✍️ نویسنده: 9
نودیها:برلیانت بزرگمهر گفت : یکی از چاشنی هایی که در فصل سرما بر سر سفره های ما به وفوردیده می شود استفاده از انواع ترشی های خانگی و صنعتی است . وی با اشاره به اینکه بهتر است مردم،  ترشی های خانگی را جایگزین ترشی های صنعتی نمایندØŒ افزود: ترشی های صنعتی به علت افزودنی های زیاد و نمک فراوان توصیه نمی شود. وی با اشاره به اینکه ØŒ قرار گرفتن گل کلم و سبزیجات سبزی که حاوی ویتامین c  هستند در سرکه موجب می شود تا خواص این سبزیجات کاملا حفظ شودØŒ افزود : بهتر است در هنگام طبخ ترشی ها آب آن را دور نریزیم چراکه به این وسیله مواد مغذی آن را  کاملا از دست می دهیم . بزرگمهر با تاکید براینکه استفاده از ترشی در افرادی که اضافه وزن دارند موجب پرخوری و افزایش اشتها می شودØŒ اظهار داشت : مصرف ترشی موجب ترشح املاح صفراوی شده و هضم چربی با سرعت بیشتری انجام می شودØŒ بنابراین می تواند جایگزین مناسبی باشد برای غذاهای پرکالری و افرادی که تصمیم به رژیم لاغری دارند . مسئول روابط عمومی انجمن تغذیه ایران با تاکید براینکه افرادی که مشکلات گوارشی دارند بهتر است کمتر از ترشی ها استفاده نمایندØŒ بیان کرد: ترشی ها به علت دارا بودن نمک ØŒ فلفل و سرکه می توانند موجب تشدید بیماری های دستگاه گوارش شوند . وی  در پایان با اشاره به اینکه ØŒ برای داشتن تغذیه ای سالم بهتر است سالاد و سبزی را جایگزین ترشی ها کنیم ØŒخاطر نشان کرد: نحوه حرارت دادن سبزیجات هنگام طبخ ترشی ØŒ قرارنگرفتن در معرض اکسیژن ØŒ استفاده کم از نمک  و حذف جوش شیرین باید در تهیه ترشی های خانگی رعایت شود. باشگاه خبرنگاران