میرزا اسماعیل دولابی خواندن چه کتابی را توصیه می‌کرد؟

اشتراک گذاری :

نودیها : مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: امیدوارم نهج البلاغه را قبل از هر کتاب دیگر بخوانید. کلام مرد است. کار آدم را می‌سازد، اساس دارد. کلام علی(ع) این جور است. اگر دیدی کسی عالم شد، نابغه شد، علی یک تلنگر به قلبش زده است.

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: امیدوارم نهج البلاغه را قبل از هر کتاب دیگر بخوانید. کلام مرد است. کار آدم را می‌سازد، اساس دارد. کلام علی(ع) این جور است. اگر دیدی کسی عالم شد، نابغه شد، علی یک تلنگر به قلبش زده است. همه انبیا از علی(ع) بودند. یعنی علی(ع) در سرّ آنها بود و او را نمی‌شناختند. همه پیغمبرها با امیرالمومنین(ع) عبادت خدا را می‌کردند و با خدا صحبت می‌کردند، اما نمی شناختند او کیست. اصلا برای او حساب باز نکرده بودند. به گمانشان خودشان بودند. انبیای سلف متحیر بودند. با خدا صحبت می‌کردند، خدا هم با علی(ع) صحبت می‌کرد و از علی(ع) کلام می‌شنید.
خود پیغمبر فرمود «کنت مع الانبیاء سرا و معی جهرا»؛ علی جان تو با تمام انبیا در نهان بودی و با من آشکارا. کلمات علی(ع) نافع است. هر کس هم سواد ندارد به نهج‌البلاغه نگاه کند. صاحب کلام، قادر است که کلام را در جان ما بریزد. مثل قرآن که فرمودند: اگر قادر به خواندن آن نیستید وضو بگیرید و به آن  نگاه کنید و اگر هم چشم ندارید آن را مس کنید که اثر می‌گذارد؛ قرآن در قلب انسان می‌آید.
کتاب طوبای محبت – ص ۳۹
مجالس حاج محمداسماعیل دولابی

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سخنان رهبری در مورد اعدام شیخ نمر

د ژانویه 4 , 2016
نودیها : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جلسه‌ی درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به‌شدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...