رابطه افسردگی و دیابت

اشتراک گذاری :
افراد مبتلا به دیابت و افسردگی راحت‌تر می‌توانند سطح قندخون خود را کنترل کنند.
افزایش قندخون افراد می‌تواند عوارض خطرناکی از جمله افسردگی و استرس را به دنبال داشته باشد؛ با مصرف داروهای ضدافسردگی توانایی فرد در کنترل قندخون بیشتر می‌شود و زمانی که فرد سلامت روحی خود را به دست می‌آورد به دنبال یک رژیم سالم و ورزش منظم می‌رود تا دیابت خود را کنترل کند.
براساس این تحقیق، افراد بزرگسالی که از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند به علت این که قرص‌های ضدافسردگی مصرف نمی‌کنند هیچ علاقه‌‌ای به بهبودی ندارند در نتیجه بدن‌شان در حد کافی انسولین تولید نمی‌کند و این مسئله سبب بروز بیماری‌های دیگری چون فشارخون و کلسترول می‌شود.
نتایج حاصل از آزمایش بر روی ۱۱۳۴ نفر از افراد مبتلا به افسردگی نشان داد؛ پروتئین موجود در سلول‌های قرمز خون افرادی که قرص‌های ضدافسردگی مصرف می‌کنند به وسیله قند پوشیده می‌شود.
این نوع از قند که در بین سلول‌های قرمز خون وجود دارند به عنوان هموگلوبین A10 است که ۷ درصد از بیماران قندی دارای این نوع هموگلوبین هستند.
با توجه به این تحقیق یک سؤال ذهن پزشکان را به خود مشغول کرده است که افسردگی آیا منجر به کنترل بهتر قندخون است و یا کاهش قند خون را آسان می‌کند؟

منبع : باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود دکتر سلام ۱۰۵ واقعا دیدنی

س ژانویه 19 , 2016
این قسمت دکتر سلام از قسمتهای بسیار دیدنی هستش که دیروز ۲۷ دی ماه ۹۴ منتشر شد. دانلود فیلم با ۵۲ مگابایت برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 11

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...