یک کارشناس طب سنتی گفت: اگر پس از غذا دست را نشوییدØŒ ذرات غذا بعد از مدتیØŒ تغییر ماهیت می‌دهند و ممکن است موادی آزاد شود که وارد پوستØŒ چشم یا دهان شودØ› همچنین فوت کردن غذاهای داغ موجب دمیدن گازهای خروجی ریه (COÛ² و گازهای دفعی) به غذا می‌شود.
نودیها:سید جواد علوی درباره آداب غذا خوردن اظهار داشت: خوردنی و نوشیدنی داغ را با فوت کردن سرد نکنیدØŒ این کار هم از نظر دمیدن گازهای خروجی ریه (CO2 و گازهای دفعی) به غذا مضر است و هم فقط ظاهر آن را خنک می‌کند ولی باطن غذا داغ است. به گفته وی در تعداد وعده های غذایی گرسنه بودن مهمتر از هر چیزی است. پس اگر در وعده صبحانه غذای سنگینی مثل کله پاچه خورده می‌شودØŒ لازم نیست حتماÙ‹ وعده ناهار میل شود در حالی‌که بدن احتیاجی به غذای جدید ندارد. این کارشناس طب سنتی ادامه داد: در سنت نبوی آمده است, هنگام صرف غذا حتی الامکان کفش‌ها را در بیاوریم. آداب خوردن غذا علوی افزود: از آداب غذا خوردن می‌توان به چشیدن نمک یا سرکه قبل و بعد از غذا و اینکه غذای سبک اول خورده شود, همچنین در یک وعده غذاییØŒ چند نوع غذا خورده نشود و غذا خوردن بیش از حد طول نکشد. وی اضافه کرد: غذایی که چند روز بعد از پخت و نگهداری در یخچال مورد مصرف قرار می‌گیردØŒ هضمش سخت تر بوده و هر چه مدت زمان ماندن بیشتر باشدØŒ درجه لطافت غذا کاسته می‌شود. این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: همچنین اگر پس از غذا دست را نشوئیدØŒ ذرات غذا بعد از مدتیØŒ تغییر ماهیت داده و ممکن است موادی آزاد شود که وارد پوستØŒ چشم یا دهان شده و باعث بروز عوارض و بیماری‌های دیگر شود. تسنیم
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.