✍️ نویسنده: 4

باید به درگاه خدا توبه و استغفار کنیم که چرا تا به حال درباره آقای هاشمی با مردم حرف نزده ایم و بنده تصمیم دارم از این به بعد با مردم درباره وی حرف بزنم. اظهارات متناقض و نادرست هاشمی مثل بمب اتم بیانگر این است که وی هوش و حواسش را از دست داده است.

علیرضا زاکانی مدیر مسئول هفته نامه پنجره در  پاسخ به سئوالی در خصوص دفاعیات خود در دادگاه مطبوعات و در پی انتشار مقاله ای علیه هاشمی رفسنجانیØŒ اظهار داشت: در ابتدای جلسه دادگاهØŒ نماینده دادستان اعلام کرد شاکی هیئت نظارت بر مطبوعات است و ما شاکی نیستیم اما ما به شکایت رسیدگی کردیم که شکایت درست است. وی گفت: در ادامه قاضی از نماینده دادستان سوال کرد شما شاکی هستید یا آقای ظهوریان (دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات) که ظهوریان گفت ما شاکی نیستیم! خوددادستانی شاکی است و ما فقط گزارش دادیم. نماینده دادستان نیز خطاب به دبیر هیئت نظارت گفتØ› «گزارش‌های شما فرمت داشته و گفتید این فرد جرم مرتکب شده است» اما هیچکدام شکایت را بر عهده نمی گرفتند. در نهایت این دو نفر به تفاهم نرسیدند. اما قاضی شکایت نماینده دادستان را قبول کرد که قبول داشت جرم واقع شده است. مدیرمسئول هفته‌نامه پنجره همچنین گفت: در ادامه جلسه نوبت به دفاعیات من رسیدØ› من اولاÙ‹ دعو هفته‌نامه پنجره که رعایت اخلاقØŒ انصاف و جنبه کارشناسی در بیان نظرات انقلاب اسلامی است را اعلام کردم و گفتم من جنبه لفظ غیرمنطقی و تند را قبول ندارم و دعو خودم نیز همین استØŒ خودم بیش از صد مقاله و یادداشت در پنجره منتشر کردم که گواه این مدعا است.در پنجره نیز ما درباره یک موضوع له و علیه و مخالف و موافق را می‌آوریم و بعد از Û· سال نخستین بار است که به دادگاه می‌آیم و دوبار فقط تذکر گرفتم که هر دوبار عنادورزی و سیاسی بود وگرنه تذکر واردی نبود. وی افزود: بنده همچنین در دفاعیات خود گفتم در رابطه با این پرونده نیز که به اختلافات آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله هاشمی پرداخته و حرف دو طرف را آوردهØŒ لذا برای آن معلوم است اگر بخواهید از جهت شکلی به ماجرا بپردازید و لفظ را ملاک قرار دهیدØŒ بنده تندی لفظ را نمی‌پسندم. به نظرم می‌شد بهتر باشد و این هم در کارهای ما استثناØ¡ بود نه قاعدهØŒ اما اگر در مورد محتوا می‌گویید محتوا کاملاÙ‹ درست و قابل دفاع است و آقای هاشمی اشکالات متعددی دارد. زاکانی تصریح کرد: من ادامه دادم در سطح انقلاب تا به امروز آقای هاشمی یک ویژگی خاص داشته و مسیری را طی کرده که ماحصل‌ آن این قضاوت است که قبل از انقلاب اندیشه وی در برخی موارد  من جمله در حمایت از منافقین پیوستگی لازم را با امام(ره) نداشته است. هاشمی نمی‌تواند بگوید از منافقین حمایت نکرده است. بعد از انقلاب نیز در مقاطعی که وی بروز و ظهور داشته استØŒ هم مقاطعی بوده که کارهای بسیار خوبی انجام داده و بابت ان کارها باید از وی تشکر کرد و هم دچار اشکالات اساسی  و مبنایی بوده است. وقتی مسیر وی را به اندیشه‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری ارجاع می‌دهیمØŒ اشکالات عدیده دارد. وی ادامه داد: من گفتم نخستین اشکال آقای هاشمی این است که خودش را «حق» می‌داند و همه چیز را با خود می‌سنجد! و در هر مقطعی که قرار می‌گیرد به فراخور آن مقطع نکاتی را مطرح می‌کند که نفع خودش را شامل می‌شودØŒ مثلاÙ‹ سال Û·Û¹ یکی از تشکل ها دو دیدار با وی داشتند که وی با صراحت گفته بود: من یک فرق با رهبری دارم من قائلم انتخابات محدود و کنترل‌ شده باشد و آدم‌ها را حساب شده از صندوق بیرون بیاوریم! اما رهبری قائلند که انتخابات با حضور گسترده مردم باشد و هر چه مردم می‌گویندØŒ توجه شود. زاکانی به خبرنگار تسنیم گفت: البته نظام جمهوری اسلامی هیچگاه اجازه نداده که این ایده خطرناک آقای هاشمی عملی شود و هر آنچه در انتخابات اعلام شده آرای مردم بوده است و همواره تلاش نظام این بوده که انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این دو نگاه است که از زمین تا آسمان متفاوت است. آیا این نگاه با «میزان رای مردم است» تطبیق داردØŸ! قطعا آرای مردم و حق الناس با نگاه آقای هاشمی همخوانی ندارد. هاشمی انتخابات کنترل شده ای را می‌خواهد که خودش از آن بیرون بیایدØŒ اصلاÙ‹ آقای هاشمی به چه دلیل در انتخابات Û¸Û´ و Û¸Û¸ در مقابل رØ£ی مردم ایستاد و گفت تقلب شده است برای اینکه وی رای مردم را قبول نداردØŒ به آن اعتنا نمی‌کند و رای مردم را زمانی قبول دارد که به خودش رای دهند!!! وی خاطرنشان کرد: همچنین گفتمØ› نکته دوم این است که ما را کسی نمی‌تواند به عنوان بخشی از تاریخ انقلاب یک قطره از دریا نداند. ما در دانشگاه‌ها دیدیم وی در دانشگاه‌ها قائل بر این بود که من در کابینه خود سیاسی هستمØŒ الباقی باید کار کنند و این کار کردن را حتی به دانشجو تعمیم می‌داد و می‌گفت در دانشگاه حق کار سیاسی ندارید.این هم با اندیشه رهبری تناسبی نداشتØŒ خب آقای هاشمی می‌خواست این کار را انجام دهد اما الان قائلند هم کار سیاسی باید انجام شود هم کار سیاسی و اجتماعی بی در‌ و پیکر انجام  شود. پس معلوم است نه آن کارش درست بود و نه این و در واقع باز دارد خودش را می‌بیند. زاکانی افزود: بنده در ادامه دفاعیاتم سرفصل‌های دیگری از جمله مفاسد اقتصادیØŒ پرونده کرسنتØŒ استات اویل و نقش پسر آقای هاشمی را باز کردمØŒ برخی فرزندان آقای هاشمی دچار فسادهای اقتصادی ای شده اند که خواهید دیدØŒ کشور را تا سالها متضرر خواهد کرد.سرفصلی درباره تحریم‌ها و آمریکا باز کردم و گفتم وی از این جهتØŒ فرسنگ‌‌ها با اندیشه امام(ره) فاصله دارد و حق نمایندگی آن را نداردØŒ اگرچه ما راضی نیستیم وی آسیب بخورد ولی وی خودش چنین می‌خواهد. چون در این وادی حرکت‌ می‌کند. اما به نظرم باید به درگاه خدا توبه و استغفار کنیم که چرا تا به حال درباره آقای هاشمی با مردم حرف نزدیم و بنده تصمیم دارم با مردم درباره وی حرف بزنم و بگویم وی چه خطاهای فاحشی داشته و دارد که هزینه‌های سنگینی را به نظام تحمیل کرده و می کند. این نماینده مجلس بیان کرد: نکته بعدی که گفتم این بود که این مسئله یک تتمه دارد به نظرم وی توانمندی‌هایش را از دست داده و اشکال در این بخش پیدا شده است که محل طمع واقع شده استØŒ درباره نقش آقای هاشمی در انتخابات و فتنه Û¸Û¸ صحبت کردم. وی در جلسه ای به نقل از آقای محمدی ری شهری ادعا کرده بود که فردی از ستاد انتخاباتی رئیس جمهور سابق ÛµÛ° هزارتومان گرفته که به وی رای دهد.آقای اژه ای رسیدگی کردØŒ این حرف درست نبود. حتی در مجمع تشخیص مصلحت که مطرح شدØŒ آقای محمدی ری شهری گفت: چنین حرفی نزده است.وقتی خاطرات آقای هاشمی از این قبیل استØŒ معلوم است که قابل اعتنا نیست.  اخیرا هم دیدید  که ازبمب  اتم!!! در دهه Û¶Û° سخن گفته که بشدت مورد سوØ¡ استفاده رسانه های بیگانه قرار گرفته است و این سوØ¡ استفاده هنوز هم ادامه دارد. آیا انسانی که هوش و حواس‌داردØŒ اینگونه حرف می‌زند که مملکت را دچار مشکل کندØŸ یا مطلبی که درباره بشار اسد گفت.آمریکا گفته بودØ› بشار اسد از بمب شیمیایی استفاده کرده برای اینکه اسد را از ظرفیت شیمیایی تخلیه کنند از آن طرف آقای هاشمی گفته اسد نباید مردم خود را به این شکل بکشدØ› که بعد هم معلوم شد تروریست ها با استفاده از سلاح شیمیایی مردم را کشته بودند تا برای مداخله آمریکا زمینه سازی کنند.اگر آقای هاشمی دقت داشته باشد نباید اینگونه حرف بزندØŒ باید درباره وی تجدیدنظر صورت گیرد.این گونه اظهار نظرها حاکی از آن است که آقای هاشمی هوش و حواس ندارد و باید در رفتارش و اظهارنظرهای نادرستش تجدید نظر کند. زاکانی گفت:‌ در آخر نیز گفتم می‌خواهم یک لایحه دفاعیه نیز به شما ارائه دهم که رئیس دادگاه گفت: دیگر لایحه نمی‌خواهد وآخرین دفاعت را مطرح کن و به عنوان آخرین دفاع گفتم حرف‌های منتشر شده کاملاÙ‹ درست است. منبع : خبرگزاری تسنیم