نشانه های کمبود ویتامین D

اشتراک گذاری :

به گزارش سایت نودیها، یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: علائم شایع کمبود ویتامین D، شامل بی‌حوصلگی، احساس ضعف و زود خسته‌شدن، دردهای استخوانی، تیرگی پوست، تعریق زیاد سر، مشکلات روده‌ای و… است.
 ناصر رضایی پور درباره ویتامین D اظهار داشت: متأسفانه امروزه کمبود ویتامین D در ایران و جهان بسیار شایع است.
به گفته وی سن بالای ۵۰ سال، چاقی و دور بودن از نور آفتاب از مهم‌ترین علل ایجاد کمبود ویتامین D است ولی شیوع آن در میان زنان, مردان و سنین مختلف بالا و قابل‌توجه است.
نشانه‌های کمبود ویتامین D
یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد افزود: علائم شایع کمبود ویتامین D، شامل بی‌حوصلگی، احساس ضعف و زود خسته‌شدن، دردهای استخوانی، تیرگی پوست، تعریق زیاد سر، مشکلات روده‌ای و… است که البته هیچ‌یک تشخیص قطعی به دست نمی‌دهند.
رضایی پور ادامه داد: مهم‌ترین و مفیدترین روش جبران این کمبود ویتامین D این است که روزانه پوست بدن خود را در معرض نور جان‌بخش خورشید قرار دهیم چون این ویتامین کمتر با تغذیه تأمین می‌شود.
معرفی غذاهای غنی از ویتامین D
رضایی پور بیان داشت: اما خوب است بدانیم که زرده تخم‌مرغ، لبنیات (به‌ویژه کره و خامه)، ماهی‌ها (به‌ویژه آزاد، تُن، کولی و حلوا)، جگر و برخی غلات، از منابع ویتامین D هستند که با مشورت پزشک افراد می‌توانند به فراخور در رژیم غذایی خود قرار دهند.
یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: نکته مهم برای رفع کمبود ویتامین D این است که افراد روزانه از نور آفتاب، بهره ببرند.
باشگاه خبرنگاران از سلامت نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نامه جنجالی ۴ نماینده مجلس به روحانی در مورد ویژه خوار منسوبان

پ فوریه 25 , 2016
به گزارش سایت نودیها، علیرضا زاکانی، الیاس نادران، حسین نجابت و احمد امیرآبادی چهارتن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه سرگشاده ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، با تشریح برخی موارد ویژه خواری و مفسده آمیز در حوزه های منتسب به دولت و نزدیکان دولتمردان، خواستار […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...