✍️ نویسنده: 9
نودیها:محسن مهدیان در کانال تلگرامی خود نوشت: این عکس یادگاری یکی از تلخ ترین صحنه های سیاسی است که در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد. مساله برجام و هسته ای و موگرینی نیست. مساله هیجان زننده ایست که در دل این تصویر نهفته است. چه بسا عکس یادگاری هم منعی نداشتØ› با بدتر از موگرینی هم منع نداشت. متاسفانه این عکس اصلا سیاسی نیست. ای کاش می شد از این عکس برداشت سیاسی کردØ› مثل اینکه عطش سیاسی برای عکس یادگاری با موافقان برجام. اما اینطور نیست و این برداشت خطاست. این عکس یک تحقیر ملیست نه به جهت اینکه با میاندار برجام به یادگار مانده استØ› بلکه حقارتش به جهت هیجان ذلت است. یکی از نمایندگان حاضر در این عکس که گویا در زمان عکس گرفتن زشتی رفتارش را درک نکرده استØŒ با دیدن تصاویر مجبور به عذرخواهی شد. اما عذرخواهی از چه چیزØŸ  اتفاقا هیچ خطائی صورت نگرفته است. این عکس منویات قلبی و خصائص درونی است که در یک بزنگاه خودش را نشان داده است. خطائی نیست که عرض اعتذار ببرد. کسی که ترسید رنگش زرد می شود. از زردی رنگ که عذرخواهی نمی کنند. درون مان چه خبر است که چنین سراسیمه شدیم که نکند از قاب عکس جا بمانیمØŸ نماینده مجلسØŒ نماینده ملت است. این عکس ها تصویر ملت ماستØŸ ملت ما اینگونه اندØŸ کرامت و عزت نفس و علو هویتی مردم ما چنین استØŸ خواستم بنویسم این عکس ها را دست به دست کنید تا همگان باخبر شوند که در خانه شان چه خبرستØ› اما نگران شدم خدای نکرده این عکس ها دست پدران و مادران شهدا بیافتد. غصه نمی خورندØŸ رنج نمی کشندØŸ احساس حقارت نمی کنندØŸ کاش سطح اختلاف با این مجلس شبیه مجلس ششم بود. کاش دعوای هر روزمان سیاسی بود. کاش سر اولویت آزادی  یا عدالت بحث می کردیم. اما این مجلس یکبار برای دفاع دختر از حقوق نجومی پدر خبرساز می شود. یکبار شکستن دماغ مامور قانون. حالا هم هیجان مشمئز کننده برای عکس یادگاری. چه اتفاقی افتاده استØŸ آن قدیم ها نگران انحراف سیاسی مسئولین بودیم و حالا نگران کوتاهی سیاسی شان. بماند در تاریخ که اینها نتیجه رای دادن با "تکرار می کنم..." است. "تکرار می کنم" روی کاریکاتور گونه ای از شورای نگهبان است. اثرش را ببینیم و تفصیلش بماند برای بعد. مشرق