هشدار شیوع بیماری وبا در کشور

اشتراک گذاری :
محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص خطر بیماری وبا در کشور گفت: خوشبختانه امسال هیچ موردی از این بیماری در کشور مشاهده نشده است.
وی در خصوص وظایف وزارت بهداشت در مواقع خطر عنوان کرد: آمادگی برای مقابله با بیماری و آگاه کردن عموم مردم از وظایف اصلی ما در این مواقع است.
گویا با بیان اینکه امسال احتمال شیوع وبا در کشور وجود دارد، افزود: هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص همه‎گیری این بیماری، اطلاعات ریاضی و مدل سازی‌ها نشان دهنده احتمال شیوع وبا در کشور است.
وی ادامه داد: بروز سیل در برخی نقاط کشور، کنترل وضعیت آب آشامیدنی و مواد غذایی از جمله عوامل انتقال این بیماری است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: از اوایل امسال گردهمایی دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور در اهواز برای پیشگیری از این بیماری و بیماری‌های منتقله از آب و غذا برگزار شد.
وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های لازم به سیستم آزمایشگاهی و بهداشت محیط برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها داده شد، گفت: بیماری وبا هر سال با شدت همه‌گیری متفاوت از طریق آب و مواد غذایی از جمله سبزیجات انتقال می‌یابد.
گویا تاکید کرد: وزارت بهداشت سلامت آب آشامیدنی را تضمین می‌کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فیلمی از بالای کلاه‌خود یک داعشی با زیرنویس فارسی

ی مه 1 , 2016
بارگیری روی رایانه منبع : العالم برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 16

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...