نتایج مطالعات دانشمندان نشان می دهد که تشعشعات ناشی از فعالیت شبکه های ارتباطی "Wi Fi" سلامت جسمی و وضعیت روانی انسان را تهدید می‌کند.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه راشاتودیØŒ متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در یک بررسی علمی گمانه خطر شبکه های وای فای را برای سلامت انسان اثبات کردندØ› نتایجی که اثبات می کند این امواج نه تنها برای انسان مضر است بلکه باعث پژمرده شدن گیاهان به جز خانواده کاکتوس ها می شود.
در این مطالعهØŒ ÛµÛ°Û° خانواده با وضعیت متوسط که روزانه از شبکه وای فای استفاده می کردند شرکت داشتند.
در پایان دوره مطالعهØŒ عوارض بیماری از قبیل اختلال در عملکرد دستگاه گوارشØŒ افزایش فشار خون و برخی عوارض دیگر در افراد تحت بررسی حاضر در محدوده فعالیت شبکه وای فای مشاهده شد.
مشخص شد که شبکه وای فای همچنین باعث آشفتگی در خواب افراد حساستر و کودکان می شودØ› حتی از فواصل دورتر تا جایی که شعاع آن قابل دریافت باشد. حالا دانشمندان توصیه می کنند شب ها در زمان خواب فعالیت وای فای قطع شود.
مطالعه در این باره همچنان با هدف دسترسی به نتایج بیشتر و درک عوارض استفاده از شبکه های وای فای بر سلامت انسان ادامه دارد.
دانشمندان امیدوارند که بتوانند با تکمیل مطالعاتØŒ ابزارهای بسازند که به کاربران اینترنت و شبکه های وای فای امکان پیشگیری از عوارض تشعشعات و امواج ناشی از فعالیت این ابزارهای ارتباطی را بدهدØŒ به ویژه اینکه حالا شبکه های وای فای تنها محدود به چهاردیواری خانه ها نیست و در بسیاری از اماکن عمومی نیز قابل دسترسی و استفاده است.
💬 دیدگاهها (0 دیدگاه)
📝 ثبت دیدگاه جدید
✅ بدون نیاز به کد امنیتی
✅ دیدگاه شما پس از تایید مدیر نمایش داده میشود.