✍️ نویسنده: 3
خانواده
وقتی با کسی آشنا می شوید و قرار می گذارید تا درباره ازدواج صحبت کنیدØŒ نشانه های زیادی وجود دارد که به شما شناخت کافی می دهد و باعث می شود به نتیجه برسید که باید با او ازدواج کنید یا نه. اما آسیبی که همیشه شما را تهدید می کند این است که با عینک خوش‌بینی به طرف‌مقابل و این ارتباط نگاه کنید.

گاهی همه اشکالاتی که در طرفمان می‌بینیم را خیلی راحت کنار می‌گذاریم اما اشکالاتی که در زیر می آیند اصلا چیزی نیستند که بتوانید ساده از کنارشان بگذرید. این نشانه ها را باید جدی بگیرید و در صورت مشاهدهØŒ از قید ازدواج با آن فرد بگذرید و آشنایی تان را خاتمه دهید:   Û±. باید خود واقعی‌تان را تغییر دهید همه ما وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شویم کمی تغییر می‌کنیم. برای اینکه نامزدمان یا فردی که برای ازدواج به شما معرفی شدهØŒ ممکن است رویه هایی را در زندگی تان عوض کنید. مثلا به جای کتاب خواندنØŒ وانمود کنید که به فیلم دیدن علاقمندید. وانمود کنید که فوتبال دیدن را دوست دارید یا نوع پوششی که او می پسنددØŒ مورد علاقه شما است. تغییرات کوچک و کم اهمیت شاید به شما آسیب نزند اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که متوجه شوید برای راضی کردن او باید هسته وجودی خودتان را تغییر دهید. اگر می‌بینید مجبورید ارزش‌هاØŒ اعتقادات  و حتی طرز لباس پوشیدنتان را بخاطر طرف‌مقابلتان تغییر دهیدØŒ بدانید که مشکلی وجود دارد. اگر مجبورید همه کلماتی که می‌خواهید به زبان بیاورید را چندبار ویرایش کنید و همه رفتار و اعمالتان را بارها و بارها ارزیابی کنیدØŒ فقط به این دلیل که تصور می‌کنید طرفتان می‌خواهد به شما نمره دهدØŒ دست از این رابطه بکشید.   Û². درباره اش بد می گویند اما اگر می‌بینید که تمام اعضای خانواده تان از او خوششان نمی‌آید و دوستانتان نکته های منفی درباره شخصیت او به شما می گویندØŒ بدانید که مشکلی وجود دارد. وقتی همه دوستان و خانواده‌تان با فرد موردنظر شما راحت نیستند و تصور می‌کنید که او را به اندازه شما نمی‌شناسندØŒ یا فکر می کنند تناسب کافی نداریدØŒ بهتر است به جای پافشاری کردنØŒ کمی به حرف هایشان دقیق شوید. اغلبØŒ اطرافیان چیزهایی را می بینند که شما نمی بینید.   Û³. همیشه انتقاد و گله و شکایت اگر به شما دید منتقدانه دارد و با این کار اعتمادبه‌نفس شما را کاهش می دهدØŒ ضرورتی ندارد به ازدواج با او فکر کنید. کسی که تا این حد به حرمت نفس شما بی توجه است یا شما را قبول ندارد چرا باید همسر شما باشدØŸ این انتقاد می‌تواند مقایسه‌های خیلی ملایم هم باشد که به زبانی کمتر خشن و عادی ارائه می‌شود. حتی همین نوع مقایسات و انتقادات هم  بر اعتمادبه‌نفس شما اثر گذاشته و در آخر سلامت رابطه‌تان را به خطر می‌اندازد.   Û´. به او شک دارید تازمانی که شک و تردید درمورد اینکه طرفتان کجاست و چه می‌کند در ذهنتان باشدØŒ هیچوقت نمی‌توانید با هم کنار بیایید. شما کارآگاه نیستید اما مطمئناً  وقتی قضیه بودار می‌شود می‌فهمید. اگر به نظرتان دو بعلاوه دو چهار نمی‌شودØŒ زمانش رسیده که به این آشنایی نه بگویید و به دنبال کسی باشید که بتوانید به او اعتماد کنید.
به محض اینکه احساس کردید طرفتان برای ایجاد تعادل احساسی خود شدیدا به شما و فقط به شماØŒ تکیه کرده استØŒ زنگ هشدارتان باید به صدا دربیاید. طرفتان چه غرق در ناامیدی باشد چه خشمØŒ کاری می‌کند که احساس کنید شما مقصرید و این وظیفه شماست که او را از این وضعیت بیرون بیاورید. هرچه که برای درست کردن این اوضاع می‌گویید یا انجام می‌دهیدØŒ اشتباه است
Ûµ. او همیشه تصمیم می گیرد فقط وقتی همدیگر را می‌بینید که طرفتان  امکانش را داشته باشد و برای صحبت به جایی می روید که او می خواهد و از قبل برنامه ریزی کرده. قرار خواستگاری و ارتباط با خانواده تان را فقط او می گذارد و نظر شما چندان اهمیتی ندارد. مجبورید هر جایی که او می‌خواهد حضور داشته باشید. اگر این طرفتان است که همه تصمیمات را می‌گیرد و شما فقط از او متابعت می‌کنیدØŒ بهتر است جدی تر روی این ازدواج فکر کنید.   Û¶. نگاه جنسی بر همه چیز غالب است ازدواج نباید فقط برمبنای ارتباط جنسی باشد اما رابطه جنسی بخشی از آن است. اگر احساس می‌کنید او از لحاظ تمایلات جنسی با شما تفاوت بسیاری داردØŒ یا زیادتر از حد لازم درباره مسایل جنسی صحبت می کند و دغدغه آن را داردØŒ اگر در هر چیزی ردپایی از نگاه جنسی وجود داردØŒ پیش مشاور بروید. ممکن است او آنقدر دغدغه جنسی داشته باشد که همه مسایل دیگر در آشنایی شما با او تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد. از سوی دیگرØŒ نشانه های اعتیاد جنسی یا عدم تناسب در این زمینه را فقط یک مشاور متوجه می شود. بنابراین از یک مشاور کمک بگیرید.   Û·. تضاد درونگرایی و برونگرایی این یک تفاوت اساسی است که ممکن است در دوران آشنایی متوجهش بشوید. این که یکی از شما درونگرا و دیگری برونگرا استØŒ می تواند خطرساز باشد. مثلا شما شدیدا به دنبال زمانی هستید که بتوانید تنها باشید. اما او مدام از این شکایت می‌کند که وقت کمی را با هم می‌گذرانید.   Û¸. خودتان را مسئول خوشبختی او می دانید به محض اینکه احساس کردید طرفتان برای ایجاد تعادل احساسی خود شدیدا به شما و فقط به شماØŒ تکیه کرده استØŒ زنگ هشدارتان باید به صدا دربیاید. طرفتان چه غرق در ناامیدی باشد چه خشمØŒ کاری می‌کند که احساس کنید شما مقصرید و این وظیفه شماست که او را از این وضعیت بیرون بیاورید. هرچه که برای درست کردن این اوضاع می‌گویید یا انجام می‌دهیدØŒ اشتباه است و باعث بدتر شدن حال طرفتان می‌شود که البته تقصیر شماست. چنین نوع ارتباطی سم است و باید بلافاصله از آن بیرون بیایید. این نشانه البته بعد از چند جلسه آشنایی و رفت و آمد به ویژه در دوران نامزدی مشخص می شود و در ارتباط های اولیه شاید چندان نشانه ای از آن نبینید.   Û¹. کنترلگر است این می‌تواند مهمترین علامت هشدار باشد. اگر احساس می‌کنید که طرفتان می‌خواهد زمانی که با خانواده و دوستانتان می‌گذرانیدØŒ مسائل مالی شماØŒ انتخاب‌هایتان برای لباس پوشیدن یا نوع روابط و شغل و... شما را کنترل کندØŒ باید آن را خیلی جدی بگیرید.   Û±Û°. هنوز از ازدواج مطمئن نیستید شاید به خاطر تجربیات تلخ قبلی هر کدام از شما باشد یا به خاطر عدم تمایل درونی تان. اما زمانی که مرتب تردید دارید که آیا الان وقت ازدواج است یا نهØŒ باید به طور جدی از پیش رفتن در یک رابطه آشنایی جلوگیری کنید. شما باید نسبت به مشکلات و نگرانی‌هایتان دقیق‌تر باشید و حتماÙ‹ درمورد آنها با طرفتان صحبت کنید و یا قبل از اینکه صدمه ببینیدØŒ به او جواب نه را بگویید. هر چیزی که اذیتتان می‌کند را در ذهنتان حک کنید. اگر دوباره اتفاق افتادØŒ زمانش رسیده است که قاطعانه تصمیم بگیرید.  تبیان